løs hud

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

løs hud
Jeg tror der er mange herinde der godt kan bruge nogle gode råd til hvordan man undgår for meget løs hud under et vægttab... løs hud kan nok ikke helt undgåes ved meget store vægttab.. men hvis der er en derude der kender til et mirakel midel eller nogle gode råd til kost eller motionsformer der kan afhjælpe det værste overflødige hud... så bring dem gerne på banen her..
14 år27. oktober 2010 kl. 14:29
re: løs hud
Hej Tanja,

Jeg troede faktisk at jeg ville behøve en operation. Har jo snart tabt mere end 40 kg sammenlagt. Mit maveskind har dog trukket sig rigtig pænt sammen. Bruger alm bodylotion morgen og aften og drikker en masse vand (2 liter om dagen - rent vand). Det har hjulpet helt utrolig meget i denne omgang, og jeg tror jeg dropper operationen. Arret vil faktisk være mere skæmmende end den anelse løse hud jeg har.
Har også lidt gardinhud på lårene - men ikke mere end jeg sagtens vil vise mig i bikini. De får selvfølgelig også turen med bodylotion morgen og aften.

Har hørt at man først kan se det "endelige resultat" i forhold til sin hud, når man har holdt sin nye slanke, stabile vægt i et års tid.

Er faktisk ret overrasket over, at min hud har klaret det så godt. Ved ikke om det er gode gener eller gode vaner der gør det - kan jo være det er en kombi!!

Hvordan klarer din hud tabet ?

Jeg vil følge med i denne tråd - er altid på udkig efter gode råd i denne kategori (sund og lækker hud)

Lovely
14 år27. oktober 2010 kl. 18:52
Jeg har ogsaa vaeret bekymret for loes hud.

Nu har jeg tabt ca. 23 kg, og ja, jeg har nogen loes hud - skoent slet ikke i det omfang som man ser hos folk der har vaeret virkeligt tykke.

Isaer ser jeg nu en smule ekstra hud ved kaeberne (som ellers kommer med alderen), og maaske endnu vaerre er det at mine bryster er blevet bloede og slappe og er begyndt at haenge.

Jeg vil helt sikkert goere noget ved det naar jeg naar min ideal vaegt (som ligger 17 kg laengere nede paa vaegt skalaen): Jeg haaber at kunne spare op til et bryst-loeft.

Men jeg er bange for at jeg ikke undgaar at faa slap hud ogsaa paa mave, laar og overarme.
14 år27. oktober 2010 kl. 21:23
Dejligt at se at der er kommet nogle indlæg her og der må gerne komme mange flere...

Lovely.. det er godt at hører at der er håb forude - jeg fik rigtig mange strækmærker da jeg ventede mig første gang.. jeg var 18 da jeg blev gravid og inden da var jeg ekstremt undervægtig vejede 37 kg da jeg var 16 med samme højde som jeg har nu.. så mit mave og ryg skind er et stort stræk mærke... :-( fra jeg var 16 til jeg kørte galt for 4 år siden har jeg styrketrænet rigtig meget og gik op i det med liv og sjæl... jeg var ret tung men muskuløs... og efter jeg kørte galt tog jeg bare en masse fedt på og det er jo det jeg er ved at gøre noget ved nu, desværre har min hud lidt overlast pga to store vægt øgninger så mit maveskind er blevet ret løst nu og det samme er min hud på over armene (dog har det ikke udviklet sig til vinger endnu ;-) og mine bryster har også mærket tyngdekraften efter jeg er begyndt at tabe mig igen.. :-( men på den anden side så hellere lidt løst skind end for mange kg flæsk... det blev en lidt lang historie men håber du nåede til enden.
14 år27. oktober 2010 kl. 21:40
Lovely,

Det du naevner om hvorvidt det er genetisk el. vaner (sunde vaner?) ... Det er en kombination.

Men det er ogsaa afhaengigt af alder. Hvis du har tabt 40 kg og ikke oplever ekstremt overskud af hud, gaetter jeg paa at du ikke er over 25 aar gml ... har jeg ret?

Men det du naevner om at drikke masser af vand har helt sikkert en virkning. Selv har jeg drukket 3 til 5 l vand dagligt under hele forloebet (med slips paa nogle dage ind imellem), og jeg kommer til at ataenke paa om det ville have vaeret endnu vaerre hvis jeg ikke havde indfoert denne vane; jeg taenker, at det ville nok vaere vaerre.

En anden ting so med sikkerhed har meget at sige, er om man faar rigelig og alsidig motion.
14 år27. oktober 2010 kl. 21:40
Ywon jeg bliver simpelthen nød til at kommentere dit væske indtag.. - 3 - 5 liter vand dagligt er rigtig rigtig meget og man skyller salte vitaminer og mineraler ud af kroppen med mindre du træner extremt meget eller bor et meget varmt sted.. 1,5 - 2 liter er rigeligt under normale forhold...

venlig hilsen Tanja
14 år27. oktober 2010 kl. 21:49

Ywon:
Jeg er nu 35 - men selvom du ikke har kunnet vurdere mit udseende, bliver jeg nu altid glad, når jeg bliver gættet 10 år yngre - selvom det er på nettet ;o)) Så tak for det

Tanja. Træls med de der strækmærker - der har jeg heldigvis været forskånet - har kun 3-4 stykker på den nedre del af maven.
Til gengæld har jeg elevatorvægtet med +/- omkring 50 kg - og stort set alt derimellem siden jeg var teenager. Selvfølgelig er jeg da lidt "løs i betrækket" men jeg tror på en måde også jeg er blevet bedre til at acceptere fejl og mangler efter jeg har fået børn?
Overvejer du operation for strækmærker/løs hud? Overvejer stadig om jeg skulle få fixet barmen, der desværre er et af de steder jeg taber mig mest :o( Den 2. august hed min BH størrelse 70E - nu hedder den vel nærmest 70C (og selvom en C-skål vel burde være ok - er det ikke meget med 70 i omkreds - og et par bryster der har været udsat for 3 grådige, sultne unger!!)

Før jeg gik på kur, havde jeg ellers lovet mig selv den fulde "Mommy-makeover" hos en plastikkirurg - både med fuld mave-plastik, brystløft, lårløft -hele pakken. Men det virker bare som "overkill" nu.

Lovely
14 år28. oktober 2010 kl. 08:03
Hej Lovely.. indtil videre tager jeg det stille og roligt mhst operation for løs hud og strækmærker..

når jeg har nået mit mål vægt mæssigt og jeg har strammet op med motion, så vil jeg vente et års tid og se hvordan min krop hud/barm har rettet sig..

Jeg være lidt ked af at skulle gå rundt med to hudlapper som barm så en reduktion af huden dér kommer nok op til overvejelse på et tidspunkt.. ved ikke om jeg har lyst til at få implantater da de skal udskiftes engang og så langt ud i fremtiden kan jeg ikke overskue, så hellere investere i nogle flotte push up bhér... hvis mit maveskind kommer til at hænge i guirlander vil jeg også have det fjernet og det vil jo automatisk medvirke til at fjerne nogle af alle de strækmærker jeg har... men indtil videre håber jeg at min 30 år gamle krop stadig er så elastisk at den med tiden retter sig af sig selv... smiler... jeg behøver jo ikke være perfekt for jeg har trods alt født to vidunderlige unger...
14 år28. oktober 2010 kl. 11:05

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...