Hejsa :) en ny her :)

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Hejsa :) en ny her :)
At skrive er ikki min stærke side. Eller at åbne mig for mennesker. Men jeg vil gøre et forsøg.

Jeg er en trøstespiser. Har taget ca. 10kg. på i år. Desværre viser vægten over de 100. 104 for at være præsis... Vægten har "sneget" sig 25kg. op i de sidste 8 år.
De sidste 3 år har været rigtigt hårde for mig. Jeg har mistet mine forældre og en anden person. Vi var helt tætte. Han var som en storebror for mig :/

I stedet for at snakke ud med mine venner eller min mand, sidder jeg og propper alt muligt ned i mig. I det øjeblik det varer er pinen og sorgen ikke så tæt på.

Jeg er begyndt at isolere mig mere. Går næsten ikke udenfor. Vil ikke være der hvor mange mennesker er. Er holdt op med at købe mig nyt tøj. Synes ikke at jeg fortjener det. Og har ikke lyst at gå i en tøjforretning, når jeg ved at jeg ikke passe noget.

Nu er jeg alså kørt træt i det her, som jeg er i. Vil gerne begynde på nyt. Få et nyt liv. Hvor min mand og datter har en kone/mor som glad, i stedet for sur og træt hele tiden. Og ikke har energi til noget end at sidde foran computeren og tv´et.

Jeg har sat mig som mål at smide 4kg. til jul. Det er ikke meget, men så har jeg et mål... :)
Jeg vil gerne komme ned på de 70kg. Ved ikke hvor lang tid det vil tage.

Held og lykke til jer alle :)
Håber at kg. rasler af.. :)
14 år25. november 2010 kl. 02:04
re: Hejsa :) en ny her :)
Kære Cheeta

Velkommen her på siden. Du vil her finde søde, rare mennesker, som er med på at bakke dig op - og give dig et kærligt "los" når du går lidt i stå :)

Håber du får glæde af at være her - og held og lykke med de første 4 kg, og din store beslutning!

Kh hls1974
14 år25. november 2010 kl. 07:05
Kære Cheeta

Jeg ved ikke om du kan bruge det, men jeg har også altid spist på mine følelser.
Min historie er at jeg gennem hele livet er rendt ind i det ene ædeflip efter det andet. Jeg kan bare ikke stoppe uanset hvad jeg gjorde. Det var flovt og jeg skjulte det for omverdenen og isolerede mig. Vægten steg og faldt som en yoyo men alt i alt gik den kun en vej...op. Det var frygteligt. Min redning blev at jeg fandt OA (Overeaters anonymous) Jeg har nu været fri for ædeflip i knap 4 måneder og tabt 12 kg. Derudover har jeg fået et fantastisk netværk af personer der kender til mine problemer samt en personlig vejleder (Det er forøvrigt gratis!). Jeg er overbevist om at at jeg aldrig ryger tilbage i ædeflippenes vold - det er mit liv for godt til nu. Held og lykke til dig
14 år25. november 2010 kl. 08:01
Kære cheeta

Velkommen her i forummet... Bare det at du har lavet dette indlæg er et skridt på vej i den rigtige retning, du har nemlig indset at du selv skal gøre noget, for at få det bedre og blive den mor og kæreste som din lille familie fortjener...

Jeg har selv været igennem en kaotisk periode i mit liv, hvor jeg tog på fra 64 kg til 96 - om aftenen kunne jeg også sidde og spise alt for store mængder af alt for unyttige fødevare, der ikke gjorde andet end at hæve min koleseterol tal og sænke mit selværd i takt med at kiloene langsom men sikkert byggede en mur af fedt op på min kun 161 høje krop.

Jeg vidste da godt at jeg blev større og større men jeg var faktisk ret ligeglad, jeg bildte mig selv ind at jeg var som jeg var og at mit udseende var underordnet... men gu fanden er det ej... om man er smuk eller almindelig af udseende er underordnet men hvis man har en livskvalitets nedsættende overvægt, der truer en med at få et mere og mere elendigt liv jo større man bliver, så er det ikke underordnet - jeg fik en åbenbaring om man vil, da jeg så et billedeaf mig selv fra et bryllup jeg var til for ca 3 mdr siden... jeg fattede ikke at jeg var blevet SÅÅÅ stor og jeg kunne pludselig mærke min uvilje over at være blevet hende den "store pige" jeg ville være slank, sund og stærk og se godt ud... nogle stykker i min omgangskreds tvivlede på at jeg ville kunne tabe de første 15 kg til den 1/1 2011 og ved du hvad - jeg har alerede rundet de første - 15 kg over en mdr. før måldatoen... er så stolt og når det kan lade sig gøre for mig, kan det lade sig gøre for alle... man skal bare VILLE det... de fleste ved hvordan de skal tabe sig og dog er der stadig nogle der tror at de skal lide og sulte og undvære alting og det er ikke tilfældet - hvis du har brug for kostråd så er der mange råd at hente herinde ellers tal med en læge eller en diætist..

Jeg ønsker dig alt muligt held og lykke med dit mål og din fremtid som jeg kan love dig bliver lettere at overskue, jo flere kg du har jaget på porten..

Varme hilsner

Tanja

med tråden minus 10 kg til den 1/1 2011
14 år25. november 2010 kl. 08:12
Hej til jer 3 :)
Tak for det hls1974 :)
Et "los" har man vist nok brug for en gang imellem :)

Kære vibse888
Jeg kan godt genkende mig selv i det du skriver. Taber mig lidt og mere kommer på igen... Sådan har det været i flere år.
Det er flot du har gjort! :)
Før eller senere bliver man nødt til at se sig selv i øjnene. Det kan være rigtigt svært. Især hvis man ikke vil eller tør åbne sig. Det bliver jo en vane at være som lukket dør.
Også held og lykke til dig vibse888 :) og igen jeg synes det er rigtigt flot klaret :)

kh cheeta

Kære Tanjaknoth
Først tillykke med de 15kg. :) Det er rigtigt godt klaret :) Jeg går ud fra at følelsen er i top, især når du har klaret det en måned før tid :) Og fordi du har bevist omgangskredsen at de tog fejl.
Jeg er enig med dig når du skriver at det ikke er lige meget med udseendet. Selvværdet har så meget at sige.

Held og lykke videre :)
kh cheeta
14 år25. november 2010 kl. 11:02

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...