stor mave - hjælp
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+veile
re: stor mave - hjælp
Alt er jo relativt, men selvfølgelig er det muligt ;-)
Jeg tror det er ret genetisk bestemt hvor kroppen lagrer fedt først (og typisk så også slipper det sidst)
Det kan nemt være at du de næste 5 kilo du taber udelukkende kommer fra mavefedtet, men du kan også være uheldig at tabe dem fra steder hvor det er knapt så heldigt (f.eks. bryster)
En anden ting er at man ofte bliver oppustet hvis man spiser mange hurtige kulhydrater. Så hvis du lægger din kost om kan du være heldig at det forsvinder næsten fra den ene dag til den anden.
En sidste note. Jeg har en veninde som har laktoseintolerans, og hendes mave bliver enormt udspillet -pga. gasser i tarmen. Hun kan nemlig ikke nebryde mælkesukkeret som så gærer i tarmen.
Så bare klø på, så vil tiden vise hvad der sker med maven :-)
Jeg tror det er ret genetisk bestemt hvor kroppen lagrer fedt først (og typisk så også slipper det sidst)
Det kan nemt være at du de næste 5 kilo du taber udelukkende kommer fra mavefedtet, men du kan også være uheldig at tabe dem fra steder hvor det er knapt så heldigt (f.eks. bryster)
En anden ting er at man ofte bliver oppustet hvis man spiser mange hurtige kulhydrater. Så hvis du lægger din kost om kan du være heldig at det forsvinder næsten fra den ene dag til den anden.
En sidste note. Jeg har en veninde som har laktoseintolerans, og hendes mave bliver enormt udspillet -pga. gasser i tarmen. Hun kan nemlig ikke nebryde mælkesukkeret som så gærer i tarmen.
Så bare klø på, så vil tiden vise hvad der sker med maven :-)
14 år15. oktober 2010 kl. 15:04
Lovely
Hej Tina
Prøv bogen "Spis maven flad" der er en kostvejledning specielt rettet mod os, der har problemer med mavefedt. Lever efter principperne - og min personlige erfaring er, at det virker. Det er Charlotte Hartvig, der har skrevet bogen.
Som Veile er inde på, kan det også være fordi du har problemer med hvedemel og sukkerstoffer. Det tager ovennævnte bog også fat om.
Jeg håber du finder den rigtige løsning.
Lovely
Prøv bogen "Spis maven flad" der er en kostvejledning specielt rettet mod os, der har problemer med mavefedt. Lever efter principperne - og min personlige erfaring er, at det virker. Det er Charlotte Hartvig, der har skrevet bogen.
Som Veile er inde på, kan det også være fordi du har problemer med hvedemel og sukkerstoffer. Det tager ovennævnte bog også fat om.
Jeg håber du finder den rigtige løsning.
Lovely
14 år15. oktober 2010 kl. 18:34
Tanjaknoth (slettet)
Det virker utroligt med den vægt og højde du har at dit taljemål er så stort...håber ikke jeg fornærmer dig men synes du skal få et tjek hos lægen bare for en god orden skyld... mhs til allergi eller lignende... jeg er selv ca 161 høj og vejer 18 kg mere end dig men har et betydeligt mindre taljemål ??? jeg har ikke en uforholdsmæssig stor bagdel eller noget som gør at vægten sidder andre steder end i taljen... bruger mig selv som eksempel fordi vi er nogenlunde lige høje plus minus en cm. ved godt at der er forskel på os mennesker og hvordan vi er bygget. håber du får løst dit problem
venlig hilsen Tanja
venlig hilsen Tanja
14 år16. oktober 2010 kl. 00:06
biologi c
prøv at spise fuldkornsprodukter, det skulle være bedre for taljen end almprodukter og evt. købe en hulahopring.
ryg og maveøvelser er også en gode til at holde maven inde.
ryg og maveøvelser er også en gode til at holde maven inde.
14 år16. oktober 2010 kl. 08:24
jeg er 161 cm høj, jeg vejer 66-67 kg og har en mave på 98,8 cm (der ved navlen har jeg målt)
jeg vil virkelig gerne ha en mindre mave på højst 80 cm, gerne mindre så jeg kan få noget pænere tøj og sådan
men jeg føler ikke rigtig det er muligt. det er virkelig mange cm. at tabe bare blot rundt om maven.
nogen herinde der har nogen erfaringer eller kan sige om i tror det er muligt at tabe så mange cm