#1 af Tanjaknoth (slettet)
En stor milepæl
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Tanjaknoth (slettet)
For 6 uger siden blev jeg enig med mig selv om at smide 30 kg i alt jeg vejede 96 kg med en højde på 160 cm :-( jeg satte mig det mål at jeg ville af med de første 15 kg til det blev 1 januar 20011 men de første 10 kg er røget på 6 uger... så det er bare såå godt... regner med at have min drømmekrop opstrammet og veltrimmet om et år fra nu... men tror på at jeg får tabt de sidste 20 kg i løbet af det næste halve år...
14 år12. oktober 2010 kl. 09:15
TrawtorRocker (slettet)
re: En stor milepæl
Kæmpe tillykke!
Hvor er det bare super sejt gået!
Fortsat god kamp :o)
Hvor er det bare super sejt gået!
Fortsat god kamp :o)
14 år12. oktober 2010 kl. 10:25
Lovely
Fantastisk - du har i DEN grad grund til at være hamrende stolt af dig selv. Håber du fortæller hele verden hvor sej du er. Og at du knejser med nakken når du promenerer dit nye smækre jeg!!
Held og lykke med resten af projektet - håber at se flere af dine glade indlæg!
Knus
Lovely
Held og lykke med resten af projektet - håber at se flere af dine glade indlæg!
Knus
Lovely
14 år12. oktober 2010 kl. 11:46
Tanjaknoth (slettet)
Tak begge to hvor er det bare dejligt at få et ordentligt skulderklap... :-)
14 år12. oktober 2010 kl. 13:24
bruger slettet
Hvor flot!!!
Jeg er ny herinde og vejer også 96 kg... Hvordan har du båret dig ad??
Jeg er ny herinde og vejer også 96 kg... Hvordan har du båret dig ad??
14 år13. oktober 2010 kl. 01:03
KarinaHadsten (slettet)
Det er da vildt flot. Godt gået. God kamp videre ;-)
14 år13. oktober 2010 kl. 08:40
Tanjaknoth (slettet)
Hej Ambu. hvordan har jeg båret mig ad... der er ikke nogle lette løsninger desværre men jeg fik en "åbenbaring" efter et bryllup hvor jeg så mig selv på nogle billeder og opdagede at jeg var blevet temmelig rund... jeg fik en følelse af at det ville jeg sku ikke finde mig i og nu måtte der gøres noget.
Samme dag valgte jeg at alt usundt skulle slettes fra menuen. jeg fik en følelse af at det her vil jeg med hele min sjæl og jeg vil tage mig selv seriøst og gøre noget godt for mig selv.
Jeg undgår sukker, pasta, ris og kartofler.
jeg drikker ca 1,5 l vand om dagen.
jeg spiser 3 hoved måltider og 2-3 mellem måltider.
Jeg skriver lige nogle eksempler på hvad jeg spiser i løbet af en dag. der er mange muligheder til de forskellige måltider :-)
en alm dag kan feks bestå af
Morgen:
2 skiver grov knækbrød med et æg og noget kødpålæg.
- Eller 1 skive rugbrød med mager ost og et stykke frugt /gullerod til.
Eller en lille skål youghurt natural fedtfattig med lidt flydende sød og kornkammerets Øko. musli. eller en skefuld kalorielet skælskør frugtgrød ovenpå til at søde med.
Eller havregryn med letmælk og flydende sød.
Eller havregrød.
Jeg variere min morgenmad meget.
Til formiddag: en skive knækbrød med .mager kødpålæg og en gulerod.
Eller en gulerod og et par mandler.
En banan
en skive rugbrød med tun
kun fantasien sætter grænser det skal bare være et lille let måltid som man evt let kan have med sig og som er med til at holde blodsukkeret stabilt til det bliver tid til frokost.
frokost...
en salat bestående af fintsnittet hvidkål lidt solsikkefrø rød pebber tern små broccoli buketter frisk eller let kogt og kolde. ærter lidt rosiner og enten kyllinge tern, skinketerne eller tun. salaten kan evt være tilberedt fra aftensmaden dagen før.
det kan også være 1 - 2 skiver rugbrød med kød eller fiske pålæg. og kogte kolde grøntsager fra dagen før eller med pebberfrugt oven på pålægget..
til eftermiddag : det samme som formiddag
til aften... jamen jeg er blevet ret glad for rødbeder.. friske rødbeder kan feks rives i en skål tilsat lidt salt og trække i 20 min. derefter vrides grundigt. tilsæt hvidløg pebber citron og noget græsk yughurt (fedtfattig) så er der lækker rødbede tzazikki (staves) det skal lige trække i køleskabet i 20 min eller mere. det er godt som tilbehør til en salat og noget kød.. kylling kalkun, okse eller kalve kød en hakkebøf osv osv.
jeg spiser masser af kål og andre grove grøntsager tilberedt så lidt som muligt.. meget fint snittet så glider det lettere ned.. varier mellem forskellige slags.
æggekage af 1 æg og en hvide. 1 spsk mælk salt pebber hakket løg champignong skinke strimler og fint snittet pebberfrugt. tilbehør en skive rugbrød...
jeg variere min aftensmad i det uendelige... find selv gode fedtfattige opskrifter feks på nettet...
aftenskaffe. lidt forskellige grøntsager med dip af skyr eller græsk yoghurt eller gaio ell. tilsat hvidløg citron og krydderurter.
i løbet af dagen drikker jeg et par kopper kaffe et glas mælk (bare let mælk)
derudover går jeg ture med min hund og så cykler jeg 10 - 20 km 3 - 7 gange om ugen alt efter hvor meget tid jeg har...
Hver gang jeg får lyst til noget "usundt" minder jeg mig selv om at det ikke gavner mit vægt tab og at det ikke gør mig noget godt generelt.. det er kun øjeblikket hvor det bliver puttet i munden at det gør noget og er der virkelig noget ved at ødelægge min gode vaner ved 5 minutters "falsk glæde" jeg har fået det så godt alerede efter en uge med min nye livs stil holdt jeg op med at have halsbrand, jeg sov bedre om natten, var i bedre humør og havde mere overskud fordi min blodsukker ballance var jævn.. så hvorfor skulle jeg gå tilbage til min gamle livsstil.
Håber du kunne bruge nogle af mine råd og nogle af de tanker jeg har gjort mig for at komme her til. venlig hilsen Tanja
Samme dag valgte jeg at alt usundt skulle slettes fra menuen. jeg fik en følelse af at det her vil jeg med hele min sjæl og jeg vil tage mig selv seriøst og gøre noget godt for mig selv.
Jeg undgår sukker, pasta, ris og kartofler.
jeg drikker ca 1,5 l vand om dagen.
jeg spiser 3 hoved måltider og 2-3 mellem måltider.
Jeg skriver lige nogle eksempler på hvad jeg spiser i løbet af en dag. der er mange muligheder til de forskellige måltider :-)
en alm dag kan feks bestå af
Morgen:
2 skiver grov knækbrød med et æg og noget kødpålæg.
- Eller 1 skive rugbrød med mager ost og et stykke frugt /gullerod til.
Eller en lille skål youghurt natural fedtfattig med lidt flydende sød og kornkammerets Øko. musli. eller en skefuld kalorielet skælskør frugtgrød ovenpå til at søde med.
Eller havregryn med letmælk og flydende sød.
Eller havregrød.
Jeg variere min morgenmad meget.
Til formiddag: en skive knækbrød med .mager kødpålæg og en gulerod.
Eller en gulerod og et par mandler.
En banan
en skive rugbrød med tun
kun fantasien sætter grænser det skal bare være et lille let måltid som man evt let kan have med sig og som er med til at holde blodsukkeret stabilt til det bliver tid til frokost.
frokost...
en salat bestående af fintsnittet hvidkål lidt solsikkefrø rød pebber tern små broccoli buketter frisk eller let kogt og kolde. ærter lidt rosiner og enten kyllinge tern, skinketerne eller tun. salaten kan evt være tilberedt fra aftensmaden dagen før.
det kan også være 1 - 2 skiver rugbrød med kød eller fiske pålæg. og kogte kolde grøntsager fra dagen før eller med pebberfrugt oven på pålægget..
til eftermiddag : det samme som formiddag
til aften... jamen jeg er blevet ret glad for rødbeder.. friske rødbeder kan feks rives i en skål tilsat lidt salt og trække i 20 min. derefter vrides grundigt. tilsæt hvidløg pebber citron og noget græsk yughurt (fedtfattig) så er der lækker rødbede tzazikki (staves) det skal lige trække i køleskabet i 20 min eller mere. det er godt som tilbehør til en salat og noget kød.. kylling kalkun, okse eller kalve kød en hakkebøf osv osv.
jeg spiser masser af kål og andre grove grøntsager tilberedt så lidt som muligt.. meget fint snittet så glider det lettere ned.. varier mellem forskellige slags.
æggekage af 1 æg og en hvide. 1 spsk mælk salt pebber hakket løg champignong skinke strimler og fint snittet pebberfrugt. tilbehør en skive rugbrød...
jeg variere min aftensmad i det uendelige... find selv gode fedtfattige opskrifter feks på nettet...
aftenskaffe. lidt forskellige grøntsager med dip af skyr eller græsk yoghurt eller gaio ell. tilsat hvidløg citron og krydderurter.
i løbet af dagen drikker jeg et par kopper kaffe et glas mælk (bare let mælk)
derudover går jeg ture med min hund og så cykler jeg 10 - 20 km 3 - 7 gange om ugen alt efter hvor meget tid jeg har...
Hver gang jeg får lyst til noget "usundt" minder jeg mig selv om at det ikke gavner mit vægt tab og at det ikke gør mig noget godt generelt.. det er kun øjeblikket hvor det bliver puttet i munden at det gør noget og er der virkelig noget ved at ødelægge min gode vaner ved 5 minutters "falsk glæde" jeg har fået det så godt alerede efter en uge med min nye livs stil holdt jeg op med at have halsbrand, jeg sov bedre om natten, var i bedre humør og havde mere overskud fordi min blodsukker ballance var jævn.. så hvorfor skulle jeg gå tilbage til min gamle livsstil.
Håber du kunne bruge nogle af mine råd og nogle af de tanker jeg har gjort mig for at komme her til. venlig hilsen Tanja
14 år13. oktober 2010 kl. 08:53
Tanjaknoth (slettet)
Fik jeg skrevet at hvede mel og lyst brød også er et bande ord i min verden... :-) men vil sige jeg har da spist en enkelt skive franskbrød i løbet af de 6 uger og der er også røget et stykke mørkt chokolade indenbors.. man skal bare styre det så det ikke er hver eller hver anden dag men en gang hver 14 dag at man får en håndfuld pommesfritter eller hvad man ikke synes man kan undvære..
og så skal man huske at bare fordi man har været i byen og spise en små kage til kaffen behøver man jo ikke fråde sig i fede og søde sager resten af dagen - (fordi man nu er faldet i) man fortsætter selvfølgelig med den sunde stil hvis det skulle være gået galt...
og så skal man huske at bare fordi man har været i byen og spise en små kage til kaffen behøver man jo ikke fråde sig i fede og søde sager resten af dagen - (fordi man nu er faldet i) man fortsætter selvfølgelig med den sunde stil hvis det skulle være gået galt...
14 år13. oktober 2010 kl. 14:02