Nu skal det være

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu skal det være
Jeg kan se at mange har lavet en "dagbog" på foraet, så håber ikke at det gør noget at jeg også leger med ;)

Efter at have kigget mig selv i spejlet kan jeg godt se at den er helt gal.
Efter at have kigget indad kan jeg kun sige at det er værre. Det er længe siden jeg har haft så dårlig selvtillid og haft det så dårligt med mig selv. Desværre er jeg ret god til at vildlede mig selv og sige "det er jo ikke så slemt", men når familiemedlemmer på stribe kommer med kommentarer om min kost/levestil and such, kan jeg vist ikke benægte det mere.

Jeg har altid været lidt buttet i det, men da jeg kom på gymnasiet for et par år siden tog jeg i løbet af meget kort tid først 5 og så 10 kg på. Jeg har aldrig dyrket synderlig meget motion hvis jeg har kunnet komme uden om det og jeg har altid hadet grøntsager. Jeg spiste bogstavelig talt ikke grøntsager fra jeg var ca 8 til jeg blev 19. Ret forfærdeligt.

DERFOR! Skal jeg tabe mig 10-20 kg. I første omgang 10. Mit mål for en måneds tid siden var inden jul, men så faldt jeg rimelig grumt i og gik tilbage til de dårlige vaner. Inden nytår burde jeg dog kunne komme ca 7 kg ned, ved hjælp af grøntsager, motion og en 1200-kcal kostplan jeg har fået af en sygeplejerske.

Alder: 20
Højde: 164
Vægt: Ca. 85
BMI: 31,6
Ideal vægt: 68 (hvis man skal følge BMI skal den dog ligge på ca 60)
Mål: 75 i første omgang, dernæst 68.

- Ida
14 år11. november 2010 kl. 21:31
re: Nu skal det være
Velkommen! Og godt at du vælger at gøre noget :) Herinde finder du mange søde mennesker, der er parate til at støtte dig i din kamp mod kiloene!

Rigtig meget held og lykke - jeg vil glæde mig til at følge din tråd :)
14 år12. november 2010 kl. 06:52
re: Nu skal det være
Mange tak for støtten ^_^

Så er første mål nået.
Startvægt: 85
Nu-vægt: 82,9

Det meste af det er jo nok væske (selvom jeg synes jeg har drukket rigtig meget), men det er nu alligevel et boost til selvtilliden, at jeg har tabt mig 2,1 kg på 5 dage eller noget i den stil. Og det helt uden at sulte! Fantastisk..

Jeg har ikke fulgt den kostplan jeg har 100%, det kan være lidt svært at få tid til alle de små mellemmåltider, men jeg spiser noget frugt og nogle grøntsager hver dag. Derudover har jeg undladt at købe slik, chips og andre søde sager. Har spist lidt kage et par af dagene, men det har overhovedet ikke kommet i nærheden af hvad jeg har gjort ellers. Forskellen er jo utrolig. Jeg har mere energi og jeg har ikke haft trang til at kaste det jeg spiser op (har haft små-bulimiske tendenser), hvilket er virkelig rart.

Næste mål: 81,5 til d. 22-11/2010

Det er 1,4 kg. Det burde jeg kunne klare, på trods af at der er en julefrokost på fredag.. Hmm.. Så må jeg spare nogle andre steder.

Er der nogen der har en god oversigt over hvor mange kcal alkohol egentlig indeholder?
14 år15. november 2010 kl. 11:59

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...