F... den sukkersyge...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

F... den sukkersyge...
Det er ved at være lææænge siden jeg var her sidst!!!
Nu er det bare for alvor og der er ikke noget der hedder det er okay at det går langsomt!!!
Jeg har lige været ved lægen og har fået af vide at min sukkersyge er galoperende...dvs. jeg nok ikke selv kan styre den mere med kost og piller og at jeg nok skal til at ha insulin!
Det er noget rigtig L...
Jeg har det lidt sådan: jeg finder mig sku ikke i det og nu har jeg taget kampen op for alvor.
Før spiste jeg sundt men motionen manglede så nu står den på:
Sund kost
Portionskontrol
Motion.
Jeg har en måned til at se om jeg kan vende tallene på mine blodprøver.... så nu skal det være ellers ender jeg i nålehelved!!
ALLE gode råd er velkomne.
Kh. Belfast
14 år24. september 2010 kl. 12:47
re: F... den sukkersyge...
hej belfast
øvøvøv forstår dig godt.... men godt du har motivation til at at gi' den en skalde nu..... jeg vil gerne støtte dig alt hvad jeg kan..... hvordan er din mad plan og hvad er din mtions plan??? Hvordan ser dit kulhydrat indtag ud..... nu kender jeg dig ikke så vil lige høre om du kender til hurtige og langsomme kylhydrater.... ???
op på hesten og lad os støtte hinanden....
go' weekend knus Tine
14 år24. september 2010 kl. 13:03
Min plan for mad er:
at spise grønt groft og med fedtfattige proteiner.
At holde mig laaangt væk fra alt med direkte sukker og alt hvidt brød hvid pasta og hvide ris.
smør, fed ost er også bandlyst.

Min motionsplan er min. 30 min intensiv motion hver dag. ala crosstrainer cykel eller rask gåtur.

Jeg har sat som mål at tabe 5 kg. på de næste 4 uger, men det er egentlig ikke primært vægten det handler om for mig men at tallene på blodprøverne bliver bedre!!

Og tak fordi du gider bakke mig op... det har jeg virkelig brug for.

Jeg taster ikke alt jeg spiser men bruger det som ledetråd for hvor meget der er i de forskellige råvarer.

Knus Rikke
14 år24. september 2010 kl. 13:18
hej igen
det ser fint ud med din kost og din motion... men jeg vil anbefalde dig at lave lidt stykke træning også, jo flere muskler du har jo mere sukker forbruger din krop hvilke har en stor betydning for din blodsukker balance... hvor træner du henne har du adgang til styrke trænings maskin eller skal du træne hjemme
knus Tine (ps. jeg er sygeplejerske så jeg snakker ud fra faglig viden.)
14 år24. september 2010 kl. 13:22
Jeg træner hjemme hvor jeg har crosstrainer, sjippetov, håndvægte på 2,5 kg og stepboard. Jeg har også en zumba dvd som jeg måske skulle komme igang med!!!

Dejligt du har faglig viden som du gider dele ud af...
14 år24. september 2010 kl. 13:35
jeg har ikke prøvet zumba endnu men det skal helt sikkert snart prøves....
mhs. til styrke træning så tænker jeg på træning så direkte styrker altså som vægtløft, bodybouilding dette kan også gøres ved hjemme træning med vægt eller brug af sin egen krop. Kredsløbstræningen er også rigtig fin men en kombination er bedst. der findes en masse på nettet om styrke træning bl.a. på "i forms" hjemmeside forresten skulle du melde dig til deres nyhedsbrev der kommer mange gode fif og ideer og det hjælper i hvertfald mig til at holde min motivation oppe
knus Tine
14 år24. september 2010 kl. 13:56
Det lyder som en rigtig go ide med iform...
Det er bare med at få så mange gode ideer som muligt så man ikke kører fast i det samme hele tiden.
Rigtig go weekend til jer alle.
14 år24. september 2010 kl. 19:09

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...