Status

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Status
Jeg vejer 107.9kg, jeg startede på 125 i Maj måned, så man kan sige det er gået støt og fint.

Jeg begyndte at løbe for at tabe mig, og startede med 2.5km 2 gange om ugen, nu løber jeg 8km 3 gange om ugen.

Det går dog ikke så stært som det har gjort, og det huer mig ikke.

Måske er jeg blevet for liberal med hvad jeg spiser i weekenderne, om ikke andet tænkte jeg at hvis jeg skriver lidt herinde, kan jeg øge min motivation lidt.
14 år10. november 2010 kl. 10:02
re: Status
Stort tillykke med dit alerede flotte vægttab...

indimellem kan vægten godt gå lidt i stå, men så er det vigtigt at man kigger sit føde indtag og portions størrelser lidt efter i sømmene... jeg har god erfaring med at holde mig fra ris, pasta og sukker i enhver form.. jeg har næsten tabt 14 kg siden den 7 september.

Derudover spiser jeg 3 hovedmåltider og 2-3 mellem måltider og sørger for at få godt med protein, fibre og sunde olier. og masser af grove grøntsager som mætter og som kan tilberedes på alverdens forskellige måder.

Det er rigtig flot er du er kommet igang med at løbe, det er med at finde en motions form der passer en og det lyder det til at du har fundet.

Men nu da du har sat dit aktivitets nivou op, skal du ihvertfald sørge for at indtage mere protein i løbet af dagen, hvis ikke du har gjort det... det kan være i form af hytteost, fedtfattig ost, kød som kylling, kalkun og fisk, æg, fedtfatige surmælksprodukter osv...

Jeg vil ønske dig held og lykke med din nye livsstil

Det er en rigtig god ide at have sin egen tråd - andre kan få glæde af at læse den og det kan hjælpe en selv til at holde gang i motivationen.

Min tråd hedder minus 10 kg til den 1/1 2011

Varme hilsner

Tanja
14 år10. november 2010 kl. 10:13
Jeg har skåret meget ned på mængden af ris, pasta og kartofler jeg spiser. max 200gr af det om dagen.

Det vil mere eller mindre være umuligt at kvitte det helt, mit mål er også at ændre min generelle livsstil permanent, så jeg ikke falder tilbage i et gammelt mønster.

Jeg har også tilladt mig selv at have en dag om ugen hvor jeg gør (mere eller mindre) hvad det passer mig. Den er dog hurtigt blevet til fredag lørdag søndag, i stedet for kun lørdag. Så jeg skal lige have hanket op i migselv.

Min kone er et rigtigt hyggehoved, og har ikke samme problem som jeg. Men hun er stadig en god støtte.
14 år10. november 2010 kl. 10:23
Tillykke med dit flotte vægttab. Jeg synes det lyder som en god plan at lave en realistisk permanent livsstilsændring. Det forsøger jeg også selv på, men det er da svært. Jeg kan heller ikke undvære brød, pasta og kartofler, men jeg er begyndt på at spise mig mæt i en lækkersalat lige inden aftensmaden, så får jeg ikke for meget af de andre madvarer med mange kcal/kj.
14 år10. november 2010 kl. 11:40
Jeg har heldigvis ikke så svært med at begrænse mig. Jeg spiser en god del grøntsager i stedet for ris og pasta.

Jeg tror som jeg sagde mit værste problem er mine hygge weekender.

Men vægten sagde 106,6 i går. Så hvordan den ser ud i morgen efter min løbe tur afgør hvor glad jeg vil være :P
14 år12. november 2010 kl. 14:04

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...