Idealvægtig til min 30års fødselsdag

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Idealvægtig til min 30års fødselsdag
Stærkt inspireret af jer andre, har jeg besluttet at lave min egen tråd.

Mit mål er at nå min idealvægt til min 30 års fødselsdag den 5/1-11. Dvs at der lige præcis er 15 uger til idag og jeg har så 18 kg at smide inden. Det burde lige kunne klares. Jeg vejer idag 72,9 kg.

Min plan er at spise så fedtfattigt så muligt og med så mange fibre som muligt og sørge for at få grøntsager til frokost og aftensmaden, uden at fokuserer for meget på kalorier. Samtidig vil jeg sørge for at få min 30 min motion hver dag - hvilket sikkert bare blive en gåtur med barnevognen, da jeg er hjemme på barsel i øjeblikket.

Og så skal jeg lige have fundet et alternativ til fredagsslikken - det bliver lidt svært;-)
14 år22. september 2010 kl. 10:35
re: Idealvægtig til min 30års fødselsdag
Wow sikke et godt mål, held og lykke med dit mål :o)
14 år22. september 2010 kl. 11:00
Som fredagsslik kan jeg anbefale Nellie Dellies og sukkerfrie bolsjer fra apoteket, popcorn, frugt skåret i skiver, grøntsagsstænger med dip af Skyr og Kims dipmix (Ved faktisk ikke hvor meget mixen tæller, men du skal jo ikke spise en hel skål ;o) )
Synes det er sejt du har sat dig det mål...
Held og lykke...
14 år22. september 2010 kl. 11:09
Som fredagsslik kan jeg faktisk også godt lide at tage en Nupo cacao måltidserstatning med 2dl isterninger, 1 dl iskoldt vand og en halv banan.
Blend det hele, så har du en stor chokolade milkshake med fantastisk smag der gør dig mæt, indeholder alt det sunde og kan erstatte et helt måltid!
Det samlede kalorieindtag på sådan en omgang er kun ~180 kcal!!

Rigtig meget held og lykke med det.
14 år22. september 2010 kl. 18:33
Hej

Det lyder som du har taget helt samme beslutning som mig.
Jeg vejer idag 72 kg lige ud og har lavet en mål der hedder min ideal vægt (58,5) til juleaften.

Kunne være super at være hinandens vægtmakkere - følges ved hhv. op og ned ture.

14 år23. september 2010 kl. 07:42
Hold da op hvor det går - har tabt 0,6 kg siden i går - det må vist være væske;-)

Men fik sjippet og steppet 15 min i går - fik desværre ikke tid til at gå tur med barnevognen. Det gjorde jeg så idag - 1,5 time:) Indtil videre har jeg ikke syndet, jeg skal så bare have overtalt manden til at vi skal blive hjemme i aften i stede for at spise ude - jeg har bare ikke rygrad til at vælge det sunde når vi er ude:(

Stampe12 - det kunne da være hyggeligt at være vægtmakkere:)
14 år23. september 2010 kl. 14:20
Hej igen

min mail er annemarie_andersen@hotmail.com - så kan vi lige koordinere hvordan og hvorledes
14 år24. september 2010 kl. 08:49
Jubii - så er min bmi lige røget under 30 og vægten lige under 72 kg (71,9 - men det tæller:-) )!!!

Det er da vildt det går så stærkt - 1 kg på 3 dage... Men selvfølgelig ammer jeg også min datter endnu, så det er bare med at få smidt de kilo inden jeg stopper:-)

Vi blev hjemme og spise i går, men jeg kom lige til at snuppe en ispind til dessert. Men med en gåtur på 1,5 time, så er det nok ok.
Nu frygter jeg bare weekenden, jeg kommer altid til at spise vildt usundt der og får ingen motion. På søndag skal vi holde barnedåb. Men jeg må lige tage mig sammen i aften og i morgen. Søndag gider jeg ikke tænke så meget over maden.
Jeg tror jeg skal finde sådan en pose Nellie Dellies som jeg kan spise som fredagsslik, jeg tror desværre ikke jeg er stadhaftig nok til helt at lade være når de andre spiser slik. Og så må jeg lokke familien med ud og gå tur eller noget.

14 år24. september 2010 kl. 11:59
super fint mål men husk nu at du også gerne skal kunne holde din vægt nede efter din fødselsdag så det er vigtig at du skaber dig en ny livstil..... lær familien at hygge sig med noget andet end slik og kager...... vælg nogle sundere alternativer..... slik uden sukker er godt i starten men det bedste ville være at kunne undvære slikket....
lav en lækker smouti eller en frugt salat, eller gulerodstænger eller noget andet sundt som ikke er fedt og fyldt med sukker....
go ide med at spise fedt fattigt men pas på når du ammer dit barn har brug for en god fed modermælk og spiser du for lidt fedt så bliver din mælk "tynd" og mere vandig. så pas på fedtet men med måde... husk også at se meget på dit kylhydrat indtag godt med fiber og de langsomt virkende kylhydrater.... held og lykke jeg vil prøve at følge dig knus Tine
14 år24. september 2010 kl. 13:12
Ja, det er rigtig nok at jeg skal passe på mht. at mælken ikke bliver for tynd. Men jeg forsøger at spise mad med så lidt fedstof i og ikke tilføje noget under madlavningen. Men jeg spiser en håndfuld nødder hver dag og 2 stykker mørk 70% chokolade, så jeg får stadgi noget fedt.

Desværre lykkedes det ikke at holde mig fra slik i går, jeg havde ellers været nede og købe noget mørkt chokolade som jeg havde regnet med at spise imens de andre spiste slik, og jeg havde kun købt lidt til dem. Jeg kunne ikke finde noget sukkerfrit slik i vores brugs:-(. Desværre kom manden så hjem med is og blandselv slik og så røg jeg i:-(
Jeg må se om jeg ikke kan få motioneret noget idag for at opveje det.
14 år25. september 2010 kl. 10:51

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...