StineMaria's sorger og glæder...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

StineMaria's sorger og glæder...
Hej allesammen,

Starter denne tråd, for at jeg har et sted hvor jeg kan poste alle mine, sikkert, kommende frustrationer - men forhåbentlig også lidt glæder.

For 4 år siden vejede jeg 68 kg. som resultat af et større vægttab, med en startvægt på 107 kg. I skrivende stund vejer jeg 92,2 kg. En stor del af den vægt der er komme til, er kommet pga. en længerevarende depression efter min mors tragiske og alt for tidlige død. En anden del af dem er kommet fordi jeg sidste år var sengeliggende i mange mange måneder pga. min ryg. Alt i alt ikke en god cocktail.

Jeg har haft oprettet og slettet denne profil utallige gange, fordi jeg føler en stor trang til at starte forfra, hvis jeg falder i. Og det hænder jo fra tid til anden. Derfor har jeg endnu heller ikke givet mig til kende. Men efter længere tids overvejelser - bl.a. hele denne nat - har jeg nu besluttet at være en aktiv del af denne side og dermed af min egen kamp mod overvægt.

Jeg har også brugt en masse tid på at studere forskellige mekanismer i mig selv i forbindelse med mad. Jeg er nået frem til den konklusion at det er vigtigt at jeg spiser rigtigt, da jeg faktisk provokerer og prikker til min depression hvis jeg ikke gør. Bland andet kan jeg mærker at sukker har en massiv indvirkning på mit humør. Men det er jeg nok ikke alene om at kende til.

Men alt i alt så er der en masse overvejelser og beslutninger der ligger til grund for, at jeg nu vælger at gøre dette mere aktivt. En af dem er, at min far skal giftes til maj og skulle den plan nu gå i vasken, skal der være mindst én anden ting at fejre. Derfor har jeg sat målet der. Men den mest vægtige grund er, at jeg på 2 års dagen for min mors 'havbisættelse' gerne vil kunne stå i vandkanten og være stolt sammen med hende. Vise hende at jeg er ovenpå. Begge grundene er naturligvis sekundære - den vigtigste person jeg gør det for, er mig selv. Jeg fortjener at være glad og have det godt med mig selv. Så ja... derfor...

Det var en længere smøre... men synes det var vigtigt at få ned på skrift. Håber jeg får det super herinde og at jeg kan få en masse godt ud af at følge med alle jer andre. :)

Over and out...
14 år15. november 2010 kl. 06:24
re: StineMaria's sorger og glæder...
Hej StineMaria.
Og velkommen tilbage til siden og tillykke med din nye tråd. Jeg glæder mig til at følge dig.

Jeg har selv tabt mig 28 kg. Jeg vejede over 90 kg efter en depresion med lykke piller og 2 skader med følgende operation som resulterede i at jeg var senge liggende i 2 måneder sammenlagt. Så der er nogle ligheder i vores situationer. :o)

Jeg besluttede mig for at tabe mig, efter min far lå i koma pga sukkersyge og døde efter 9 dage. Så jeg fandt også inspiration og motivation fra en forældres død. Jeg forstår fuldstændig hvordan du føler. Og jeg synes det er en smuk tanke at du vil mindes din mor, i vandkanten som en sundere datter. :o)
JEG HEPPER PÅ DIG
14 år15. november 2010 kl. 10:05
Tusind tak Katja - det er altid ekstra motiverende at blive heppet på :o)
14 år15. november 2010 kl. 10:39
Hej StineMaria,
Jeg så først dit indlæg lige nu, men velkommen til. Jeg er også ny her og 'gentaber'. Jeg håber du bliver hængende og at du får en masse godt ud af det :o)
14 år16. november 2010 kl. 19:19
Hold nu kæft (undskyld udtrykket) en lorteuge altså... alt gik i stå... træning, mad, sociale færdigheder, døgnrytme - ja, you name it... det har virkelig været røv og nøgler og helt nede og skrabe bunden. Så er da meget spændt på vægten i morgen... men altså... håber virkelig ikke jeg er den eneste der render ind i så massive øv perioder...

Måske jeg skulle forsøge med en plan, så jeg ved hvad jeg har at rette mig efter fra i morgen... det kombineret med ordentlig sengetid burde kunne hjælpe mig på ret køl igen - håber jeg.

Ellers nogen der har fif til at stable sig op ad et hul?
14 år21. november 2010 kl. 15:17
Vil bare sige at du ikke er alene om at have perioder, hvor det føles som om man er på bunden af havet bundet til en sten.... Dem har jeg også :S Men det hjælper at planlægge, det virker i hvert fald for mig.. Men jeg har fundet ud af at jeg skal gøre det hyggeligt for mig selv, hvis jeg er der nede på bunden og ikke slå mig selv i hovedet med det, for så lige pludselig mens jeg sidder og zapper mellem kanalerne, får jeg lyst til at lave en masse ting.. derfra og til at føre det ud i livet er lidt en udfordring, men det er noget man bliver bedre til med øvelse :)
Men jeg mener helt klart at det er en god ide at sætte nogle retningslinjer op, ikke regler, for de holder ikke, men retningslinjer.. Det kan egentlig ikke lade sig gøre at undgå at komme derned engang imellem, men man kan gøre nogle ting, så man kommer hurtigere op igen, hvis du forstår :)

Jeg har det f.eks. sådan at jeg gerne vil i seng inden kl.23 og jeg sover bedst hvis jeg ikke er alt for mæt eller for sulten, så jeg spiser ikke noget efter kl. 20-20.30.. jeg vil også helst have min morgenmad inden kl. 10, for eller føler jeg ikke jeg får noget ud af min dag, men det er sådan nogle ting du skal finde ud af med dig selv, og øve dig i at gøre...

Varme tanker Missrosie
14 år21. november 2010 kl. 15:41
Du er BESTEMT ikke alene om at have en møguge en gang i mellem!!! Det er kun menneskeligt og normalt - hvad der ville være unormalt, var hvis du forventede at have det godt hele tiden. Det er der jo ingen der har!

Noget der hjælper mig meget er en så åndssvag ting som at sætte en tv-serie på jeg godt kan lide, og som har smukke kvinder i den... For eksempel elsker jeg (stadig!) Sex and the City, og så ser jeg på dem og alt deres vidunderlige (og nogle gange forfærdelige) tøj og tænker på hvor fantastisk det bliver når jeg selv har sådan en krop som jeg kan skrue ned i næsten alt og se godt og samtidig!

Mens jeg så ser det dyrker jeg gerne "hjemmegymnastik" af en art, som regel en blanding af callanetics/muskeltræning (for det kan jeg gøre foran fjernsynet), og så har jeg det bare fantastisk med mig selv ;) Det er muligvis fjollet, men det virker for mig. Hvis jeg havde en kondicykel ville jeg muligvis bruge dén foran fjernsynet, eller en stepbænk eller hvad man nu er til. I hvert fald er det godt for mig at kombinere motionen med noget som gør mig i godt humør - og så snart man så har gjort noget sundt for sig selv, ja, så er man jo godt i gang!

Held og lykke!
14 år21. november 2010 kl. 17:45
HAHA!!

Har taget revanche... efter en absolut idiot agtig uge, som forøvrigt sluttede med at en ældre herre smadrede hele den ene side af min bil (bakkede ned ad siden på den, mens den ligeså fint holdt parkeret), så har jeg lige været ude at gå med min fantastiske hund i en time... ud over stepperne med vind i håret.
Så er i påfaldende bedre humør... så selvom jeg kun nåede 900 gram i sidste uge, så er jeg i vældig hopla. Så nu vil jeg tage et varmt bad og gøre mig klar til eftermiddags/aften hygge med familien :D
14 år22. november 2010 kl. 14:02
Godt gået!! :D
14 år22. november 2010 kl. 16:19

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...