HJÆÆÆLP MIG MED ET VENLIGT SPARK I R.....

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

HJÆÆÆLP MIG MED ET VENLIGT SPARK I R.....
dagene går ja faktisk er der nu gået over en måned hvor jeg bare ikke har gjort noget for at tabe mig tvært imod..... jeg ved hvor glad jeg bliver for mig selv hvis jeg taber mig.... jeg er kommet i gang med at træne lidt igen og fra imorgen så må jeg begynde at skrive min mad ind igen her..... men jeg kæmper med min motivation og energi...
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt med gode råd???'
mvh. Tine
14 år16. november 2010 kl. 13:44
re: HJÆÆÆLP MIG MED ET VENLIGT SPARK I R.....
Hej Tine.. du er alerede godt på vej til at gøre noget ved din vægt, ved at være kommet herind og begynde
at skrive din mad og dine mål ind..

Jeg har skrevet dette til andre men nu skriver jeg det også til dig...

Prøv at visualisere dig selv, med den krop du ønsker dig.. når følelses af at du BARE VIL opnå at have den krop er du endnu et skridt på vejen mod den... det er ikke umuligt, vi har alle en slank krop inden under det overskydende fedtlag, uanset om vi har været overvægtige fra små eller først er blevet det som voksne.
der er ikke nogen grund til at "være hende/ham den store" når man kan være slank og sund.. når du inde i dit hovede når til det punkt hvor du virkelig vil det her, så er det også lettere at eliminere alle de usunde ting fra kosten..

Når det usunde er ude kan du langsomt ændre dine kostvaner...

og evt begynde at dyrke motion, gåture ell. for at få strammet op og få yderligere gang i forbrændingen.

for mig har det virket at fjerne alt sukker, pasta, ris og kartofler fra min kost.. og erstatte det med grove grøntsager.. broccoli, gulerod, blomkål, hvidkål, kogt eller ovnbagt rødbede, bønner, ærter, linser osv

sørg for at spise fedtfattige udskæringer eller hakket kød 3-6 % både kylling, kalkun, okse, svine osv. æg, masser af fisk også de fede som laks, ørred, makrel, sild osv.

det er også god inspiration at hente ved at læse nogle af de andres tråde herinde...

min tråd hedder - minus 10 kg til den 1/1 2011

Men der er andre der er kommet længere end mig blandt andet Lovely som har tråden 60 kg juleaften

Jeg håber du finder motivationen, jeg har ihvertfald efter at have smidt 14 kg siden 7 september 2010 ikke nogen grund til at vænne tilbage til mit "gamle liv" jeg får det bedre og bedre med min krop for hver dag der går.. også selvom det indimellem føles som om det hele er gået i stå... men ved at lave en tråd herinde, kan du selv se tilbage på dit forløb og se at der sker noget hele tiden.

jeg vil også anbefale dig at måle dig med et målebånd..

på det tykkeste sted - om underarmen, overarmen, låret,lægen, hoften, brystet, bagdelen og taljen (ca 2 cm over navlehøjde) for indimellem kan vægten godt stå stille selvom kroppen omrokere pga øgning i muskelmasse og reducering af fedt.. men så kan du se resultaterne med et målebånd.

ønsker det bedste for dig.

varme hilsner

Tanja
14 år16. november 2010 kl. 14:12
Hej Tine,
Hvorfor først i morgen? Det er i dag du har bedt om hjælp, og i dag du dermed har taget det første skridt til at få fanget den forbistrede motivation, så hvorfor først skrive mad ind fra i morgen?
Gode råd, nej, jeg er vist den sidste til at kunne kvalificere mig til at kunne give dem, for det lyder til at der hvor du er nu, der gik jeg selv rundt i et par år og tog 25 måske 30 kg på. Først da jeg ikke kunne passe det sidste af mit største tøj lykkedes det mig at tage mig sammen, men det har jeg beskrevet i en anden tråd under 'off topic', men hey... Måske er det et skrækeksempel du kan bruge?
Motivationen er helt klart det værste, for har du først genindfanget den, så følger energien med.
Nå, måske skulle jeg prøve alligevel. Har du noget lækkert tøj som er blevet lidt (eller meget) for småt? Hiv det ud af klædeskabet og kig på det. Prøv det. Sæt dig selv som første mål at det vil du gerne kunne passe igen. Se på billeder af dig selv fra da du var aller størst. Vil du virkelig gerne se sådan ud igen? Hvis ja, jamen så klø endelig på. Hvis nej, så gå på storindkøb efter alle de rigtige madvarer.
Ellers ved jeg ikke rigtig, men sørg for at holde dig positiv overfor projektet. Selvmedlidenhed og kedafdethed kan få dig til at trøstespise. Glæd dig til at kunne mærke forandringerne. Glæd dig over at du har styrken til at kunne passe dit tøj - eller hvad nu lige dit mål er... Tryk på 'dit'. Derudover så læs andre tråde herinde. Der er så meget inspiration at hente fra Lovely m.fl. :o)
14 år16. november 2010 kl. 14:27
Hmmm der blev jeg lige til en 'gæst' (indlægget ovenfor).
14 år16. november 2010 kl. 14:30
hej med jer
tak for jeres kærlige puf... ja hvorfor skriver jeg ikke ned idag uhm... fordi ... ej jeg har ikke en rigtig go undskyldning andet end at jeg ikke har mål og vejet i dag derfor først i morgen men så skal jeg nok komme i gang....
vil også finde noget af mit tøj der er blevet for småt frem og prøve det og se hvor langt der er igen ... uhm derer vidst lang... jeg havde ellers smidt 30 kg. for lidt mere end to år siden med desværre er der røget 23 kg på igen ØØV jeg vil ikke ende der igen jeg vil ned på de 80 kg... det er virkelig mit store mål ... men vil selvfølgelig tage små skridt af gangen!!!! lige nu vejer jeg ca.106 kg mit første mål er under de 100kg. hvad kan jeg sætte som realistisk mål for det tidsmæssigt??? 1 januar lyder det dumt??
14 år16. november 2010 kl. 15:50
6kg på ca 6 uger lyder da meget realistisk med en helhjertet indsats. Jeg tjekker din dagbog i morgen, så ;o) Ikke flere undskyldninger.
14 år16. november 2010 kl. 16:15
jeg vil give briped ret... et kg om ugen skulle kunne lade sig gøre.. nogle uger bliver det måske kun til 300 g og andre uger taber man 1,8 kg eller mere.. det kan godt svinge noget - væskeballancen har en stor indflydelse -
og tiden omkring menstruation kan væskeophobninger godt give et sølle resultat på vægten - men giv ikke op, det forsvinder igen plus mere til hvis du har været standhaftig...

6 kg på g uger lyder helt realistisk.. det kunne jo være dit første delmål :-)

vh Tanja
14 år16. november 2010 kl. 16:27
der skulle selvfølgelig stå 6 kg 6 uger
14 år16. november 2010 kl. 16:29
Hov, hvad skete der lige med din indtastning for i går, d. 17/11?

Hilsen den venligt sparkende :o)
14 år18. november 2010 kl. 11:48
ja jeg ved ikke lige hvad der så skete men fik ikke skrevet ned... men det gør jeg så fra fredag.... tak for sparket briped...
14 år18. november 2010 kl. 22:56

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...