#1 af bruger slettet
Åh nej, så er det blevet meget værer
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+bruger slettet
Da jeg meldte mig ind vejede jeg 74 kg, nu vejer jeg 76/77 kg. Bare den forkerte vej, ved også godt hvorfor, mangler deciplin til at holde fast, synes dog ikke jeg spiser ret meget, men får ikke skrevet og vejet af. Men motionere næsten heller ikke, og undskyldninger har jeg nok af, mangler tid, min ryg er stadig for "vag" efter bækkenløsning hele sidste år, jeg skal passe den lille. Men holder da bare ikke, trænger da til at få en skideballe og komme ordenligt igang. Min ryg bliver ved med at være svag og bliver kun svagere hvis jeg ikke motionere, og jeg bliver også bare federe, jeg er ikke ret høj og skal gerne ned og veje maks. 64 kg. Er der nogle der kender en god måde at komme igang med mere motion, (ikke løb, for store bryster og et lidt dårligt knæ) som jeg kan komme igang med? Er der nogen der har erfaringer med fitness world? overvejer at melde mig ind, men står som altid og tripper lidt og kommer ingen vegne.
14 år22. september 2010 kl. 19:48
WHT (slettet)
re: Åh nej, så er det blevet meget værer
Jeg kender din situation... selvom jeg ikke har barn at passe, så er der masser af "undskyldninger" for ikke at komme i fitnesscenter...
Hvis jeg endelig kommer igang med at spise mindre/mere sundt og træne jævnligt, så går der ikke ret lang tid før jeg falder tilbage til de gamle vaner...
Næste gang vil jeg prøve at ændre små ting i min hverdag... fx starte med at komme i fitness 1-2 gange om ugen og ikke de urealistiske 4-5 gange...
Hvis du har mulighed for det, så er en træningspartner bestemt en god ting, så man rent faktisk svigter nogen (andre end sig selv), så man ikke får motioneret.
Held og lykke med "kampen".
Hvis jeg endelig kommer igang med at spise mindre/mere sundt og træne jævnligt, så går der ikke ret lang tid før jeg falder tilbage til de gamle vaner...
Næste gang vil jeg prøve at ændre små ting i min hverdag... fx starte med at komme i fitness 1-2 gange om ugen og ikke de urealistiske 4-5 gange...
Hvis du har mulighed for det, så er en træningspartner bestemt en god ting, så man rent faktisk svigter nogen (andre end sig selv), så man ikke får motioneret.
Held og lykke med "kampen".
14 år22. september 2010 kl. 20:45
TrawtorRocker (slettet)
Jeg har også problemer med, at det går den forkerte vej nu og det fjerner bare min motivation og min energi fuldstændig. Jeg ved godt jeg ikke kan forvente mirakler da jeg har valgt at jeg ikke vil revulotionere mit madindtag, men i stedet arbejde mig til mit vægttab gennem motion.
Jeg har dog ingen reelle undskyldninger at gemme mig bag længere... har ingen børn jeg skal tage mig af, har ikke længere fysiske skavanker, der holder mig fra at motionere... Jeg mangler simpelthen bare motivationen!
Jeg er dog startet til Zumba, hvilket jeg glæder mig til hver eneste uge. Det er kun en gang om ugen og resten af tiden har jeg bestemt mig for at træne hjemme - har simpelthen ikke råd til andet... Jeg har en Wii, som jeg kan bruge og har fundet lidt Zumba på youtube og så har jeg en motionscykel jeg kan bruge... så mulighederne er nok.
Mit favorit redskab er dog CrossTrainer. Har desværre ikke en herhjemme, men det fede er, at det ikke belaster led som løb og store bryster er ikke noget problem!
Ikke meget hjælp, da jeg også søger motivationen lige i tiden :o)
Jeg har dog ingen reelle undskyldninger at gemme mig bag længere... har ingen børn jeg skal tage mig af, har ikke længere fysiske skavanker, der holder mig fra at motionere... Jeg mangler simpelthen bare motivationen!
Jeg er dog startet til Zumba, hvilket jeg glæder mig til hver eneste uge. Det er kun en gang om ugen og resten af tiden har jeg bestemt mig for at træne hjemme - har simpelthen ikke råd til andet... Jeg har en Wii, som jeg kan bruge og har fundet lidt Zumba på youtube og så har jeg en motionscykel jeg kan bruge... så mulighederne er nok.
Mit favorit redskab er dog CrossTrainer. Har desværre ikke en herhjemme, men det fede er, at det ikke belaster led som løb og store bryster er ikke noget problem!
Ikke meget hjælp, da jeg også søger motivationen lige i tiden :o)
14 år22. september 2010 kl. 21:08
WHT (slettet)
Jeg er også stor fan af crosstraineren i fitnesscenteret.... jeg kan vælge at "varme op" eller virkelig gå til den, uden at jeg får problemer med skinneben eller knæ...
Men kunne godt bruge en at træne sammen med, så man kunne "slæbe hinanden afsted", dette er dog ikke nemt, da jeg har meget skiftende arbejdstider...
men jeg tror jeg vil kigge på min kalender/arbejdsplan og derudfra planlægge hvilke dage jeg har tid/overskud til at træne 1 time.
Vi må finde motivationen igen og komme af med nogle af de overfødige kilo.
SÆT IGANG! :)
Men kunne godt bruge en at træne sammen med, så man kunne "slæbe hinanden afsted", dette er dog ikke nemt, da jeg har meget skiftende arbejdstider...
men jeg tror jeg vil kigge på min kalender/arbejdsplan og derudfra planlægge hvilke dage jeg har tid/overskud til at træne 1 time.
Vi må finde motivationen igen og komme af med nogle af de overfødige kilo.
SÆT IGANG! :)
14 år22. september 2010 kl. 21:20
ld81 (slettet)
For mig hjælper det at have redskaber herhjemme, så jeg ikke skal bruge tid på at køre for at få motion. Jeg sjipper, stepper på stepmaskinen og så har jeg en motionscykel som jeg godt nok sjældent bruger. Sjippe er nok ikke lige sagen for dig, men stepmaskinen burde være ok. Der bruger jeg så lige nogle håndvægte sammen med den imens jeg ser fjernsyn - det fungerer fint:-) Og så går jeg nogle gode ture med barnevognen.
14 år23. september 2010 kl. 14:26
xxm (slettet)
hvad med nogle gode gå ture med den lille star din træning op stille og rolig ..... få en gratis prøve time i dit fitnesscenter så du ikke melder dig til noget og bruger en masse penge på noget du ikke kommer til at bruge... sæt dig nogle motions mål for en uge frem.... træn evt. hjemme f.eks. via video der er nogle super gode mave trænings programmer....
Bare se at komme igang .. og glæd dig over den energi du får af at komme igang med træningen.... så op af sofaen og igang og skriv så her hver gang du har trænet så vi andre kan følge med i hvad du får trænet!!!!!
knus Tine
Bare se at komme igang .. og glæd dig over den energi du får af at komme igang med træningen.... så op af sofaen og igang og skriv så her hver gang du har trænet så vi andre kan følge med i hvad du får trænet!!!!!
knus Tine
14 år24. september 2010 kl. 13:31
bruger slettet
Jeg har ikke prøvet fitness world, men jeg går i et andet fitnesscenter, og tror de fleste er ens. Og jeg kan KLART anbefale det. Bare det at man betaler, gør at man føler at man bliver nødt til at udnytte det. Jeg elsker at træne og gør det hveranden dag hvis ikke mere, man bliver helt afhængig af det! :)
Mulighederne er så mange i et fitnesscenter(cardio, styrke, konditionstræning mm) + man kan få en træner til at lægge et program til en.
De fleste fitness centre har også holdtræning, hvor man kan melde sig til zumba, bodypump, yoga, aerobics osv osv :-)
Så synes ikke at du skal tøve! Op med humøret og tro på dig selv, så skal det nok gå hurtigt i den rigtige retning!
Mulighederne er så mange i et fitnesscenter(cardio, styrke, konditionstræning mm) + man kan få en træner til at lægge et program til en.
De fleste fitness centre har også holdtræning, hvor man kan melde sig til zumba, bodypump, yoga, aerobics osv osv :-)
Så synes ikke at du skal tøve! Op med humøret og tro på dig selv, så skal det nok gå hurtigt i den rigtige retning!
14 år24. september 2010 kl. 18:35
lenille (slettet)
Åhh ja kender det godt, det er nemt at komme med undskyldninger.
Jeg går i det bedste træningscenter i hele landet!! ( ja ja ved godt at der nok også findes andre gode center).
I Aerobicgården er der hold træning, træningsmaskiner, spinning og andre maskiner.
Der er så fedt at komme til træning, man følere sig velkomme, og De fleste snakker med hinanden.
Der er sådan at man betaler en bøde hvis man ikke møder op, til træning man har tilmeldt sig. Så det er jo også en motivation. ( kan godt melde fra senest 2 timer før)
Jeg har også hjælp i form af mails sammen med en af instruktøren, ved at sætte mål for mit vægt tab.
I aerobicgården er der også flere arrangementer for os medlemmer, såsom julefrokost, sommer fest, ture til skøjtehal, fordrag mm. Så det gør jo at man har lyst til at komme og SVEDE bagdellen ud af bukserne.
Men helt klar er jeg til Step og spinning.
Mød op i det lokale træningscenter, og mærk stemningen, om det er noget for dig.
Og sæt en overkommeligt mål, med ca. 2-3 gange om ugen du skal nå at tæne ;o)
KOM IGANG!! der er ingen undskyldning ( du ville have et "spark" så her er det.)
God kamp
Lenille
Jeg går i det bedste træningscenter i hele landet!! ( ja ja ved godt at der nok også findes andre gode center).
I Aerobicgården er der hold træning, træningsmaskiner, spinning og andre maskiner.
Der er så fedt at komme til træning, man følere sig velkomme, og De fleste snakker med hinanden.
Der er sådan at man betaler en bøde hvis man ikke møder op, til træning man har tilmeldt sig. Så det er jo også en motivation. ( kan godt melde fra senest 2 timer før)
Jeg har også hjælp i form af mails sammen med en af instruktøren, ved at sætte mål for mit vægt tab.
I aerobicgården er der også flere arrangementer for os medlemmer, såsom julefrokost, sommer fest, ture til skøjtehal, fordrag mm. Så det gør jo at man har lyst til at komme og SVEDE bagdellen ud af bukserne.
Men helt klar er jeg til Step og spinning.
Mød op i det lokale træningscenter, og mærk stemningen, om det er noget for dig.
Og sæt en overkommeligt mål, med ca. 2-3 gange om ugen du skal nå at tæne ;o)
KOM IGANG!! der er ingen undskyldning ( du ville have et "spark" så her er det.)
God kamp
Lenille
14 år24. september 2010 kl. 20:19
bruger slettet
Tak for de mange gode råd og svar, har være nede med depresion og troede for 14 dage siden at det var ovre igen, men jeg tog fejl, har været helt nede i kulkælderen, nok siden den dag jeg skrev. og først igår har jeg overskudet til at komme ud af mit hul igen. Har lidt droppet ideen om at gå i fitness center, men køber/låner nok en trænings dvd, måske med pilates da det er roligt og meget styrkende. og så for at få pulsen igang må jeg på crosstraineren der står ca. 5 m. fra mig nu. Men mange tak for opbakningen, selv om jeg har været så længe om at give udtryk for min tak.
14 år4. oktober 2010 kl. 21:10