uanset hvad man gør

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

uanset hvad man gør
Uanset hvad jeg gør kan jeg bare ikke tabe mig. Jeg har købt dyre proteinpulver og motioneret mere end jeg plejer og der sker ikke rigtigt noget og slik skal jeg bare kigge på så kommer det hele tilbage. Jeg er endda begyndt at spise langsomt...
Og nu har min mand lige været i Tyskland og købe skildpadder og andet slik, svarende til flere tusinde kalorier, samt sodavand til et helt år. Havde ellers sat mig for at der kun måtte være slik i huset når børnene skal have fredags slik..
14 år27. november 2010 kl. 11:07
re: uanset hvad man gør
Hej Mette

Dyre protein pulvere giver ikke vægttab i sig selv...

Hvad spiser du i løber af en dag ud over protein pulveret ?

Hvilken form for træning dyrker du ?

Hvor meget vil du gerne tabe dig ? med andre ord, hvad er din ønskevægt - for den kan du sagtens nå, med den rette kost.. og det behøver hverken være kedeligt eller surt..

Måske jeg kan lede dig på ret kurs, hvis du besvare mine spørgsmål - alle kan tabe sig på en sund måde - men hvis man spiser som man plejer og derudover indtager protein pulver så taber man sig ikke, heller ikke selvom man træner mere end man plejer.

Du styrker dog dine muskler og dit kredsløb ved at træne... du kan enddog tage på i muskler ved at træne.. men hvis du får flere kcal om dagen end du forbrænder ved træning hjælper det aldrig så meget om du træner nok så inderligt.. for man skal træne uoverskuelig meget for at tabe i vægt hvis kroppen får tilført mere energi eller lige så meget energi som den bruger...

Kroppen har lettere ved at eliminere/forbrænde overskydende fedt hvis man bevidst tilfører mindre energi end den bruger - for så begynder den automatisk at tærer på egne depoter og det går meget hurtigere og dette kan sagtens lade sig gøre uden at man behøver at sulte og føle ubehag... du kan sagtens tabe mellem 1/2 og 1,5 kg kropsfedt om ugen ved aktivt at ændre din kost...

hvis du har brug for at hører nærmere kan du bare sige til..

Venlig hilsen

Tanja

Med tråden minus 10 kg til den 1/1 2011

14 år27. november 2010 kl. 11:35
Hej Mette

Jeg er fuldstændig enig i det Tanja skriver. Og ja vi mangler flere informationer for at kunne hjælpe dig med hvad du skal gøre.

Du skriver: "slik skal jeg bare kigge på så kommer det hele tilbage"

Vil det sige at du alligevel taber dig lidt? Jeg tager også på igen hvis jeg spiser slik. Du skal så vidt muligt holde dig fra slikken og andre usunde ting. Og hvis du skal indtage noget så gør det i små mængder. En del af at ændre livsstil og tabe sig på den måde er også at lære at spise moderat, og lade slikken være selvom den er i huset.

Vil lige til sidst sige, at hvis du hånden på hjertet har gjort alt for et vægttab, men der absolut ingenting sker. Så syntes jeg du skal prøve at gå til lægen. Jeg er sikker på at alle kan tabe sig, måske med undtagelse af hvis der er noget fysisk galt med din krop.
14 år27. november 2010 kl. 12:10
Enig med mopsie og Tanja.

Har oplevet personer med nedsat funktionsniveau tabe sig selvom de ikke har den store mulighed for motion....det sker bare langsommere.....

Forstår godt man kan miste pusten idet der her er nogen der har tabt sig sindsygt hurtigt. Det er man nødt til at abstrahere fra. Jeg har stofskiftesygdom og er på livsvarigt piller.....og kan ikke gå det store.... alligevel har jeg grundet stædighed tabt 7,9 kg siden 25/ 10. Så hurtigt kan det ikke forsætte og sådan er det!
Lad de andre få det slik ....man må øve sig i afholdenhed ellers går det vist ikke......der er fristelser alle vegne og det nemmeste er da at falde i.Tak til jer alle her det er skønt at være her.....
14 år27. november 2010 kl. 14:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...