Mål: 65 kg!!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Mål: 65 kg!!
Hey. har lige fået en profil her på madital.dk, tænkte at det måske ku hjælpe. I øjeblikket vejer jeg 76 kg. Puha jeg synes det er meget. Da jeg begyndte at komme sammen med min kæreste for 7 måneder siden vejede jeg 60 kg men er tilfreds med at komme ned på 65 indtil videre. Hvad gør man??? Har aldrig haft brug for at tabe mig før, vægten kom ligesom bare som et stort stag lige i ansigtet (eller maven:-) ) ku rigtig godt bruge nogle gode råd til hvad man kan gøre for ikke at spise snacks hele tiden. Er ret god til at spise sundt ellers.. det er de forbandende "mellemmåltider" som er fyldt med sukker og fedt. HJÆLP??

Hilsen MigLarsen
14 år18. november 2010 kl. 16:22
re: Mål: 65 kg!!
Hej MigLarsen

Jeg vejer lige pt. 72,4 kg og startede på 78,3 den 9. september. Jeg skal gerne ned på 65, så der mangler lidt endnu.

Jeg har primært ændret lidt på kosten og været god til at planlægge min kost nogle dage frem. i starten ned til mindste detalje. De sidste 6 uger har jeg dyrket motion 3 gange om ugen i en time til halvanden hver gang.

Spis 3 hovedmåltider og 2-3 mellemmåltider om dagen, I den første tid jeg skulle ændre min kost, var jeg meget opmærksom på ikke at blande protein og stivelse i et måltid. Det vil sige undgå lasagne men bytte lasagnepladerne ud med aubergine og putte xtra grønsager i kødsovsen. Når jeg spise kød spiste jeg alle mulige grønsager og salat til istedet for ris, kartofler og pasta. Giver det mening?

Til mellemmåltider spiser jeg ofte gulerødder, peberfrugt, cherrytomater eller lidt frugt. En lille håndfuld nødder eller en fignestang kan også være godt.

Men som du selv beskriver det kan mellemmåltiderne være de svære, fordi man sidst på eftermiddagen godt kan få den der søde tand. Men kæmp og have lidt gulerodsstænger du kan guffe. der vil gå ca. 21-30 dage før din krop har vænnet sig af med at kræve sukker.

Held og lykke
14 år18. november 2010 kl. 20:29
Hey Larsen ;)
Kender det kun altfor godt.. har kæmpet med de ekstra kærste-kilo i over et år.. Jeg vejede 64 kg, da jeg mødte min kæreste og nu lidt over to år senere vejer jeg næsten 74 kg, og jeg er ved at gå ud af mit gode skin! Jeg har sidste vinter tabt mig så jeg vejede 67 kg, men pga ekstra pres og stress på studiet - kom de ligeså stille på igen.. :(
Nu er vi lige flyttet og både kæresten og jeg går ledig - ikke videre motiverende og alt for meget tid til at se hvor stor jeg er blevet... Nå men det var jo ikke rigtig det du ville vide...

jeg fører uge dagbog om hvad jeg vejer og måler (overarme, under og over bryst, talje, hofte, "rumpe", overlår og læg) og så regner jeg differensen ud.. Du vil blive overrasket over hvor lille en ændring i spise- og motionsvaner der skal til for at der sker noget, både på vægten og med hensyn til cm...

Håber det bedste for dig :)

Hilsen Misrosie
14 år18. november 2010 kl. 22:22
Åhh. Vi kender alle "kæreste-kiloerne"
Skide tlot at du har besluttet dig, at skaffe dig af med dem. Du skriver at problemet er dine snacks og mellemmåltider.
Er det fordi du keder dig, at du spiser dem, eller fordi du er sulten?!
For mig er det vigtigt at spise gode hovedmåltider så jeg er ordentlig mæt der. Med fuldkorns produkter, massere protein og grøntsager. Fuldkorn holder dit blodsukker stabilt i længere tid end "hvide" produkter. Så er man mindre tilbøjelig til at gå sukker kold og snacke.
Men mellemmåltider er vigtige. De fleste herinde vil anbefalde dig 3 hoved måltider og 2-3 mellemtåltider.
Mine mellemmåltider består typisk af :
-Yoghurt med 1/2 banan
-Knækbrød m 1 skive ost
-Gulerod og agurt med hjemmelavet dip (græsk yoghurt, paprika, salt, peber og tomat pure)
-1stykke frugt

Hvis du spiser af kedsomhed, så lav en plan.eks. :
- Morgenmad
- Formiddags snack (knækbrød med ost)
- Frokost
- Eftermiddags snack (Yoghurt m frugt)
- Aftensmad
- Evt Aftenkaffe snack.

Lad der gå cirka 3-4 timer mellem hver måltid. Det holder forbrændingen oppe og holder dit blodsukker stabilt.

Katja
14 år19. november 2010 kl. 01:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...