#2 af Tanjaknoth (slettet)
Jeg er IKKE blevet mindre!!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
re: Jeg er IKKE blevet mindre!!
det er jo "kun" minus 19 kg men stadig et flot vægt tab... mon ikke du skulle snakke med din læge om det.. det virker mærkeligt at du íkke har tabt cm.
hvad spiser du ? får du protein nok... ? muskler fylder jo mindre end fedt og vejer mere.. selvfølelig vejer 1 kg muskler det samme som et kg fedt men det fylder bare meget mindre.. har du nu tabt en masse muskelmasse kan det jo være det er derfor du ikke taber cm.. ????
hvad spiser du ? får du protein nok... ? muskler fylder jo mindre end fedt og vejer mere.. selvfølelig vejer 1 kg muskler det samme som et kg fedt men det fylder bare meget mindre.. har du nu tabt en masse muskelmasse kan det jo være det er derfor du ikke taber cm.. ????
14 år25. oktober 2010 kl. 18:25
bruger slettet
jeg har overvejet at snakke med hende, jo...
Jeg spiser 1000-1200 kcal om dagen som jeg skal, og jeg får både "godt" kød, æg og fisk, så det er ikke derfor.
Muskelmassen har jeg ikke tabt, så vidt jeg ved...
Jeg spiser 1000-1200 kcal om dagen som jeg skal, og jeg får både "godt" kød, æg og fisk, så det er ikke derfor.
Muskelmassen har jeg ikke tabt, så vidt jeg ved...
14 år25. oktober 2010 kl. 18:27
Tanjaknoth (slettet)
Håber jeg ikke at du tager det jeg nu skriver ilde op... men er du sikker på at din vægt virker som den skal... ??? det kan jo være en forklaring.....
Hvad har du gjort for at tabe de kg
Kost ??
Motion ??
så er der helt sikkert end der muligvis kan komme med en forklaring :-)
Hvad har du gjort for at tabe de kg
Kost ??
Motion ??
så er der helt sikkert end der muligvis kan komme med en forklaring :-)
14 år25. oktober 2010 kl. 18:30
Tanjaknoth (slettet)
1000 kcal lyder af meget lidt..... men synes nu du skal snakke med lægen da det virker helt utroligt at du ikke er blevet mindre efter alle de kg du har smidt..
14 år25. oktober 2010 kl. 18:33
bruger slettet
Min vægt fejler intet, da lægens viser det samme ;)
Det er også efter hendes anvisning med 1000-1200 kcal (jeg har PCOS, der bøvler stofskiftet g er grunden til min overvægt)
Jeg tager lidt mavebøjninger, men ellers består min motion af laaaange gåture og leg med mine to hunde.
Min kost er ikke ændret så meget, da jeg aldrig har været overspiser eller spist usundt.
Jeg er dog stoppet med at spise brød, har droppet mælk i kaffen samt ost, og jeg spiser kun grov pasta og -ris, når de endelig bliver spist.
Ellers spiser jeg stort set kun magert oksekød, kylling eller kalkun
Det er også efter hendes anvisning med 1000-1200 kcal (jeg har PCOS, der bøvler stofskiftet g er grunden til min overvægt)
Jeg tager lidt mavebøjninger, men ellers består min motion af laaaange gåture og leg med mine to hunde.
Min kost er ikke ændret så meget, da jeg aldrig har været overspiser eller spist usundt.
Jeg er dog stoppet med at spise brød, har droppet mælk i kaffen samt ost, og jeg spiser kun grov pasta og -ris, når de endelig bliver spist.
Ellers spiser jeg stort set kun magert oksekød, kylling eller kalkun
14 år25. oktober 2010 kl. 18:42
xavier (slettet)
Det lyder godt nok utroligt - jeg tror faktisk også der er en fejl et eller andet sted.
Jeg har f.eks siden jeg var tykkest, tabt 20 kilo og er krympet så mange centimeter at jeg er gået bl.a. 4 buksestørrelser ned..
Jeg har f.eks siden jeg var tykkest, tabt 20 kilo og er krympet så mange centimeter at jeg er gået bl.a. 4 buksestørrelser ned..
14 år25. oktober 2010 kl. 19:14
mopsie
Jeg er også ret forundret over dette, der må simpelthen være en fejl et eller andet sted. Jeg har prøvet at sammenligne med mine egne mål, jeg har tabt mig lige godt 22 kg.
Mine mål ser sådan ud:
Vægt: 112,5 kg.
Hofte: 132
Talje: 128
Bryst: 127
Overarm: 40
Lår: 70
Læg: 45
Nu 90,8 kg:
Hofte: 113 (-19)
Talje: 108 (-20)
Bryst: 111(-16)
Overarm: 35 (-5)
Lår: 61 (-9)
Læg: 41 (-4)
Min startvægt var godt nok ca 6 kg. højere end din men jeg er til gengæld lidt højere end dig. Hvis du kigger på dine tal vil jeg sige at de minder mest om mine efter at jeg har tabt mig. Så hvis tallene var de samme for 19 kg. siden var du faktisk ikke så stor.
Ja vi er begge to store, men så stor syntes jeg heller ikke at du er. Jeg har også pcos og er derfor meget rund om livet.
Kan du slet heller ikke mærke noget på dit tøj? Jeg er gået tre størrelser ned i bukser og det kan i hvert fald mærkes.
Det eneste jeg kan komme på at der er sket er at der er røget noget muskelmasse, men det kan simpelthen ikke passe at der er røget 19 kg. muskel.
Som de andre siger så tal med din læge om det, og hvis der ikke findes nogen logisk forklaring på de manglende cm, vil jeg anbefale dig at dyrke noget hård motion, hvor pulsen kommer op og du får sved på panden - og kombiner det med noget styrketræning. Så vil du simpelthen ikke kunne undgå at tabe rigtig mange cm.
Mine mål ser sådan ud:
Vægt: 112,5 kg.
Hofte: 132
Talje: 128
Bryst: 127
Overarm: 40
Lår: 70
Læg: 45
Nu 90,8 kg:
Hofte: 113 (-19)
Talje: 108 (-20)
Bryst: 111(-16)
Overarm: 35 (-5)
Lår: 61 (-9)
Læg: 41 (-4)
Min startvægt var godt nok ca 6 kg. højere end din men jeg er til gengæld lidt højere end dig. Hvis du kigger på dine tal vil jeg sige at de minder mest om mine efter at jeg har tabt mig. Så hvis tallene var de samme for 19 kg. siden var du faktisk ikke så stor.
Ja vi er begge to store, men så stor syntes jeg heller ikke at du er. Jeg har også pcos og er derfor meget rund om livet.
Kan du slet heller ikke mærke noget på dit tøj? Jeg er gået tre størrelser ned i bukser og det kan i hvert fald mærkes.
Det eneste jeg kan komme på at der er sket er at der er røget noget muskelmasse, men det kan simpelthen ikke passe at der er røget 19 kg. muskel.
Som de andre siger så tal med din læge om det, og hvis der ikke findes nogen logisk forklaring på de manglende cm, vil jeg anbefale dig at dyrke noget hård motion, hvor pulsen kommer op og du får sved på panden - og kombiner det med noget styrketræning. Så vil du simpelthen ikke kunne undgå at tabe rigtig mange cm.
14 år25. oktober 2010 kl. 19:30
Jeg tabt 29 kg nu; fra 106 til 87, men der er ikke røget en eneste cm!!
Jeg målte mig i april, da jeg startede, og målene er præcis de samme som dengang:
Lår 64
Arme 39, 5
Røv 109
Mave 124
Bryst (uden bh) 113
Som I kan se, er jeg MEGET stor (er kun 157 cm høj).
men hvor er de kilo blevet??
Jeg forstår det simpelthen ikke...