#2 af Maja_A (slettet)
Nupo - take it or leave it :D
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Maja_A (slettet)
re: Nupo - take it or leave it :D
Først og fremmest vil jeg sige TILLYKKE :)
Tillykke med beslutningen om at gøre noget, og med modet og engagementet til til at GØRE det!
Selvom du frabeder dig kommentarer til dit valg af Nupo, vil jeg alligevel tillade mig at skrive en kort bemærkning her. Nupo er det eneste slankeprodukt som kan siges at være ok! (Jeg er sports-diætist, så jeg ved hvad jeg snakker om) Forsøgspersoner som har levet udelukkende på Nupo i 6-12 mdr. har hverken manglet vitaminer eller mineraler - og dit valg om at bruge dette produkt som kick-starter til vægttabet er derfor, som du også selv skriver - GODT!
Go' ide med kun at gå på vægten 1 gang pr. mdr. og som supplement kan du evt bruge et målebånd (talje, hofte, mave, overarme og lår)... det er altid sjovt også at få sådan nogle detaljer med!
HELD OG LYKKE med projektet!
Tillykke med beslutningen om at gøre noget, og med modet og engagementet til til at GØRE det!
Selvom du frabeder dig kommentarer til dit valg af Nupo, vil jeg alligevel tillade mig at skrive en kort bemærkning her. Nupo er det eneste slankeprodukt som kan siges at være ok! (Jeg er sports-diætist, så jeg ved hvad jeg snakker om) Forsøgspersoner som har levet udelukkende på Nupo i 6-12 mdr. har hverken manglet vitaminer eller mineraler - og dit valg om at bruge dette produkt som kick-starter til vægttabet er derfor, som du også selv skriver - GODT!
Go' ide med kun at gå på vægten 1 gang pr. mdr. og som supplement kan du evt bruge et målebånd (talje, hofte, mave, overarme og lår)... det er altid sjovt også at få sådan nogle detaljer med!
HELD OG LYKKE med projektet!
14 år9. november 2010 kl. 09:12
Jegkanogjegvil (slettet)
Tak Maja! Vil da meget gerne have kommentarer - fremstod måske lidt hårdt i det første indlæg, men det er fordi jeg nu har været adskillige tråde igennem, både her på Madital og andre sider, for at læse mig frem til andres erfaringer med dette produkt. Selvom mange har haft fine resultater, var der en del kritiske røster, hvis eneste formål var at nedgøre det at man ikke spiste alm. mad, men tyede til pulver. Mange betragtede det som "den nemme løsning" - en antagelse jeg synes er fuldstændig hen i vejret - der er ingen nemme løsninger når man skal smide 20 kg!!! Desuden må det være ret demotiverende at ens vægttab bliver sammenlignet med ingenting - blot fordi man ikke lige har brugt den langsomme(men stadig gode) metode. Eller er medlem af DDV eller WW!! eller andre slankevirksomheder! Hvis man endelig ville, kunne man jo ramme alle former for slankekure der har et firma-brand med en slem kritik!
Desuden læser jeg at man skal passe meeget på ikke at tage alle de tabte de kilo på bagefter og mere til endda - hvilket er en grov generalisering. Selvfølgelig tager du på igen hvis du fortsætter med at spise usundt! Men spiser du efter dit ligevægtsindtag - gør du ikke. Desuden er der ingen statistikker der ikke viser at dette ikke også gør sig gældende for langsomt vægttab ved kostomlægning!
Nå nu har jeg vist forsvaret mit valg længe nok. Dybest set er jeg jo bare glad for at jeg allerede kan se og mærke på mn krop at den svinder ind!! :D
Desuden læser jeg at man skal passe meeget på ikke at tage alle de tabte de kilo på bagefter og mere til endda - hvilket er en grov generalisering. Selvfølgelig tager du på igen hvis du fortsætter med at spise usundt! Men spiser du efter dit ligevægtsindtag - gør du ikke. Desuden er der ingen statistikker der ikke viser at dette ikke også gør sig gældende for langsomt vægttab ved kostomlægning!
Nå nu har jeg vist forsvaret mit valg længe nok. Dybest set er jeg jo bare glad for at jeg allerede kan se og mærke på mn krop at den svinder ind!! :D
14 år9. november 2010 kl. 09:50
helin76 (slettet)
JEG synes at det er HELT ok med at spise NUPO!
Har du prøvet NATURDIET? Synes deres shakes/bars/smoothies smager bare GODT!!!
Held og lykke til dig med vægtabet:)
Har du prøvet NATURDIET? Synes deres shakes/bars/smoothies smager bare GODT!!!
Held og lykke til dig med vægtabet:)
14 år9. november 2010 kl. 12:45
Jegkanogjegvil (slettet)
hehe tak. Nej har ikke smagt naturdiet :) Nu har jeg bare lige sat mig ind i Nupos system, men er da åben overfor andet pulvermad!! :D
Føler mig i en form for venteposition, hvor kiloene, hvis jeg bare overholder de strikse, men simple regler, vil rasle af. Vi får se - jeg er i hvert fald spændt på om det forholder sig sådan! Eller om min krop, som jeg altid har troet, ikke VIL tabe sig! :)
Jeg er dog endnu ved godt mod efter en uge!
Føler mig i en form for venteposition, hvor kiloene, hvis jeg bare overholder de strikse, men simple regler, vil rasle af. Vi får se - jeg er i hvert fald spændt på om det forholder sig sådan! Eller om min krop, som jeg altid har troet, ikke VIL tabe sig! :)
Jeg er dog endnu ved godt mod efter en uge!
14 år9. november 2010 kl. 13:36
Tanjaknoth (slettet)
Tillykke med din beslutning... jeg var egentlig ret skeptisk over for pulver kure men da jeg gav mig tid til at sætte mig ind i nupo konceptet kunne jeg godt se fidusen.. jeg købte også en kasse spicy chiken soup, men jeg bryder mig ikke særlig meget om smagen, selvom det da kan spises - jeg synes ikke der er nogen rigtig eller forkert måde at tabe sig på --- lige bortset da fra hvis man går på sultekur... ! jeg vil da påstå at man er mere end sej hvis man kan holde eks 2 - 3 mdr ud kun på nupo alene.. jeg ville ikke kunne undvære rigtig mad..
den rigtige "kamp" begynder først når man skal til at finde en balance hvor man skal holde vægten. på vægttab med mad, indarbejder man nogle nye spisevaner, der muligvis gør det lettere at forstætte den gode stil, men jeg se en fordel i nupos brik system, så man selv på en pulverkur kan lave en glidende overgang til sund kost....
ønsker dig et godt vægttab du skal nok klare det med den jernhårde instilling og optimisme du ligger for dagen.
varme hilsner
Tanja
den rigtige "kamp" begynder først når man skal til at finde en balance hvor man skal holde vægten. på vægttab med mad, indarbejder man nogle nye spisevaner, der muligvis gør det lettere at forstætte den gode stil, men jeg se en fordel i nupos brik system, så man selv på en pulverkur kan lave en glidende overgang til sund kost....
ønsker dig et godt vægttab du skal nok klare det med den jernhårde instilling og optimisme du ligger for dagen.
varme hilsner
Tanja
14 år9. november 2010 kl. 16:24
Jegkanogjegvil (slettet)
Tak tak alle er så søde herinde. Er virkelig dejligt at have dette sted, hvor man kan finde allierede på min vej mod et slankere og sundere liv! Skal ind og se hvad der sker her hver dag! Så har skam også læst din tråd Tanja! Det er jo også helt fantastisk hvad du har gang i! :)
Glæder mig til at se hvordan madmåneden(december) kommer til at forløbe!! hehe - der bliver det da først spændende!!!
Knus!
Glæder mig til at se hvordan madmåneden(december) kommer til at forløbe!! hehe - der bliver det da først spændende!!!
Knus!
14 år9. november 2010 kl. 20:44
Jeg vejer mig kun 1 gang om måneden! Da jeg ikke gider se på alle de små udsving der med 100 procents garanti vil komme.
Jeg er 169 cm og vejede i sidste uge 88 kg
Jeg ønsker på sigt at komme ned på 65 kg, men mit første delmål er 75 kg.
Til dem der har lyst til at kritisere mit valg af Nupo til mit vægttab, vil jeg bede oprette en seperat tråd :) Jeg er virkelig inde i informationerne på vægttabsområdet, så jeg kender alle for og imod argumentationerne. Og ved udmærket godt at kostomlægning er vejen frem. Det skal man nok ikke være ernæringsekspert for at kunne sige sig selv. For mig at se ville jeg være allermest usund, hvis jeg accepterer min krop som den er nu! Det kan jeg ikke gøre mod mig selv længere.
Desuden har jeg læst hist og pist herinde og kan se at der er mange der ikke vil få dækket deres mineral og vitaminbehov ved den kost de indtager, på normal mad. Så for mig handler det mest om at man har en fornuftig tilgang til sit vægttab, men stadig gør det på den måde man selv føler er rigtigst. For mig er det vigtigt at se et hurtigt resultat i starten, ellers ved jeg at jeg mentalt også vil blive demotiveret. Dvs. når jeg har kørt i en periode på Nupo, blander jeg langsom normal kost ind i hverdagen.
Indtil videre går det fint. Synes overraskende godt om smagen - havde hørt så mange skrækhistorier. Nu er det jo heller ikke for smagens skyld jeg gør det ;)
Glæder mig til at opdatere d. 1. december! :D Efter at have levet som en gammel dame på proteinpulver :D