Kæresten er røget...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Kæresten er røget...
Ja, ud røg kæresten, besluttede mig for, at jeg ikke vil have en mand i mit liv, som jeg ikke kan stole på!!!

Lyder rigtig godt, men det ramte mig sgu hårdere end jeg lige regnede med!! For jeg elsker ham jo stadig, og det var jo ham der skulle være far til mine børn, de børn jeg knokler så hårdt for at få...
Er jo igang med vægttab, for at kunne komme i Reagensglas behandling... Og nu skal jeg bare vinke farvel til min drøm?!
Fandeme nej om jeg vil!!

Hele ugen er gået med at ligge på sofaen, og køre i hovedet, for det er jo så synd for mig!! Eller også har jeg vandret skoven tynd, med min hund, mens tankerne har kværnet rundt...
Nu skal det slutte, har taget en vigtig beslutning i mit liv!

Var på vægten for første gang siden i mandags, og jeg har taget 3,6 kg på... De SKAL af! (Sammen med alle de andre!)

Så jeg har besluttet at jeg SKAL veje og taste mad ind hver dag, og jeg vil opdatere her også, for det er sgu lidt pinligt når det er ikke går så godt... Og jeg kan jo se hos I andre fantastiske tråd skrivere (Især Lovely ;o) ) at det er super motiverende!

Og når jeg så nærmer mig mit mål, vil jeg bede min læge om en henvisning til single behandling... Jeg har ønsket mig børn siden jeg var 14, og ALT min fritid er gået med at passe børn, jeg blev desværre bare meget syg med en alvorlig tarmsygdom da jeg var 18, der gjorde at jeg sidste år, fik fjernet begge mine æggeledere, da min tarm var filtret ind i dem... Oveni fik jeg så også lavet en stomi... Jeg har ikke "tid" til at vente på manden i mit liv, jeg er 31 år, og jeg er nødt til at gøre noget ved sagerne, når der er ro i min sygdom, for når den er aktiv, har kroppen ikke det fornødne "overskud" til at blive gravid...

Jeg skriver ikke om min plan, for at få respons fra dem der kommer med løftede pegefingre, om at børn har bedst af både mor og far... Så de kommentarer håber jeg at I holder for jer selv! :o)

Tak fordi du læste med så langt... For det blev da vist lidt langt... ;o)
14 år10. oktober 2010 kl. 16:51
re: Kæresten er røget...
Det er bare helt fantastisk flot - at du tager den beslutning. At du er for god til ham - du ikke kan stole på (for selvfølgelig er du det)

Selvfølgelig skal du have det/de børn du ønsker dig, med eller uden mand. Med den lidenskab du lægger for dagen skal du nok klare det. Jeg tror på, at så længe børn bare får kærlighed nok - så skal de nok blive gode og hele mennesker - og så er det iøvrigt ikke så vigtigt hvorfra den store mængde kærlighed flyder.
Hold fast i dit vægttab - og dit storslåede mål om børn.

Iøvrigt synes jeg det ER synd for dig - og det er fuldt berettiget at du har taget flugten til sofaens trygge trøstende blødhed - men det er også nødvendigt at du - som nu - griber fat i dig selv, og udlever de drømme du har.

Jeg sender dig mine bedste tanker og ønsker!!

Knus

Lovely
14 år10. oktober 2010 kl. 17:11
Det er i orden i min verden at tage nogle dage til at komme ovenpå igen. Men så er det tilbage på rette vej. Så det er godt du har lagt planer for fremtiden både angående vægt og baby.
14 år10. oktober 2010 kl. 17:11
Sejt gået Sascha, her er der vidst tale om at tage kontrol over sit eget liv.

Selvfølgelig skal du ikke være sammen med en mand du ikke kan stole på - og selvfølgelig skal du have dig det barn du så brændende ønsker dig.

Med hensyn til de kilo der er røget på i den forløbne uge, så ryger de lynhurtigt igen, og det er nok en helt naturlig reaktion at du ligger dig på sofaen en uges tid, han har jo været en rimelig stor del af dit liv.

Tænk over hvor mange kilo du tabte dig i sidste uge, du kan jo godt - og du vil gøre det igen lige så snart du får lidt ro på igen.
14 år10. oktober 2010 kl. 17:35
Ej, tusind tak...
Sidder helt med vand i øjnene nu...
Det varmer med jeres støtte!
14 år10. oktober 2010 kl. 18:18
Kære Sascha!

Det er virkelig sejt af dig at tage den beslutning du har taget! Det er en virkelig svær beslutning at tage, ikke mindst fordi du stadig har følelser for manden og i arbejdede på din livsdrøm om børn.
Men du udviser en gejst i din tråd, så jeg er sikker på du når dit mål. Både vægtmæssigt og mht at få ønskebarnet.
Jeg selv er i gang med at tabe mig til normalt BMI. Dels for min egen skyld og velvære og dels fordi jeg forsøger at blive gravid. Håber at en nedgang i vægten har en positiv indflydelse på projektet, så vi ikke har behov for anden hjælp til det.

Held og lykke til dig

Varme tanker

Sommerfuglen
14 år10. oktober 2010 kl. 18:49
Uhh... Er sgu lidt spændt på hvad vægten siger i morgen...
Har vejet maden til den store guldmedalje, og har også været temmelig aktiv på motionsdelen, men det er især fordi jeg har så meget skuffelse og arrigskab jeg skal have ud, og så syntes jeg det er skønt at komme ud i det fantastiske vejr, det har været...

X kommer forbi i morgen og henter nogle ting...
Kommer lidt smågrinende til at tænke på scenen i "Den Eneste Ene" hvor Sidse Babett "hænger" på døren og gør sig til da hende ex kommer efter sine ting... Sådan kommer jeg ihvertfald IKKE til at gøre... ;o) Det er jeg sgu for skuffet til!
Syntes det er underligt at tænke på at det er 4 år af mit liv, der bare bliver skrottet...
Vi har jo overvundet nogle ret store ting sammen i de år! Jeg er blevet opereret 12 gange, vi har begge mistet vores fædre, fertilitetsbehandling (vi blev insemineret 2 gange, inden æggelederne blev fjernet!) og så fik jeg stomi, og vi skulle til at igang med reagensglas behandling... Og så opdager jeg at han er begyndt at tage stoffer!!!

HVAD SKER DER FOR DET?!!!!!

Men der gik jo nogle lys op for mig, og jeg opdagede, at det har han faktisk gjort før! Han kender min indstilling, og alligevel tager han chancen! Så der var ingen chancer her, såmå det gøre ondt, så længe det gør ondt!

Ups... Det blev vist også lidt langt, men det er skønt, bare at kunne hælde ud... Håber det e okay?! ;o)

Nu vil jeg gå i seng, sov skønt alle medslankere...
14 år10. oktober 2010 kl. 22:39
Hej Sascha!

Super flot beslutning du har taget for når du en gang ikke kan stole på ham igen vil der nok komme mange gange.

Med hensyn til barn eller børn siger jeg bare go for it. Jeg arbejder med børn hver dag og ser flere enlige mødre der klarer det helt til UG så hvorfor skulle du ikke have lov til at få din drøm opfyldt.

Jeg er sikker på du nok skal klare kampen med den indstilling du har. Den er vi nok mange der kan lære noget af.

Held og lykke med det hele.

Mette
14 år11. oktober 2010 kl. 07:29
Vægten sagde minus 400 g idag, så min stædighed, og mit løfte til mig selv, har da gjort et eller andet...
Lovede jo mig selv, at jeg ville taste ALT ind, og det gjorde jeg 100 % igår, og jeg overskred ikke mine kalorier...

Tak for opbakningen alle sammen... :o)
14 år11. oktober 2010 kl. 10:08
Jeg har selv valgt at være enlig mor. Fik barn med min bedste ven, fordi jegheller ikke følte jeg havde tid at gå og vente på manden i mit liv.. Blev mor i en alder af 35 år, og det er det bedste jeg nogensinde har gjort!!!

Pøj med det!!!
14 år11. oktober 2010 kl. 15:33

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...