#2 af hls1974 (slettet)
Så hopper jeg med på vognen
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+hls1974 (slettet)
re: Så hopper jeg med på vognen
Hej - og velkommen!
Super at du nu "giver dig til kende" - det kan sagtens være en stor motivator, at man på en eller anden måde forpligtiger sig over for andre :)
Prøv at mål dig med et målebånd - hvis vægten står stille er det også supermotiverende :)
Rigtig meget held og lykke
(Og det lyder bestemt som en god plan at få styr på måltiderne ;))
Super at du nu "giver dig til kende" - det kan sagtens være en stor motivator, at man på en eller anden måde forpligtiger sig over for andre :)
Prøv at mål dig med et målebånd - hvis vægten står stille er det også supermotiverende :)
Rigtig meget held og lykke
(Og det lyder bestemt som en god plan at få styr på måltiderne ;))
14 år16. november 2010 kl. 17:50
KarinaHadsten (slettet)
Hey - velkommen frem i lyset. Dejligt at have dig herinde. Jeg har jo været her nogle gange on off og i perioder meget aktiv på forum. Den seneste tid har jeg ikke fået tastet ind i madital, men deltaget i et vist omfang i forum. Tror dog jeg vil forsøge at komme igang med indtastning igen - så kan vi holde hinanden i ørerne.
(Hvis nogle undrer sig over mine formuleringer, så kender jeg Gitte privat og vi har ofte snakket vægttab sammen. )
(Hvis nogle undrer sig over mine formuleringer, så kender jeg Gitte privat og vi har ofte snakket vægttab sammen. )
14 år16. november 2010 kl. 22:49
Tanjaknoth (slettet)
Hej Gitte
Velkommen til... For det første vil jeg sige at det er super godt at du har motionen på plads... så er der ikke lang vej mod en ændret livsstil... hvis du kaster de usunde sager på porten... og du vil kunne mærke en STOR forskel på dit energi nivou og dit mentale overskud bare i løbet at 3 dage med 3 hovedmåltider og 2 - 3 små mellem måltider... sunde selvfølgelig.
Selvom du kun har dig selv at lavemad til, så fortvivl ikke... der er mange sunde og lækre retter der ikke kræver de store kulinariske udfoldelser i et køkken..
Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke, med din rejse mod et sundere liv og en slankere talje...
Og når du er kommet et stykke ind i processen, vil du opdage at "det usunde, bliver mere uvæsentligt, fordi du kan mærke at det ikke gavner dig på nogen måde"
Venlig hilsen
Tanja
(min tråd hedder minus 10 kg til den 1/1 2011)
Velkommen til... For det første vil jeg sige at det er super godt at du har motionen på plads... så er der ikke lang vej mod en ændret livsstil... hvis du kaster de usunde sager på porten... og du vil kunne mærke en STOR forskel på dit energi nivou og dit mentale overskud bare i løbet at 3 dage med 3 hovedmåltider og 2 - 3 små mellem måltider... sunde selvfølgelig.
Selvom du kun har dig selv at lavemad til, så fortvivl ikke... der er mange sunde og lækre retter der ikke kræver de store kulinariske udfoldelser i et køkken..
Jeg vil ønske dig alt mulig held og lykke, med din rejse mod et sundere liv og en slankere talje...
Og når du er kommet et stykke ind i processen, vil du opdage at "det usunde, bliver mere uvæsentligt, fordi du kan mærke at det ikke gavner dig på nogen måde"
Venlig hilsen
Tanja
(min tråd hedder minus 10 kg til den 1/1 2011)
14 år17. november 2010 kl. 08:57
vil bare lige lave en lynpræsentation herinde. Jeg hedder Gitte og har været her mange gange efterhånden, men altid "i det skjulte", har aldrig været aktiv herinde.
Desværre har jeg heller ikke været god til at holde ud når det gælder vægttab, så nu prøver jeg forfra igen igen, og denne gang melder jeg mig under fanerne så jeg kan fastholde mig selv og mit mål.
Jeg er 160 cm høj og vejer 82 kilo. Jeg vil rigtig gerne ned og veje 70 kg, men mit først mål er bare at komme så langt ned at der står 7 først :-)
Motionsmæssigt er jeg rigtig godt med; løber 2-3 gange om ugen og træner combat fitness 2-3 gange om ugen af 1 time.
men mine madvaner er helt hen i vejret - sønnen er flyttet hjemmefra så nu laver jeg aldrig ordentlig mad om aftenen... og nogen gange smutter det også om morgenen. har hørt at det der med et måltid om dagen ikke er smart :-) det ender så i kage, slik og chips i stedet for..... suk og jeg ved det godt.
Det bliver et projekt i små trin:
1. begynd at taste ALT Ind
2. få styr på morgenmaden
3. får styr på aftensmaden
4. sunde mellemmåltider
men som sagt, små skridt så et punkt af gangen :-)
Hvis du nåede så langt i læsningen, så tak for din tålmodighed :-)
/Gitte