#2 af xxm (slettet)
15+ uge 38
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+xxm (slettet)
re: 15+ uge 38
super kami13 godt du er med......med en ny tråd
14 år20. september 2010 kl. 15:56
xxm (slettet)
op på hesten igen Kami13...... det hopper lidt op og ned med de kilo... og jeg kender alt til det med chips trang... jeg elsker også chips.... er der nogen der har nogen ide til hvordan man styre sin chipstrang???
14 år20. september 2010 kl. 18:57
bruger slettet
Nej men jeg ved hvordan man kan lave dem selv.
14 år20. september 2010 kl. 19:20
GLB (slettet)
Op på hesten igen kami - vær blid ved dig selv, at piske sig selv med dårlig samvittighed hjælper alligevel ikke på noget som helst :)
Indtil videre har jeg haft en god start på ugen. Løbetur i regnvejr igår. Ingen begrænsende undskyldninger for dårligt madindtag og ovrspringshandlinger eller gamle dumme overbevisninger. Jeg har haft en dejlig weekend med familien. Vi har været en masse sammen, været på naturskolen og lege, de små gedekid derude er bare slet ikke til at stå for :) vi har været en del i haven og flytte hæk, planter og diverse, vi har hygget indendøre med te og stearinlys. Jo, det har været ganske godt :)
Indtil videre har jeg haft en god start på ugen. Løbetur i regnvejr igår. Ingen begrænsende undskyldninger for dårligt madindtag og ovrspringshandlinger eller gamle dumme overbevisninger. Jeg har haft en dejlig weekend med familien. Vi har været en masse sammen, været på naturskolen og lege, de små gedekid derude er bare slet ikke til at stå for :) vi har været en del i haven og flytte hæk, planter og diverse, vi har hygget indendøre med te og stearinlys. Jo, det har været ganske godt :)
14 år21. september 2010 kl. 09:05
KarinaHadsten (slettet)
Jeg springer lige med på denne tråd. Min motivation og dermed også mit aktivitetsniveau på madital svinger meget for tiden. Nu er der igen gået nogle uger hvor jeg ikke har været herinde, men jeg ved at det er det der skal til for at jeg taber mig det jeg skal. Et par år tilbage tabte jeg mig 20 kilo hvoraf de 14 røg på igen. Så nu skal de bare væk igen. Jeg har ligget omkring 90 et stykke tid, men her til morgen sagde vægten 88,8. Målet er 75.
14 år21. september 2010 kl. 13:13
xxm (slettet)
velkommen til karinaHadsten
ihhh jeg har brug for motivation kan ikke rigtig komme igang igen... prøver hver dag starter dagen okay og så går det galt om eftermiddagen eller om aftenen.... ikke fordi jeg hopper i slikskålen og spiser kage ...jeg spiser bare for meget og er konstant sulten... hvordan undergår jeg at over spise når jeg er så sulten... og pludselig er jeg overmæt... og tom for energi!!!!!
ihhh jeg har brug for motivation kan ikke rigtig komme igang igen... prøver hver dag starter dagen okay og så går det galt om eftermiddagen eller om aftenen.... ikke fordi jeg hopper i slikskålen og spiser kage ...jeg spiser bare for meget og er konstant sulten... hvordan undergår jeg at over spise når jeg er så sulten... og pludselig er jeg overmæt... og tom for energi!!!!!
14 år21. september 2010 kl. 14:59
bruger slettet
Nej nej. i skal ikke tro jeg hamrer mig selv oven i hovedet. Jeg nød lørdag aften i fulde drag og dette var bare følgerne. Jeg fortsætter der ud af i fulde omdrejninger.
Faktisk så er det kilo ved at være tabt igen. Havde tabt de 900 g til morgen i hvert fald. Så nej jeg sætter mig ikke ned og tuder over spildte kalorier. Jeg nyder dem.
Hej Karina. Nå så er du også her igen. Du og Iakob tabte jer så flot og du var en enormt smuk brud. Håber du er klar til at tage fat igen. Jeg ved du kan.
GLB Send lige lidt af din energi rundt til os andre.
XXM Nu har jeg ikke været inde og se hvad du spiser, men får du kalorier nok i løbet af dagen? Start dagen som en konge, til frokost som en greve og til aften som en tiggerlus, er der et ordsprog der siger. OG når man tænker på at kroppen ikke har fået noget i 8 timer om natten, jamen så kan jeg godt forstå at den har brug for noget for at komme ordentligt igang, ellers skriger den på mad hele dagen.
Faktisk så er det kilo ved at være tabt igen. Havde tabt de 900 g til morgen i hvert fald. Så nej jeg sætter mig ikke ned og tuder over spildte kalorier. Jeg nyder dem.
Hej Karina. Nå så er du også her igen. Du og Iakob tabte jer så flot og du var en enormt smuk brud. Håber du er klar til at tage fat igen. Jeg ved du kan.
GLB Send lige lidt af din energi rundt til os andre.
XXM Nu har jeg ikke været inde og se hvad du spiser, men får du kalorier nok i løbet af dagen? Start dagen som en konge, til frokost som en greve og til aften som en tiggerlus, er der et ordsprog der siger. OG når man tænker på at kroppen ikke har fået noget i 8 timer om natten, jamen så kan jeg godt forstå at den har brug for noget for at komme ordentligt igang, ellers skriger den på mad hele dagen.
14 år21. september 2010 kl. 15:53
bruger slettet
XXM jeg tillader mig at skrive det til dig her. Håber ikke du tager det ilde op.
Jeg kan se at vi er ca lige store. Og jeg har været inde at se på dit tastede mad og motion. Jeg synes ikke helt jeg kan få det til at passe sammen.
Jeg synes du spiser for lidt. Om de dage du taster er helt reelle ved jeg jo ikke, men det er det jeg har at gå ud fra. Og så kan jeg godt forstå du bliver sulten inden aften.
Jeg ville anbefale dig at sørge for at få ca 1600-1800 kcal hver dag og gerne lige lidt mere i weekenden.
Og så husk på at proteiner og fedtstoffer mætter kroppen mere.
Morgenmad kunne være 1½ stk rugbrød med rester af kødet fra aftensmaden. Mælk kaffe og grøntsager.
Formiddagsmad kunne være et knækbrød med kogt æg og 10 mandler.
Frokostsalat med tun, kød eller andet proteinfyld, og ½ avokado. Eller rester fra aftensmaden. Gerne op til 75-100 g protein.
Eftermiddagsmad hvis du trænger til noget så gerne ½ rugbrød med en banan eller ½ avokado.
Til aftensmaden ville jeg forsøge at undgå kulhydrater endnu mere og så skrue op for det sunde fedt og proteiner i steden for. Altså 200 g kød/protein, grøntsager og olieedddikedressing.
Aftenskaffe 10 mandler og en ordentlig te.
Dette var bare nogen af mine tanker da jeg læste din dagbog. Jeg ville også have faldet i alt muligt på vejen igennen dagen hvis jeg spiste så lidt som dig. Husk på at de små skridt er nemmere at tage, end de store skridt, hvor man falder i et stort hul i vejen, som man har svært ved at kæmpe sig op af.
Jeg kan se at vi er ca lige store. Og jeg har været inde at se på dit tastede mad og motion. Jeg synes ikke helt jeg kan få det til at passe sammen.
Jeg synes du spiser for lidt. Om de dage du taster er helt reelle ved jeg jo ikke, men det er det jeg har at gå ud fra. Og så kan jeg godt forstå du bliver sulten inden aften.
Jeg ville anbefale dig at sørge for at få ca 1600-1800 kcal hver dag og gerne lige lidt mere i weekenden.
Og så husk på at proteiner og fedtstoffer mætter kroppen mere.
Morgenmad kunne være 1½ stk rugbrød med rester af kødet fra aftensmaden. Mælk kaffe og grøntsager.
Formiddagsmad kunne være et knækbrød med kogt æg og 10 mandler.
Frokostsalat med tun, kød eller andet proteinfyld, og ½ avokado. Eller rester fra aftensmaden. Gerne op til 75-100 g protein.
Eftermiddagsmad hvis du trænger til noget så gerne ½ rugbrød med en banan eller ½ avokado.
Til aftensmaden ville jeg forsøge at undgå kulhydrater endnu mere og så skrue op for det sunde fedt og proteiner i steden for. Altså 200 g kød/protein, grøntsager og olieedddikedressing.
Aftenskaffe 10 mandler og en ordentlig te.
Dette var bare nogen af mine tanker da jeg læste din dagbog. Jeg ville også have faldet i alt muligt på vejen igennen dagen hvis jeg spiste så lidt som dig. Husk på at de små skridt er nemmere at tage, end de store skridt, hvor man falder i et stort hul i vejen, som man har svært ved at kæmpe sig op af.
14 år21. september 2010 kl. 16:21
bruger slettet
Jubii jubii, så har jeg tabt det sidste af det kilo jeg tog på i weekenden.
Faktisk mangler jeg kun at tabe 100 g så har jeg nået ugens delmål på de 700 g. På trods af weekendens udskejelser.
Faktisk mangler jeg kun at tabe 100 g så har jeg nået ugens delmål på de 700 g. På trods af weekendens udskejelser.
14 år22. september 2010 kl. 09:54
Sikke noget øv.
Har jo tabt 1,1 kg i sidste uge og var så glad og stolt over det. Så var vi til fest i lørdags og jeg passede virkelig på mit madindtag. Men hvidvinen den var bare god, så det var ikke så godt. OG chips... Jeg elsker chips, og nu var det jo fest.
Og igår så var der jo tømmermandsagtige tilstande i bilen på vej hjem, så vi var jo lige nødt til at køre ind til sunset. Og hvem spiste op for manden? For nu var det jo betalt. Og derhjemme krævede hjernen bare slik, og jeg havde ikke overskud til at bremse mig selv alt for hårdt op, så lidt blev det til.
Resultat: 1 kg på igen.
Men kommer let går vel også let igen.
Så jeg er startet igen, og det helt uden svinkeærinder. Samtidig skal det lige siges at jeg er i min nattevagtsperiode, så det kan også påvirke vægten.
Håber i andre har haft en god weekend.