90 kg

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

90 kg
Jubiii............så kom jeg på 90 kg.:-)

Knud
14 år13. november 2010 kl. 12:06
re: 90 kg
Til lykke :-)
Det er skønt at nå en milepæl. Jeg er også netop i dag kommet under 100..
14 år13. november 2010 kl. 12:51
Hvor er det flot! Tillykke :)
14 år13. november 2010 kl. 14:08
SUPER!! Tillykke :-)
14 år13. november 2010 kl. 14:21
Stort tillykke
14 år13. november 2010 kl. 18:21
Godt gået... stort Tilykke :-)
14 år14. november 2010 kl. 07:59
89,8 kg = Tabt 200 gram:-)
Hej Alle

Det varmede med de lykønkninger. Tak skal i ha!:-)

Men nu siger vægten 89, 8 kg når den er på sit laveste. 1,8 kg mere og så er sixpacken der og så er mit mål nået. Eller rettere delmål 1. Mit oprindelige mål i august var at jeg ville tabe mig 10 kilo på et år og at jeg ville kunne løbe rundt om Søndersø her i Viborg. Viborg er jo en løbeby og tænkte så at det kunne være superfedt at løbe med alle de andre løbere rundt om Søndersø søndag formiddag.

Men jeg har længe gået og tænkt på om det nu er så smart af mig at løbe. Jeg har jo aldrig løbet længere end 1500 m. og det var da jeg gik i skole og skulle løbe de her forbandede 1500m. Og så er det jeg tænker: Er det nu smart af mig at begynde at løbe. Jeg er jo en stor mand på 189 cm og med en vægt på 88kg altså når jeg lige har tabt det sidste fedt på maven. Det vil faktisk sige at jeg når jeg løber vil ramme jorden med den ene fod med en belastning på ca 880 kg (vægt X tyngdekraft). Det er altså rigtigt rigtg mange kilo. Jeg kan jo godt løfte 100kg og det er altså bare megatungt og jeg kan mærke belastningen i ryggen. Så jeg er vist nået frem til at droppe at løbe. Og så var det jeg tænkte idag da jeg sad der på cyklen i motionscenteret at jeg vil da lige prøve at se hvor længe jeg kunne sidde på den cykel. Og der sad jeg så og cyklede i 45 minutter så sveden dryppede fra panden ja næsten løb. Og det bedste var at jeg nød det. Prøvede bare lige for sjov at sætte cyklen på max belastning og der trådte jeg så 400 watt. Det var hårdt men jeg kunne. Så nu tror jeg altså at jeg vil satse på at cykle rundt om Søndersø i stedet en søndag morgen.

Nu skal jeg lige af med de 1,8 kg mavefedt. Glæder mig bare som et lille barn til det sker. Så kan jeg gå i gang med del 2 af min plan. Satser på at jeg er af med de her sidste 1,8 kg senest den 31 december. Vil bare nyde at holde fri i alle de her juledage. Spise sundt alle dagene og træne som en gal. Så er de væk de 1, 8 kg. Del 2 går så ud på at jeg vil arbejde med bodytoning og et højt proteinindtag. Skal jo ha lavet en total undersøgelse af kroppen den 10 december af Anna. Anna laver så en kost og træningsplan til mig. Og så ville det bare være perfekt at jeg kan starte med mit nye liv den 1 januar. Glæder mig altså bare afsindigt meget.

Håber at vi så er nogen stykker der vil være med til at arbejde med vægtvedligehold til næste år.

Nå skal sove.

Knud:-)
14 år17. november 2010 kl. 00:38
Jubii.....så sagde vægten lige 89, 7 kg. Så nu røg der lige 100 gram af igen. Glæder mig bare sådan. Nu er der kun 1,7 kg tilbage...
14 år20. november 2010 kl. 11:30
Lidt underligt. I denne weekend har jeg spist kaloriefattigt og trænet hårdt. Men i morges sagde vægten altså 90, 4 kg. Var lidt skuffet over det når jeg nu havde givet den ekstra gas til træningen. Jeg cyklede faktisk i tre kvarter igår søndag og forbrændte 300 kalorier. Bagefter vægttrænede jeg med frie vægte i tre kvarter. Så der er nogen kalorier der er blevet forbrændt alt i alt. Så det er lidt pudsigt med den vægtstigning.

Tror i det kan skyldes, at musklerne har trukket meget blod og vand til sig til brug for restitution af musklerne?

Det er den længste cykeltur jeg har været på siden jeg var barn. Så er da lige lidt stolt af mig selv. Har besluttet mig for at jeg vil træne mig op til at kunne cykle i to timer med en moderat fart ( ca. 16 km/t) og når jeg så kan det melder jeg mig ind i den lokale motions cykelklub. Kender et par stykker der er medlem. Og de siger at de har det smadderhyggeligt under turene og bagefter i klubhuset. Så det er en meget motivationsfaktor for mig.

Nå det var et lille sidespring.

Knud
14 år22. november 2010 kl. 16:39
Jubii.....så sagde vægten lige 89, 4 kg.

1400 gram så har jeg nået mit mål der er 88 kg.

Og det er altså lidt sjovt det her. Jeg var til en minijuleeftermiddagsfrokost i min afdeling igår. Inden havde jeg besluttet mig for at jeg ville være der i 2 timer, max. drikke en snaps og en juleøl. Var så så hldig at jeg kom til at sidde sammen med min bedste arbejdskollega der heller ikke drikker ret meget og så en kvindelig kollega der har fået lavet en maveoperation med indskrumpning af mavesækken, så hun spiser meget lidt og drikker slet ikke. Jeg holdt mig til udelukkende at spise kød og lidt rugbrød. Efter den meget hyggelige julefrokost tog jeg op at træne i 2 timer. Hjemme var jeg ikke sulten, men godt træt, efter en lidt hård arbejdsuge med al den her kulde og sne. Arbejder jo som pedel, så vi skal forsøge at holde skolens område ryddet for sne, så det har været hårdt. Gik så tidlig i seng i går og vupti hertil morgen efter 12 timers søvn sagde vægten så 89,4 kilo.

Så nu nvil jeg slappe af her i weekenden. Ta til fødselsdag imorgen, spise godt, og så i næste uge vil jeg bare gi den fuld gas til træningen og optage min diæt igen. Så mon ikke det kan lade sig gøre for mig at tabe de her sidste 1400 gram inden jul. Det ville bare være dejligt, for jeg har en lang juleferie og så kan jeg bruge den på at komme igang med min nye måde at træne og spise på. Men mere om det til den tid.

Kan i nu alle ha en smadderhyggelig sneweekend og kryds lige fingre for mig. :-)

Venlig hilsen Knud
14 år27. november 2010 kl. 11:44

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...