SÅ må jeg tage mig sammen!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

SÅ må jeg tage mig sammen!
Hej allesammen.
Har kigget rundt i forummet og hvor er der dog stor inspiration! Hold da op hvor er I seje mange af jer. Jeg vil selv meget gerne tabe mig. Og jeg håber ikke I slår mig over fingrene, når jeg siger jeg er spiseforstyrret. Jeg har bulimi og ER i behandling for det, og i behandlingen arbejder vi meget med at jeg skal spise små portioner og ofte. Og tænke over hvad jeg spiser, så jeg ikke får det dårligt med det. For ja jeg er overvægtig. En anelse. Jeg er 17 år, 180 cm og vejer 88,5kg. Jeg har i flere år vejet mellem 70-78 kg, men det sidste år er det så steget med 10 kg. og det er forfærdeligt. At sidde og se billeder fra dengang man vejede 70 kg. og man dengang var utilfreds. Og så ser man i spejlet nu. Øv!
Men nu har jeg bestemt mig for at starte på en frisk! Jeg havde i marts vha. denne side tabt mig 7 kg. på en sund og fornuftig måde, men røg desværre i og tog det hele på igen :( Men nu vil jeg prøve igen! Jeg bliver 18 år til næste år (maj 2011) og min store drøm er at veje 70 kg til den tid! Altså tabe mig 18 kg. Måske når jeg det ikke helt, men bare jeg har ændret mine kostvaner, og tabt mig betydeligt, så er jeg tilfreds! Jeg starter med at sætte mit første mål: 82 kg. inden jul! Tror I det er realistisk? Jeg dyrker ikke en hel masse sport udover at jeg er aktiv konkurrencerytter og rider 2 heste hver dag (+arbejdet ved siden af) så jeg har også en god, stærk krop. Og vil derfor heller ikke veje for lidt. Men det er jo rigtig længe siden jeg vejede 70 kg, så kan slet ikke forstille mig hvordan det vil se ud på mig idag. Men det vil jeg finde ud af!
Håber der er nogle der har lyst til at støtte mig til et sundt vægttab og kom ENDELIG med mere inspiration og evt. nogle lækre og sunde opskrifter.

Jeg vil prøve at skrive herinde hver eller hver anden dag, så I bliver opdateret og jeg selv kan kigge lidt tilbage på hvordan det er gået. Laver en status med vægt og BMI hver dag, og hver tirsdag en status med cm. Men skulle jo nødig gå glip af det mindste vægttab :P See ya!

STATUS FOR D. 9/11
Vægt: 88,5
BMI (rundet op til 89kg): 27,5
Overarm: 35 cm
Bryst: 101 cm
Talje: 83 cm
Hofte: 105 cm
Bagdel: 118 cm
Lår (lige uder balden): 72 cm
Leg: 42 cm

Så er det hele vidst med ;)
14 år9. november 2010 kl. 19:28
re: SÅ må jeg tage mig sammen!
Hej og velkommen tilbage til madital.

Hvor er det godt du er kommet i behandling for din spiseforstyrrelse og super sejt at du vil prøve at tabe dig på en sund måde med mange små sunde måltider i løbet af dagen.

Det at du rider giver en masse god motion det er kun et bonus - men kosten er faktisk det vigtigste under et vægttab.. se det som en fordel at du er godt muskuløs, jo større muskelmasse, jo mere fedt forbrænder du...

Et realistisk mål mhs til vægttab er mellem et halvt til og kg om ugen... men du kan sagtens tabe mere end det på en uge.

Jeg glæder mig til at følge dig og din vej mod et bedre liv.

Varme hilsner Tanja

(jeg har selv lavet en tråd hvor jeg skriver lidt hver dag og jeg synes det er fedt at kunne gå tilbage og se hvordan det er gået. min tråd hedder - Minus 10 kg til den 1/1 2011.
14 år9. november 2010 kl. 20:02
Mange tak Tanja!

Ja jeg har været spiseforstyrret i ca. 5 års tid og været i behandling i lidt over 1 år, så vi har mange gange snakket om hvad det er jeg skal arbejde med. De vil selvfølgelig bare gerne have, at jeg bliver på den vægt jeg har nu og begynder at spise sundt. Men de ved at jeg bliver glad, hvis jeg kan tabe mig på en sund og fornuftig måde, så det er vel kun en bonus.
Og ja det med store muskler er også rigtigt. Også derfor jeg ikke er disideret "fed" ud selvom jeg har en stor kropsvægt i forhold til mange af mine veninder. Man kan jo se jeg ikke er en pige, der sidder og på computeren og piller næse dagen lang, så det skal jeg også lære at have i baghovedet. Og at jeg nok aldrig bliver den sylfide, som jeg gerne vil være, men mindre det kan jeg blive. På en god måde, så det er jeg rigtig glad for at have nogen der vil følge mig i det :)

Lige nu er der 6 uger til jul, så tror jeg vil prøve at tabe mig til 82 kg. inden da. Det bliver 900g. pr uge, så det tror jeg jeg vil prøve :)

Tak for beskeden og kigger selvfølgelig forbi din tråd. Det er altid godt med noget inspiration!
14 år9. november 2010 kl. 22:23
Vil også lige skrive lidt hvordan det er gået idag. Jeg har idag desværre kun et kcal underskud på 607 kcal, men har også ligget i sengen hele dagen, hvilket jeg har de sidste to dage. Brok med maven. Så har næsten kun kunnet spise toastbrød og mælk. Og så kom min søde mor med vingummier til mig idag. Hihi. Men ja. Jeg har det bedre nu, så vil i skole imorgen. Det heller ikke pisse smart med så meget fravær, når jeg allerede har en del pga. behandlingen i Aalborg. Så jeg må nok hellere komme i skole imorgen og så hen til den dumme madkantine! Og kun de 12 kr med til yughurt, som kostplanen siger. Men det har alt i alt været en god dag. Jeg har fundet tøj til næste (-) fest (gymnasiefest). Teamet er "halbal". Lidt underligt tema, men de ligger nu nok op til "popduller" og "prettyboys". Så det skal nok blive underholdende. Jeg har købt en brugt D&G leopard top, og så har jeg tænkt mig at bestille denne nederdel: nlyscandinavia.scene7.com . Håber det passer ellers så kan nederdelen sendes retur. Men i hvert fald en okay dag set bort fra at jeg har været syg. Er HELT KLAR på at jeg skal tabe mig! :D
14 år9. november 2010 kl. 22:58
OBS OBS OBS: FLYTTET TIL: "FridaDorthea - vægttab UDEN spiseforstyrrelse".
Ville gerne slette denne tråd, for at den ikke fylder i forummet, men ved ikke hvordan jeg gør? :)
14 år10. november 2010 kl. 00:09
Du kan ikke selv slette tråde, det er kun Lone der kan.
14 år10. november 2010 kl. 07:34

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...