10 Kg på & 10 Kg af !

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

10 Kg på & 10 Kg af !
Ja som overskriften indikerer så har det været min vægt i en nøddeskal de sidste 2-3 år.
I søndags ramte jeg toppen med 85,2 kg om morgenen Vorherre bevares.

Nu er det nok!

Har sat mig det mål at jeg skal veje 72,2 juleaften. Det er 13 kg og det skal jeg kunne klare BASTA!

Har indtil videre tabt mig 2,6 kg på 5 dage ved at taste min mad ind så det er jo herligt.

Vil bruge denne tråd til mine daglige/ugentlige opdateringer omkring mit vægttab.
14 år12. november 2010 kl. 14:05
re: 10 Kg på & 10 Kg af !
Tillykke med din beslutning om at tabe dig...Du skriver at du svinger med 10 kg + -

Jeg tror at du skal beslutte dig for at have en varig stabil vægt... så måske du skulle flytte dit mål en smule og tabe dig knap så hurtigt... lav evt et mål der hedder 1 kg om ugen... og når du er nået ned på din drømmevægt skal du så indarbejde nogle kostvaner der er til at leve med, men som ikke overskrider det antal kcal din krop bruger dagligt... du kan også vælge at leve lidt mere stramt i hverdagene og så skeje ud i weekenderne.

Jeg håber du finder en måde at tabe dig og holde vægten så du slipper for de usunde elevatorture, som har det med at ende op i en endnu højere vægt, for hver gang man tager på..

hvad spiser du for at tabe dig og hvor tit spiser du? dyrker du nogen form for motion ?

venlig hilsen Tanja
14 år12. november 2010 kl. 14:59
Hej Tanja.

Jeg ved hvad jeg skal spise, mit problem er at jeg er afhængig ? af mad... Når jeg har nået mit mål har jeg desværre en tendens til at tænke, når men så kan jeg jo godt spise lidt af det hele igen og vupti inden jeg ser mig om konsumerer jeg mega måltider..

Jeg har truffet en beslutning om at denne gang skal det være løgn! Min mad afhængighed skal ikke bestemme over mig mere nu bestemmer jeg over den.

Når jeg er på kostomlægning spiser jeg somregel noget lignende det her:

Morgen: havregryn m. skummetmælk

Formiddag: frugt og gulerødder

Frokost: 2 skiver rugbrød med salat. Pålæg er feks en tomat, en banan, makrell eller æg. Ofte med en kvart agurk til.

Eftermiddag: Frugt

Aften: Det samme som resten af familien, men kun en portion der svarer til en frokost tallerken.

Sen aften: et stykke frugt hvis jeg trænger til noget.

Hvis jeg får lyst til sødt så tygger jeg tyggegummi eller spiser nogle Nellie Dellie sød lakrids.

Jeg drikker min. 1,5 liter vand og en 4-5 kopper kaffe med skummetmælk i.

Jeg går min. 1 time i rask trav hver dag og er meget aktiv på mit job.

Denne madplan virker og er syntes jeg selv, rimelig fornuftig fordelt. Jeg føler mig ikke sulten og syntes det er skønt at vægten flytter sig.

Mit problem starter først når jeg har nået målet, så spiser jeg på livet løs igen :-)

Hvad med dig ?

Venligst Jeanette
14 år12. november 2010 kl. 18:59
Hej med dig!

Kender også godt til de der tilsyneladende ukontrollerede vægtudsving.

Jeg forsøger at udarbejde en strategi, der kan bruges, når jeg - om ikke så længe - har nået mit mål. Det er en kamp. Gør også det der "ej, jeg kan jo godt liiiige smage lidt af dit og dat" inden jeg får set mig om har jeg tilladt min vægt at stige mange kg.

Tabte mig i sin tid 40 kg - tog en del på, og er nu i slutspurten i forhold til at nå drømmemålet - 60 kg juleaften (du kan læse alt om min kamp i min tråd af samme navn)

LIge for tiden er jeg ret begejstret for 80/20 princippet - og læser også med stor interesse Christan Bitz bøger - principperne giver mening.

Noget andet jeg har fundet ud af i denne proces er at få defineret, hvornår det er jeg begynder at spise. Weekends er en storsynder. Det samme gælder når jeg oplever en følelse, jeg ikke umiddelbart kan tackle - en kompleks følelse - så spiser jeg, før det egentlig går op for mig, hvadd jeg har gang i - ja så ryger alt usundt inden for rækkevidde ned...

så vi er flere, der kæmper med tanken...når jeg nu når målet - hvad så?

Held og lykke med dit projekt.

Varme tanker

Lovely
14 år12. november 2010 kl. 20:09
Hej.

Dejligt jeg ikke er ene om det problem! Held og lykke til dig også med at nå dit mål.

Venligst Jeanette
14 år13. november 2010 kl. 08:44
Super god dag. Godt nok kun 100 gram mindre på vægten til morgen, men jeg når næsten op på at have tabt mig 3 kg ialt på den første uge så det er bare fedt!

Har passet mit rengøringsjob idag så kunne lige smide 8 timers rengøring på motionslisten, udover min vanlige motion. Spændene at se hvilket resultat det giver i morgen på vægten. Yep vejer mig hver dag for at holder min motivation i hus!

Maden er passet til punkt og prikke og jeg savner (næsten) ikke mit daglige sukkerfix.
14 år13. november 2010 kl. 18:24
3,1 kg tabt på 6 dage *Stoooort* smil :-D

Det er bare super motiverende med en sådan start. Går og overvejer at finde mig en stinkende flot og hot kjole til nytårsaften som liiige er et par str for små hehe. Blot for lidt ekstra motivation. Længe siden jeg har skruet mig ned i noget lækkert tøj...

Søndag aften plejer at være min hyggeaften med guf og alverdens lækkerier. Men niks ikke idag, min mand må guffe alene i soaen imens jeg evt spiser en riskiks!
14 år14. november 2010 kl. 19:45
Hov på 7 dage selvfølgelig, meeen det bliver det ikke dårligere af hehe
14 år14. november 2010 kl. 19:47
Vægten til morgen sagde 82 kg lige ud, ergo har jeg på den første uge på madital tabt mig 3,2 kg skønt!

Min datter har fødselsdag i morgen og skal selvfølgelig spise til aften på Mc donalds! Uh den bliver svær at stå imod, nogle med forslag til hvad jeg kan vælge som det absolut bedste ?
14 år15. november 2010 kl. 14:52
McD sælger en salat med kylling.

14 år15. november 2010 kl. 15:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...