Tilbage efter en spis hvad jeg har lyst til dag

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Tilbage efter en spis hvad jeg har lyst til dag
Hej er der også nogen af jer som tager en "fridag" og bare spiser det i har lyst til (læs her store mængder sukker m.m.) ? Hvis ja hvor lang tid tager det så jer at komme tilbage til udgangspunktet igen ? Når jeg har haft en sådan dag er min erfaring at det for mig er svært at vænne tilbage til mine nye/gamle sunde spisevaner igen. (jeg tager oftest 1,5 kg på)
14 år6. november 2010 kl. 10:26
re: Tilbage efter en spis hvad jeg har lyst til dag
Lige en lille bemærkning:
Jeg tror ikke du tager 1,5 kg på på én dag. Det er altså et overskud på ca. 11000 kcal!! det er sikkert bare al den mad, du har spist, der endnu ikke er blevet fordøjet..
14 år6. november 2010 kl. 10:34
Hej Troldepigen

Jeg tager også en fridag engang imellem. Dvs. at jeg kører en cyklus på otte uger med sund mad og masser af motion, cardio og vægttræning. Så ha rjeg en weekend hvor jeg spiser masser af kalorier. Men det er ikke i form af sukker. Det er mad med masser af proteiner i, Jeg vil ikke anbefale dig at spise masser af sukker.Slik er meget meget usundt for kroppen. Slik er fremstillet af de mest elendige sukkerarter der findes og er fuld af kemikaler. Det samme gælder for langt de fleste kager, sodavand, saft.

Hvis du er igang med et vægttab og vil holde idealvægten på den lange bane, skal du herunder vægtabet arbejde med at vænne kroppen til ikke at spise slik, kager, sodavand, saft, hvidt brød, hvedemel, hvede pasta, hvide ris og grisekød. Forsøg at vænne kroppen til at spise frugt, grøntsager, havregryn, rugbrød, fisk og alt der kan flyve. Det vil på den lage gøre at du kan holde din idealvægt.

Ups jeg glemte lige. Der er også masser af kalorier i alkohol og specilet de moderne drikke som Bacardi Breezer er smækfyldt med sukker og dermed kalorier. Ja selv et brev med pulverbearnaise indeholder vildt meget sukker.

knud
14 år6. november 2010 kl. 11:13
Hej ja jeg ved det godt :) det er ikke sundt........skulle hellere spise nødder og andet af det "sunde" slik. Synes bare det er svært når ens "gamle" vaner" dukker op. Vil så gerne have styr på det hele men er ikke sikker..... måske det kommer med tiden der bliver i hvertfald længere og længere imellem disse anfald af gamle vaner. Kan også mærke det rent fysik i form af "sukker hovedpine" dagen efter og kvalme. Men på trods af det formår jeg ikke at lade være.......
14 år6. november 2010 kl. 11:27
Hej Troldepigen
Først vil jeg siger, at jeg er helt enig med Knud om, at det er en dårlig ide at tage en fridag, hvor man frådser i sukker.

Hvad med istedetat spise en meget begrænset mængde af dit yndlingsslik, eller hvad det nu er du ikke kan undvære, UDEN at have dårlig samvittighed? Det kunne f.eks. for mit eget vedkommende være 10 Poletter.
Og spis så iøvrigt sundt og motioner som du plejer. Hvis man bliver ved med at overgive sig til sin sukkertrang, bliver man den aldrig kvit.
-Pitabnu
14 år6. november 2010 kl. 12:08
Hvis jeg skal give den gas en gang i mellem hopper jeg på et stykke lækkert mørkt chokolade... det er ikke usundt og smager herligt (hvis man er til mørk chokolade self.) eller banan og ananas stykker overtrukket med en god mørk chokolade... mums... bare sådan et par stykker kan være fremragende når man får lyst til lidt ekstra og det behøver ikke give dårlig samvittighed....

Når du får såkaldt sukkerhovedpine fortæller din krop dig også meget klart at den egentlig ikke bryder sig om det du har puttet i den... prøv at spørge dig selv midt i sådan et orgie - hvor stor fornøjelsen egentlig er i forhold til hvordan du får det bagefter... både med hovedpine, dårlig samvittighed over for dig selv, følelsen når du ser på vægten efter sådan en tur - (selvfølgelig tager man jo ikke et kg eller mere på i fedt efter sådan en tur - men aligevel) og de problemer du har bagefter med at komme tilbage på rette spor igen.... er det virkelig det værd... ? Det er ihvertfald nogle spørgsmål jeg har stillet mig selv indimellem...

Igår var jeg til fest på skolen med ungerne og vi skulle hver have en ret med og der var flere der havde taget nogle vældig flotte kager med... men jeg rørte det ikke, for jeg synes simpelthen ikke fornøjelsen i de fem minutter det ville tage at fylde det i hovedet vejede tungere end mit ønske om at få en lækker slank krop. så jeg hyggede mig med en kop the mens de andre sad og spiste kage... (tilgengæld tog jeg en ekstra portion af det sunde jeg kunne vælge på tagselv-bordet) hvilket jeg ikke burde gøre da jeg faktisk ikke var sulten mere... men det handler om at blive sine gamle vaner kvit og tænke på hvad kroppen har mest gavn af...

Håber du finder en gylden midelvej..

varme tanker

Tanja
14 år6. november 2010 kl. 14:19
prøv bruge dit sukker forbrug positivt.
vej dig hver lørdag og hvis du
vejer mindre end sidste lørdag. så må du spise max. 2poser lørdagsslik.

jeg har disse regler:
har jeg tabt 1kg (som jeg ikke har tabt før) skal vi ud og spise.
hver gang jeg har tabt 5kg køber jeg en ting til mig selv.
(den næste ting er en frituregryde der bruger meget lidt olie.)
14 år7. november 2010 kl. 08:29
hej Troldepigen1
Du har måske lavet et for hårdt vægttabsprogram.
For få kalorier og lavt stofskifte gør at man tager meget på hvis man spiser meget.
måske er løsningen lidt flere daglige kalorier og mere motion
så du ikke trænger til en pause fra en kur, men er i gang med en livsstilsændring.
lidt langsommere på vej mod idealvægt.
14 år7. november 2010 kl. 20:33
Hej Troldepigen1
min vægt svinger også engang imellem med max 1,2kg op på 1 dag
og max 1,5kg ned på 1 dag.
Bare den samlede retning er nedad er det til at styre.
noget kan være den tid på måneden,
noget fordi vægten står skævt, overspisning osv.
14 år8. november 2010 kl. 07:38

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...