#2 af super500
"Nok" kalorier?
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+super500
re: "Nok" kalorier?
hej
uden at være ekspert, vil jeg vove den påstand at 1000kcal er for lidt. du kan risikere at kroppen tror der er hungersnød :-) og skærer ned for forbrændingen.
uden at være ekspert, vil jeg vove den påstand at 1000kcal er for lidt. du kan risikere at kroppen tror der er hungersnød :-) og skærer ned for forbrændingen.
14 år27. oktober 2010 kl. 18:31
bruger slettet
Hvad er dit basalstofskifte????
For det er præcis det du som minimum skal indtage for at kroppen kan fungere optimalt :)
Og det vil (hvis du er et voksent menneske) som regel, som minimum ligge på 1200 kcal
For det er præcis det du som minimum skal indtage for at kroppen kan fungere optimalt :)
Og det vil (hvis du er et voksent menneske) som regel, som minimum ligge på 1200 kcal
14 år27. oktober 2010 kl. 19:34
hweber (slettet)
jeg er helt ny herinde, men jeg mangler også nogle kcal, er der nogle steder herinde hvor man kan se hvad der er godt og dårligt at spise :-)
14 år27. oktober 2010 kl. 21:19
Manon (slettet)
Det der med at ens krop tror der er hungersnød er lidt af en skrøne.. For at kroppen tror det skal du sulte dig selv over en længere periode, altså indtage langt mindre end 1000kcal. Men generelt anbefaler man at man som minimum indtager omkring 1200 kcal, men fordi dit indtage engang imellem ligger omkring 1000kcal sker der ingen skade ved :-)
14 år28. oktober 2010 kl. 05:58
hls1974 (slettet)
Nå - jeg fik nok :) Jeg spiste lidt senere på aftenen. Var blevet sulten af 50 min på cyklen! SÅ vægten var faldet med 300 g her til morgen.
Jeg tror også at når jeg taster ind i kalorieregnskabet, så vil der være plus og minus, da det jo aldrig helt kan blive fuldstændig præcist...
Jeg glæder mig i hvert fald over vægttabet :) Tusind tak for jeres svar
Jeg tror også at når jeg taster ind i kalorieregnskabet, så vil der være plus og minus, da det jo aldrig helt kan blive fuldstændig præcist...
Jeg glæder mig i hvert fald over vægttabet :) Tusind tak for jeres svar
14 år28. oktober 2010 kl. 07:13
eakh (slettet)
Jeg kiggede lige på din dagbog en gang og lagde mærke til, at du havde skrevet, at du havde tabt 1 kg siden igår. Jeg er ked af at sige dette, men det er simpelthen ikke muligt! Du kan ikke veje dig fra dag til dag på den måde. Væske, mad og tidpunkt spiller en stor rolle i vægten. Hvis du fx lige har spist aftensmad og indtaget en masse væske dag 1 hvor du vejer dig og næste dag vejer du dig om morgenen, hvor du hverken har drukket eller spist - så ja, så ser vægten måske mindre ud. Men det har intet at gøre med, at du har tabt dig et helt kg, din mave er bare tom.
Det er i det hele taget dumt at veje sig sådan fra dag-dag, man ender altid med at blive skuffet, hvis der ikke er sket noget. Og hvis man så TROR at der er sket noget, så tænker mange tit: ''Årg pyt, så kan jeg godt lige spise noget chokolade unden der sker noget..''.
Det er bedre at veje sig fx en gang hver 14 dage.
Ved godt at man er meget ivrig i starten efter at veje sig, fordi man vil have bekræftet at det er godt nok det man gør. :-)
Det er i det hele taget dumt at veje sig sådan fra dag-dag, man ender altid med at blive skuffet, hvis der ikke er sket noget. Og hvis man så TROR at der er sket noget, så tænker mange tit: ''Årg pyt, så kan jeg godt lige spise noget chokolade unden der sker noget..''.
Det er bedre at veje sig fx en gang hver 14 dage.
Ved godt at man er meget ivrig i starten efter at veje sig, fordi man vil have bekræftet at det er godt nok det man gør. :-)
14 år28. oktober 2010 kl. 10:09
Lovely
kære ekh
Jeg tror i høj grad det handler om temperament, hvor ofte man finder det nødvendigt at veje sig. Jeg vejer mig dagligt og det fungerer fint for mig. Har foreløbig tabt 11,5 kg.
Daglige vejninger hjælper mig med at holde fokus, og det er nødvendigt for at bevare min motivation.
Jeg bliver nødt til at oponere mod at kalde daglige vejninger dumt. Vi er jo alle forskellige. Hvis du gennemgår indlæg mv. herinde vil du finde ud af, at vi alle har vores personlige stil - og det er da ikke dumt. Det er da fornuftigt at finde en facon, der fungerer for en selv.
FYI: De fleste daglige vejere vejer sig på samme tid af dagen, som regel i samme (eller ingen) påklædning. Oftest om morgenen - efter toilet - før morgenmad. Det giver et ok billede.
Venlig hilsen
Lovely
Jeg tror i høj grad det handler om temperament, hvor ofte man finder det nødvendigt at veje sig. Jeg vejer mig dagligt og det fungerer fint for mig. Har foreløbig tabt 11,5 kg.
Daglige vejninger hjælper mig med at holde fokus, og det er nødvendigt for at bevare min motivation.
Jeg bliver nødt til at oponere mod at kalde daglige vejninger dumt. Vi er jo alle forskellige. Hvis du gennemgår indlæg mv. herinde vil du finde ud af, at vi alle har vores personlige stil - og det er da ikke dumt. Det er da fornuftigt at finde en facon, der fungerer for en selv.
FYI: De fleste daglige vejere vejer sig på samme tid af dagen, som regel i samme (eller ingen) påklædning. Oftest om morgenen - efter toilet - før morgenmad. Det giver et ok billede.
Venlig hilsen
Lovely
14 år28. oktober 2010 kl. 10:37
hls1974 (slettet)
Lige præcis :) Jeg har før været i gang med vægttab (hvilket også kan læses i min dagbog og min profil) og de gange har jeg vejet mig hver dag - uden at blive skuffet, når vægten går op og ned. Jeg er sådan en type, der ikke ville kunne holde "stilen" hvis ikke jeg ser resultater ofte!
Jeg er helt med på, at der er vægtforskel fra dag til dag - og jo, det kan altså godt lade sig gøre at tabe et kilo fra den ene dag til den anden - og at kiloet bliver væk!
Som Lovely skriver, så er der meget stor forskel på, hvordan vi hver især vejer os.
Men tak for svar :) Jeg holder mig fortsat til at veje mig hver dag, om morgenen på samme tidspunkt :)
Jeg er helt med på, at der er vægtforskel fra dag til dag - og jo, det kan altså godt lade sig gøre at tabe et kilo fra den ene dag til den anden - og at kiloet bliver væk!
Som Lovely skriver, så er der meget stor forskel på, hvordan vi hver især vejer os.
Men tak for svar :) Jeg holder mig fortsat til at veje mig hver dag, om morgenen på samme tidspunkt :)
14 år28. oktober 2010 kl. 12:25
bruger slettet
Jeg vejer mig også hver dag men jeg ved at min vægt kan gå både op og ned så jeg bliver ikke skuffet når den går op. Jeg vejer mig også om aftenen inden jeg går i seng. For mig er det nødvendigt fordi jeg holder nøje øje med min vægt. Jeg har derfor lært af erfaring at min vægt som oftest går ned i ryk og derfor er det ok for mig at veje mig hver dag. Det gælder om at finde det som er det rette for en selv og gudskelov er vi da heldigvis alle forskellige.
14 år28. oktober 2010 kl. 21:40
Jeg har lige et spørgsmål... Foreløbig er kalorieindtaget for min dag idag ca. 1000 kcal - jeg har spist helt "efter bogen", og jeg er stopmæt. Jeg kan selvfølgelig bare vente til i morgen, når jeg går på vægten, men er det nok? (Altså 1000 kcal). Det kan selvfølgelig også være, at jeg bliver sulten senere, og jeg så får et par hundrede kalorier mere. Men planen er samtidig en tur på motionscyklen på en lille time.
Nå det blev vist lidt forvirrende, men hvis nogle af jer har erfaringer med indtaget af kcal kontra vægttab, så hører jeg gerne fra jer!