Junk

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Junk
puha.
Kæresten og jeg kom til at bestille junkfood idag. En meget dårlig vane, vi havde besluttet at lægge fra os, da den har kostet mange kilo.
Var dog fornuftig og undlod de sædvanlige ting, som pommes frites og pizza, er nu ellers min største synd. Valgte lam og bagt kartoffel, ganske vist med bearnaise, men vel stadig bedre end friture....

Har vist holdt mig under 1400 kcal alligevel, men har stadig dårlig samvittighed.

Har ellers præsteret at holde mig fra pasta, ris brød og kartofler i to uger snart, men tænkte at kartoffel var bedre end så meget andet.

Hvad gør i på de dage hvor skole/job osv. gør at man kommer hjem, og er helt udmattet? var så træt da jeg kom hjem, at jeg gik i seng. min kæreste vil gerne hjælpe med maden, men han kan altså ikke helt finde ud af det. Derfor kom vi til at bestille junk...

gode råd, eller tanker?
14 år28. september 2010 kl. 21:15
re: Junk
er du under 1400 kan du vel have god samvittighed? :-)
Hvorfor holde sig fra pasta, ris brød og kartofler ?
er bare nysgerrig.
14 år28. september 2010 kl. 21:22
Det er en god idé at lave sin egen "junk-food". Med det mener jeg at lave en stor portion lasagne, boller i karry eller lignende, og så fryse det ned i portionsbøtter. Så kan man også spise det hvis man er alene hjemme, istedet for lige at smutte forbi pizzariaet på vej hjem fra arbejde, fordi man ved at køleskabet er tomt. Og at smide sådan en bøtte eller to i microen, det burde kæresten kunne finde ud af - det kan min ihvertfald. Hvis du skal have grøntsager til, så har aldi nogle bøtter med grøntsagsblanding på frost, som bare skal en tur i micro, der står på bøtten præcis hvor længe de skal have osv. Dét har været min redning de gange min kæreste har skulle lave aftensmad fordi jeg var syg/ikke hjemme/faldet i søvn efter arbejde..
14 år29. september 2010 kl. 07:55
Jeg synes også Mou´s tomatsuppe eller karrysuppe er rigtig god - de tages bare direkte op af fryseren og i gryden. Hvis man har lyst kan man tilføje nudler til tomatsuppen eller ekstra ris i karrysuppen (så bliver det en super lækker risret i stedet). Men selvfølgelig hvis du ikke vil spise ris og pasta er det nok ikke det du skal;-) - Vi bruger det i hvert fald ofte på sådanne dage, hvor vi ellers kunne fristes til junkfood.
14 år29. september 2010 kl. 10:12
jeg er enig i, at du ikke skal have dårlig samvittighed, hvis du holder dig på din kaloriemålsætning. take away er jo ikke nødvendigvis meget værre end så meget andet.

når vi ikke har tid til at lave mad, spiser vi rugbrød med noget lækkert pålæg - laver fiskefrikadeller til el.lign.
14 år29. september 2010 kl. 11:32

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...