2,6 kg på en uge!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

2,6 kg på en uge!
God morgen derude

Jeg har bare lige lyst til at juble lidt her søndag morgen. Især når jeg tænker tilbage på den øv-følelse jeg havde sidste søndag! Da stod vægten på 83 kg - og jeg måtte erkende at jeg endnu en gang stille og roligt havde taget på i vægt til et faretruende højt BMI (for mig 32,6 med mine 161 cm)

Jeg satte mig og kiggede min facebook igennem, og så en reklame for BMI, og så fandt jeg denne side :) Jeg har før været medlem af Slankedoktorne.dk, og derigennem tabt mig 16 kg - og før dette, vægtvogterne og tabt mig 15 kg... (tænk at det skal være så forbandet svært at holde vægten?)

Nu er jeg så her - og jeg ved heldigvis hvad der virker, hvad og hvor meget jeg må spise osv. Dét der virker allerbedst for mig, er at taste ALT min mad ind, veje mig hver morgen - og dele mine tanker i forløbet med andre i samme båd i cyberspace.

Så her er jeg - 2,6 kg tættere på målet - som i første omgang er 75 kg til jul. Jeg tænker dog, at jeg godt kan nå det før - og så er dét jo bare en gave :)

Jeg benytter mig af Fitnessworld nogle gange om ugen (til forskel fra sidste vægttab, hvor jeg ikke rigtig fik indarbejdet sunde motionsvaner - denne gang var jeg igang inden jeg satte hårdt ind på kosten). Jeg spinner, går til Latin- og retromix (zumba og 80'er/90'musik) og bruger ellers crosstrainer, cykel og styrketræningsområdet.

Jeg er TOPmotiveret, og tænker at jeg (måske) vil bruge denne tråd i tiden fremover, til at holde status og forhåbentlig få motivation af jer derude :)

Startvægt: 83 kg
31/10: 80,6 kg
14 år31. oktober 2010 kl. 08:58
re: 2,6 kg på en uge!
Tillykke med vægttabet -

Jeg er selv 161 cm høj og startede på 96 kg den 7 september 2010 nu er jeg nede på 84,2 så vi er nogenlunde i samme båd må man sige -

Jeg synes da du skal fortsætte din tråd herinde så vi andre kan følge med og få inspiration.. vi er flere herinde der har en tråd hvor vi skriver frem og modgang - status og tanker omkring vores eget vægttab ned... det er spændende at følge andre og evt få nogle gode råd med på vejen...

der er også nogle der har opretter fælles tråde eks. 10 kg 10 uger.. hvor flere kan melde sig under fanen og skrive resultater fra uge til uge.. hvis man har en periode hvor det går knap så godt kan det give ekstra motivation at man har nogle at "stå til regnskab over for"

jeg glæder mig til at følge din tråd

fortsat held og lykke med dit vægttab...
14 år31. oktober 2010 kl. 09:10
Til lykke.. Jeg kan også kun rose Madital.dk. Hvis man er total ærlig og taster alt hvad man indtager ind - og derved synliggøre for sig selv hvor mange - eller hvor få kalorier man må¨få hvis man vil tabe sig, så er det en kanon hjælp.
Jeg sætter 3 måneders delmål - har siden 10.08.10 tabt ca 5 kilo.
14 år31. oktober 2010 kl. 09:49
Tak for svar :)

Hyggeligt at vide, at der er nogle der følger med!

Og så må jeg lige rette mine tal:

Start d. 24/10: 83 kg
31/10: 80,4 kg

Har i dag været til arrangement i min søns klasse. Der stod 6 bradepander med forskellig lækker kage. Jeg havde været forberedt på dette og taget 300 gr gulerødder og 1 skive rugbrød med ost med. Det gjorde at jeg kun smagte et lillebitte hjørne af en fantastisk banankage :)

Havde det været for en eller to uger siden, havde jeg nok spist/smagt på tre af kagerne :/ Og taget normalstr. stykker...

I denne første uge, har jeg især fokuseret på at få en god, mættende frokost - eksempelvis Lovelys æggetærter (eller i hvert fald en afart deraf), tomat/gulerodssuppe og kartoffel/porresuppe. Jeg er så glad for brød, men jeg føler ikke jeg bliver ordentlig mæt af et enkelt stykke, så der skal andre midler til. Disse retter har virket fint for mig

Jeg er positiv - og glæder mig til at se synlige resultater. Det kunne være jeg skulle måle mig?
Det bliver næste projekt!

14 år31. oktober 2010 kl. 14:35
Her er de kolde facts :( Det kan da KUN blive bedre...

Søndag d. 31/10

Højde: 161 cm
Vægt: 80,4 kg
Bryst (BH): 102
Overarm: 36
Underarm: 19
Talje: 98
Hofte: 111
Numse: 116
Lår (samlet): 115
Lår: 72
Læg: 42
14 år31. oktober 2010 kl. 15:49
Underarm: 29!
14 år31. oktober 2010 kl. 15:49
Yes! Yderligere 200 gr. Det kører bare! Fantastisk følelse. Jeg glæder mig til jeg kan både se og mærke det...

Om 300 gr står der et 7 tal først på vægten - det bliver da så skønt at se :)

Ellers almindelig mandag forude. Jeg har for øjeblikket en 4.års stud. i praktik, så jeg skal observere idag. Begge unger skal have legekammerater med hjem, og der skal laves en ordentlig portion frikadeller i eftermiddag.

Madplanen til resten af ugen er også på plads - helt almindelig mad, som jeg så bare tilpasser mig selv. Min mand, synes det er dejligt igen at få masser af grove grøntsager som tilbehør - det har vi slækket lidt for meget på i en periode. Han kan selv trænge til at tabe sig, så han er glad for at jeg er så motiveret. Det smitter jo lidt af på ham :)

God taber-dag derude :)
14 år1. november 2010 kl. 06:38
Dejligt.... Tillykke med det...
Læste dit cm indlæg igår, og blev helt inspireret, så idag har jeg også målt mig, har aldrig haft den store fidus, til det måling (Nok mest fordi jeg glemte det ;o) ), men nu skal det have en chance...

Du må også have en god dag... :o)
14 år1. november 2010 kl. 06:54
Så fik jeg lige trænet/svedt i motionscenteret - 35 min på sofa-cyklen og 30 min på crosstraineren. Samtidig så jeg Lulu og Leon - det skal ikke længere være en undskyldning, at der liiiiige er noget i flimmerkassen jeg skal se ;)
I morgen står den så på Latinmix - glæder mig til at prøve det igen!

Jeg kunne ikke lige lade være med at veje mig her til aften - og blev så glad over at se, at der kun stod 81 kg :) Det er helt fantastisk som det går her!

Jeg jubler og skriver ned, så jeg forhåbentlig kan huske følelsen senere.

Jeg har revideret mit mål - så jeg nu har 182 dage til at tabe 18,5 kg (fra i dag og til 1. maj). Jeg ved ikke om det er alt for urealistisk - men jeg skal have noget at stræbe efter. Og mit BMI vil kun komme til at ligge omkring 24 -så det burde altså være muligt!!!
14 år1. november 2010 kl. 21:25
220 gr fra igår til idag - 80 lige ud på vægten. Det er næsten helt gyser agtigt spændende om der står noget med 7 i morgen, eller alt den luft jeg føler mig fyldt med, vejer for meget ;)

Ja, maven rumler og bumler - og jeg håber bare jeg kan holde luften indenbords i aften, når jeg skal til Latinmix og hoppe rundt :)

Og så skete der det, at jeg i morges kunne knappe mine cowboybukser for første gang i flere måneder! Godt nok blev de knappet op, op af eftermiddagen, men bare det, at de kunne knappes! Vildt :)

Håber maven er faldet lidt til ro, til imorgen...
14 år2. november 2010 kl. 17:42

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...