23 kg. tabt, 15 kg. igen

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

23 kg. tabt, 15 kg. igen
Hej Folkens!

Jeg har tabt mig 23 kg. på ½ år. Jeg er meget afslappet med at tabe mig.
Når jeg beskriver min vægttab, som det er Tour de france.
Jeg taget små etaper af gange. Hver gang jeg når det ene etape, er det en sejre for at ha tabt de kg.
Hvis jeg er kommet til det punkt, at jeg skal holde pause (kørt træt i vægttab).
Gør jeg det at jeg holder min vægt, hvor jeg hverken taber eller tager voldsomt på, men ens vægt svinger med 300-600 g.
Så når mit mål er nået, har jeg ligeså stille indøvet mig i at holde min vægt! :)

Hvis i har spørgsmål, så skriv endelig :-)

Har også lavet en gruppe på facebook, der hedder
"Dit liv - dit valg", som i er meget velkommen til at blive medlem af. :)
14 år24. november 2010 kl. 14:18
re: 23 kg. tabt, 15 kg. igen
Mit bedste råd til jer (sorry, men jeg er en ærlig og direkte person) - Det ikke hårdt at tabe sig, hvis man har den rette indstilling til at starte med.
Lad vær med at ha ondt af jer selv eller ih hvor er det bare hårdt, når i skal tabe jer! I må tage jeres ansvar, for det i har valgt at gøre i jeres fortid og begynde at leve godt i fremtiden!

Hvis man falder i, så er det op på hesten hurtigst muligt! Det som i har gjort inden er ikke tabt forgæves! :)
14 år24. november 2010 kl. 14:43
Hvor er det bare så sandt så sandt!

Flot med dit vægttab :-) Jeg er i gang med samme process som dig.. har bare kun nået de første 6 kg. og mangler 20 før tilfredsheden er fyldestgjort. De første 6 har dog været sådan lidt la la over 6-7 måneder og intet seriøst, men nu skal den ha en over nakken så de sidste kan komme væk før sommeren!

Hvor store etaper har du gjort det i ad gangen? altså hvor mange kg. over hvor lang tid? Og hvor meget motion har du dyrket?

Det er første gang jeg skal begive mig ud i kampen mod kiloene, jeg har ikke før haft motivationen til det, så jeg er jo meget åben for inut og ideer og succeshistorier for hvordan det er lykkedes for andre, så man måske kan prøve det af selv :-)
14 år24. november 2010 kl. 15:06
Hornbæk:

Mange tak! :)

Jeg kender godt det der med at sige 20 kg. skal af inden sommer, men det er den største fejl, synes jeg! Man bliver så skuffet på en selv, hvis det ikke kan lykkes, taler af erfaring! :)

Jeg tager 5 kg. af gangen og så kan det være jeg holder vægten mellem 2-4 uger og så foresætter jeg med 5 kg. mere og hvis jeg synes det går så godt efter de 5 kg., så tager jeg et mindre mål på fx. 2,5 kg. og så holder jeg en lille pause mere og holder vægten..

Skal siges at jeg har været på livsstils højskole + mange andre ting og har lært en del igennem det og fået mange infomationer

Jeg har aldrig sat tid på mit vægttab, det er den største fejl, som jeg synes man gøre! For så stresser man en selv, for nu skal man nå det! Hvis man så ikke når det, føler man ikke det er en ordentlig sejr for en.

Motion - der er jeg afsted 5 gange i ugen (man-fre) i 30-45 min. pr. gang. Weekenderne har jeg fri, hvor min krop skal slappe af og gør sig klar til om mandagen igen.
De ting jeg laver i Motion center: Går, løber, ski maskine, styrke træner, Zumba og motions boksning.
Men hvis jeg gerne vil gå en tur i weekenderne kan man godt det, bare ikke løb! Eller i svømmehal er der heller ikke noget galt for.
Jeg får også forbrændt kcal ved at gøre rent, handle ind osv. og det tænker man aldrig over, det er også noget man forbrænder af, men ikke lige så meget hvis man går en lang tur i rask temp.
Skal dog også siges, hvis man aldrig har dyrket nogen form af motion før, kan man starte ud med at gå ture på 30 min. 3-4 gange i ugen.

Jeg er helt sikker på at DU kan klare det store skidt til noget godt i din fremtid :)
Du skal op med modet og troen på dig selv.
Men du skal vide at det er VIRKELIG nu du vil tage det op og at de krop/hoved arbejder dig imod dit vægttab!

De første 1-2 uger er de sværes, hvis man drikker eller spiser meget, som er sukker i fx. sodavand, chokolade, kage osv. Ikke at der skal fuldstændig væk, men nedsætte det til mindst muligt og brug light produkter.

Du er altid velkommen til at skrive, hvis der er noget du gerne vil ha svar på eller spørger om.

Forsat rigtig god dag :)
14 år24. november 2010 kl. 16:37
Det er rigtig flot. Ja det er let at fokusere på at man ikke har nået en bestemt dato. Det er bedre at fokusere på at vægten går den rigtige vej eller i det mindste ikke går op.
14 år24. november 2010 kl. 18:13
1000 tak miaengel :)

Ja, det er der rigtig mange som fokusere alt for meget på tid og får ikke den samme succes når de har tab sig om det er 1 kg eller om det er 30 kg. de fokusere kun hvor lang tid de har gjort det og at jo hurtigere jo bedre.
14 år24. november 2010 kl. 18:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...