20 kg. på 20 uger, start NU!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

20 kg. på 20 uger, start NU!!
Hej alle dejlige mennesker,

Jeg er netop startet på mit livs projekt. 20 Kg. på 20 uger! Og vil derfor høre om der er nogen herinde der vil være med, så kan vi engang om ugen skrive vores mål og resultater, evt. give hinanden råd og opbakning gennem processen?

Jeg vejer i dag 80, 4 kg mit mål er at veje 60 kg. inden det igen er tid til bikini og bar mave.

Hvem vil være med?

God dag og god kamp mod de forbandede kilo.

14 år22. november 2010 kl. 11:47
re: 20 kg. på 20 uger, start NU!!
Nu ved jeg ikke om det er dit første vægttab eller om du har taget en pause og tager det op igen men jeg ved hvor realistisk 20kg på 20 uger er. Jeg har selv tabt 18kg på ca. et år og jeg tror at det gør klart inflydelse på hvor godt du vedligeholder vægttabet.

I starten kan du måske godt tabe ca. et kg om ugen men med tiden bliver det sværere især fordi du ikke er vildt overvægtig.

Men self. hvis du virkelig vil det kan du godt, jeg er bare bekymret over hvor længe du så kan vedligeholde det. :)
14 år22. november 2010 kl. 12:16
Super sejt med dine 18 kg. - hvor er du sej!

Motivationen er der bare lige nu så må jo kæmpe for det. Gider aldrig mere en sommer hvor man ikke har lyst til at tage med på stranden fordi kroppen ikke er som man ønsker.

Jeg har gennem længere tid haft dårlige knæ pga. håndbold skade og har netop fået genoptrænet dem til at jeg igen kan dyrke motion som jeg ønsker, så nu skal den ha en over nakken igen :)

14 år22. november 2010 kl. 12:34
Jeg vil lige starte med at sige, at jeg ikke er helt overbevist om at det er realistisk...
Når det så er sagt... Så er jeg med.... :o)
Har lige lært idag, at vægten er 125,5 kg,

Et tør jeg dog love... Jeg vil overhovedet ikke tænke på at vise mig i bikini.. på noget som helst tidspunkt...
Men måske et par shorts... ;o)

Medens konen ruger, kan jeg jo lige nå at komme ned på 98 kg.... nej ok... men kan da prøve....
Baby kommer til Juni...

Vi ser hvordan det kommer til at gå..
Er det noget med at vi så ugentlig skriver vores vægt ind her.. og måske målene hver 14 dag?? Eller hvordan havde vi tænkt det skulle fungere ?

Michael.
14 år22. november 2010 kl. 13:26
Hvis jeg både må være med på min egen 10 kg på 10 uger og herinde, så vil jeg også gerne være med...
Vægten siger i dag 91,3 kg :D
14 år22. november 2010 kl. 13:57
20 kg på 20 uger er ikke urealistisk - men meget hårdt arbejde... og der er ikke plads til meget slinger ;O)

Selv har jeg sat et mål om at tabe mig fra 83,4 (dagens vægt) til 69,9 16.02.11 hvor jeg har fødselsdag - det er 13,5 kg på 87 dage.... aner ikke om jeg når det, men jeg er motiveret og klar til endnu en omgang.

Jeg har gennem 2½ år smidt ca. 40 kg, alle er taget i etaper når der var overskud og motivation. I perioderne mellem har jeg vedligeholdt vægten som minimum og ikke været 100% fokuseret.
Det fungerer godt for mig - men nu SKAL de sidste slatne kg af!!!

Starter ud denne uge med minimum 8 timers spinning og gerne 4 timers styrketræning - som er det program jeg "plejer" at køre.
I den sidste måned har jeg dog kun været afsted til det halve efter opstart på ny afdeling på arbejdet, som tog det meste af min energi.

Jeg måler mig ikke med målebånd - men bruger muskel/fedtmasse-vægten i træningscentret. Jeg har mere brug for nogen tal der viser mig, at fedt% falder og muskelmassen vokser ;O)

Pøj pøj til alle

Tina

14 år22. november 2010 kl. 14:06
Hvor er det bare herligt at i vil være med. Og selvfølgelig er jer der ikke bør tabe 20 kg. men kun 10 mere end velkomne.

Ja jeg havde forestillet mig at vi hver mandag skriver vores vægt så vi kan se udviklingen, og så kan vi jo hjælpe hinanden med råd osv. hvis vi synes der er noget der bare virker eller noget der er helt hen i vejret!
Jeg er ihvertfald åbent overfor alle forslag :-)

I dag står den på to timers spinning og en times styrketræning og en masse sund mad, man skal vel i gang!

Jeg kan lige måle mig med et målebånd senere - det er måske meget rart lige at få nogle mål med fra start af :-)
14 år22. november 2010 kl. 15:00
Og til Tina, hvor er du bare sej!

Jeres andres succes historier giver mig motivation og blod på tanden!
14 år22. november 2010 kl. 15:01
Så er første dag i min kamp mod kiloene overstået, og sikke dejligt med en god start.. Jeg spiste absolut ingen sukker men fik derimod rigtig mange grøntsager hvilket jo heldigvis mætter. Dog havde jeg en ustyrlig trang til noget sødt i går aftes - det var lige før jeg overgav mig men sørme nej, så nu ved jeg at jeg sagtens kan vinde over sukkertrangen hvilket jo her herligt!!

Nå men igår fik den rigtig gas i træningscenteret, startede dagen ud med en times spinning og sluttede den af efter arbejde med en times Bodyfit og endnu en times spinning.

Det har givet pote - startskuddet er lydt og jeg har smidt de første 700 gram på 1 dag!!!! Er endnu mere motiveret nu, så nu skal jeg bare holde ved.. det virker jo når man gør noget ved det!

Der er nu 139 dage og 19,3 kg endnu :-)

God tirsdag til alle
14 år23. november 2010 kl. 09:10
Tak Hornbæk ;O)

Jeg lagde også godt ud i går - 2 timers spinning og en lille times styrketræning og den helt rigtige kost i rette mængder - det har givet minus 400 gram til i dag.

Min erfaring er, at jeg ret hurtigt taber nogen kg når jeg går igang med en ny runde - det håber jeg også sker denne gang, da det er super motivation.
På den anden side, så er jeg så tæt på at være normalvægtig (10 kg er tæt på, når man har været 50 kg fra) at det er blevet mere og mere svært at tabe sig - i hvert fald skal jeg knokle endnu mere for hvert gram. Det tager jeg dog i stiv arm - det skal nok lykkes mig, jeg kan og vil ;O)

Tina
14 år23. november 2010 kl. 13:37

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...