øv øv dumme kæreste

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

øv øv dumme kæreste
hmm... er lidt nede idag... tabte 2,8kg i sidete uge... i ny 10kg på 10 uger.. og sys det gik så godt... starede så mandag med at bestille mad fra just-eat... fordi kæresten så gerne ville... bestilte en let kyllingeburger... unde drissing og alt det usunde.. men endte alligevel med jeg tog 700g på og så igår da jeg ville rette lidt op på den usunde vane... lavde jeg den lækreste slankemad... men det var så lige dråben for min kæreste.. han blev til at starte med bare irriteret over at han sys det var for kedeligt og ikke mande mad... så derfor ville han ikke have noget...

Det giver jeg ham dog oss ret i... råkostsalat med kyllige frikadeller... havde så lavet kartofler til ham.... da der så ikke var noget af hans smag... kiggede han i køleskabet for at finde noget andet mad... men da der ikke var noget der var noget ved i køleskabet brød helvede løs...

han gad i hvertfald ikke spise græs og alt det andet jeg havde serveret de sidste par måneder... og nu havde han fået nok... så blev jeg sur og sagde han bare selv kunne lave mad... for det gør han nemlig aldrig...
så sagde han at han ville bruge 4-5000om måneden på farst food mad... fordi han ville ikke lave mad... og udover det så kunne han da oss lade være med at komme hjem... for så spiste han bare mad med hans venner...

blev sur og ked af det.. og gik i seng... og her til morgen har vi ikke sagt et ord til hinanden... :(

blev jo et eller andet sted rigtig ked af at han ikke kan leve med min nye livsstil... for syntes ellers jeg har taget rimlig med hensyn til at han ikke kan lide nogle ting... og laver da oss noget gange 2 retter en til mig og en til ham....:(

så øv øv dummme kæreste..
14 år3. november 2010 kl. 07:47
re: øv øv dumme kæreste
Hvor er det trist at hører.

Det er ikke let at indføre sunde vaner når kæresten ikke støtter en...

Men jeg synes nu at du skal fortsætte de sunde vaner

4 -5ooo til fastfood om mdr.. det er jo for vildt...

hvis det er dig der er vandt til at lave mad (som kæresten vil spise) kan du så ikke fortsætte med det og så lave noget tilbehør som du må spise.. det er jeg selv tvunget til herhjemme.. jeg har to børn og en mand som ikke trænger til at tabe sig så når de feks gerne vil have pasta eller ris så får jeg en ordentlig stak råkost salat til i stedet for.. man kan jo lave fedtfattige alternativer til det meste almindelige mad.. eks kødsovs til pasta.. brug 3 - 6 % kød. brug kun 1 tsk olie til at stege i. blend evt nogle gulerødder og tilsæt dem... tilføj løg hvidløg, frisk basilikum blade tomat purre og flåede tomater evt. cremefine 7% salt og pebber - så har du en lækker kødsovs som du kan spise sammen med en salat eller råkost og kæresten kan få pasta til.. frikadeller kan du lave med hakket kyllingekød - (man kan ikke smage forskel hvis ikke man ved det)du må gerne stege i lidt olie.. du kan selv få en skive rugbrød og nogle grøntsager til - han kan få sovs og kartofler hvis det er det han vil.. på den måde kan du spare dig selv for at lave to retter, men istedet lave en ret med tilbehør og samtidig få slankemad... håber kæresten er til at snakke med, for med den indstilling han har gavner han jo ikke ligefrem dig og dit helbred... de bedste ønsker fra mig til dig...

kram Tanja
14 år3. november 2010 kl. 08:51
Hej Rokko

Hvor irriterende at han blev så sur.

I min verden er dog sådan at laver man ikke selv mad, så må man spise det, som bliver serveret. Det betyder så rent praktisk, at hjemme hos os laver min mand mad 2 dage om ugen og han vælger helt selv hvad han vil lave. Så må jeg så en gang imellem spise noget som jeg måske ikke er helt vild efter, men jeg slipper dog for at lave mad.

Og så vil jeg bare sige at kyllingefrikadeller med kartofler til altså er mandemad. Fedtfattigt kød er for alle. Du kan jo evt. prøve at købe noget pulversovs og lave det til ham sammen med fedtfattigt kød og kartofler. Jeg ved mange mænd helst vil have kartofler, sovs og kød for det meste.

Og hvis indholdet i køleskabet ikke passer ham, så må han selv handle ind eller deltage i planlægningen af indkøbene.

Jeg håber så inderligt ikke at i har fælles økonomi, for egentlig ville jeg bare lade ham købe alt det fastfood mad han har lyst til og så ville det nok gå op for ham hvor dyrt det egentlig er.

Så ja, øv øv dumme kæreste, han burde støtte dig....
14 år3. november 2010 kl. 09:15
Øv for dig med den der kæreste.

Jeg synes da bare du skal lade ham bruge alle sine surt tjente skillinger på fastfood - hvis I altså ikke har fælles økonomi. Jeg er nemlig enig i, at hvis man ikke selv laver mad - ja så spiser man nu engang det der bliver serveret.

Hvis han har brug for noget andet i køleskabet, må han selv deltage.

Det er værd at huske, at vi ikke er mødre for vores (dejlige) mænd - de må lære at klare sig selv - og ikke blive opvartet i hoved og......

Han vil vel også gerne have en smækker-lækker kæreste fuld af selvtillid og struttende af sundhed at vise frem, eller?

Bliver sgu lidt forarget når mændene i vores liv er nogle fjolser. Jeg mener selvfølgelig elsker vi dem - men hold da op hvor ville jeg nogle gange ønske jeg var lesbisk!!

Opmuntrende knus

Lovely
14 år3. november 2010 kl. 10:23
Jeg vil være diplomatisk og ikke skrive hvad jeg mener om kæresten som åbenbart hverken laver mad eller er med til at fylde i køleskabet.
Men du har min dybeste sympati!
14 år3. november 2010 kl. 10:55
Desværre har vi fælles økonomi... Og derfor bliver jeg både stødt og ked når han ikke gider at spise min mad... Man prøver jo at gøre det så godt som muligt... Og så sundt man kan... Så jeg tillader ham self heller ikke at bruge vores penge på det junkfood... Det er alt for dyrt og usundt...

Laver altid så der er så meget han kan spise af ris/pasta/kartoffel... 200g kød og sovs... Så han har ikke noget at klage over...

Men tror jeg vil føre følgende...
Vi må handle sammen i stedet for det altid er mig der gør det.. Selvom jeg så ikke kan gøre det på vej hjem fra arbejde...
Han skal ja en maddag hvor han kan gå "amok" med hvad han li har lyst til... Og så laver jeg bare en stor omgang salat...

Jeg har snart tabt hva jeg tog på... Og kan derfor stadig nå at tabe mig i denne uge...

Tak for de opmundrende svar... For var de helt nede med mulen... Men bliver først rigtig glad når han kommer med en undskyldning....

14 år3. november 2010 kl. 11:52
Jeg er helt enig i de øvrige indslag. Jeg synes simpelthen det skal være uhørt at en voksen mand i vores moderne samfund føler han kan tillade sig, at ytre sig således. Det er simpelthen bare forkert!

Til de 700g du mener at have taget på efter en let kyllingeburger, vil jeg blot sige, at det strengt taget er umuligt :-) bare roligt, maden har nok endnu ligget i maven og vejet tungt da du vejede dig næste morgen. Maden skal først fordøjes før du kan se den virkelige eventuelle vægtstigning - jeg tør næsten garantere, at det ikke er så slemt :-)!
14 år3. november 2010 kl. 16:58
så nu har jeg fået en undskyldning.... han er ked af han blev så sur... men han nok bare var blevet træt af rigtig sund mad... så kritikken var ikke af maden men fordi han savner "odenlig mad" som han kalder det...

og han mener at han ikke spiser så meget hele dagen så aftensmadsmåltidt må gerne indholde nogle kcal....

og har aftalt en dag... hvor han laver mad så han kan få li hvad han har i tankerne... og vi vil handle sammen fra nu af... for det er ikke kun min der skal gøre disse ting.. så forhåbenligt går det godt fra nu af...

det med de 700g kan måske være pga min menses stoppede... så plejer jeg at have et hold i vægttabte eller nogle g jeg tager på...
14 år3. november 2010 kl. 17:56
Godt gået Rokko. du skal bare holde fast i ændringerne - så får han jo også åbnet øjnene for hvor trivielt det kan være at købe ind og lave mad.

Held og lykke med dit videre projekt (både med kæresten og kuren!!)

Lovely
14 år3. november 2010 kl. 18:43

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...