Ideal vægt juleaften

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Ideal vægt juleaften
Hej alle sammen,

Stærkt inspireret af en anden bruger lavede jeg også et lille regnestykke og kunne se at hvis jeg gik igang NU - ville jeg kunne nå min ideal vægt d. 24/12.....

Så nu vil jeg ikke komme med dårlige undskyldninger mere - jeg skal igang og NU ER DET NU!

Vægt her til morgen. 72 kg lige ud... Hold op det er meget.
Ideal vægt. 58,5 - (ifølge sådan en vægt beregner).

Planen er at jeg følger den madplan jeg har fået af min diætist (Charlotte Hartvig) - ifølge den skulle jeg kunne tabe ca. 1 kg om ugen.....

Har fulgt den før og det virker - det er bare møghamrende svært ;-(

Jeg vil bruge tråden til at fortælle om mine op- og ned - ture - men mere for at holde mig selv i skak med hvordan vægten går nedaf... Jeg mangler simpelthen nogen at stå til ansvar for.

Så jeg håber I vil hjælpe mig med at motivere mig når det hele går lidt for langsomt...

KH Marie
14 år12. september 2010 kl. 09:59
re: Ideal vægt juleaften
Jamen ved du hva', saa lad os da foelges: Jeg vejer ogsaa 72 Kg, og min ideal vaegt er 58 Kg.

Hvilken plan er det du foelger (jeg mener, saadan mere i detalje)?

Selv har jeg bare spist saa sundt som jeg nu kunne komme afsted med - selvom i den senere tid har jeg haft rigtig mange tilbagefald med pizzas og saadan.

Vi kan klare det, Stampe!! Godt initiativ!... :-)
14 år13. september 2010 kl. 08:53
Hej Marie,

Jeg er jo også på mission "slank til jul" (min tråd er 60 kg - juleaften).

Det går fint - med de op og nedture, der nu følger med.

Det er en fin motivation at have "sin egen" tråd og gå amok i med frustrationer, glæde, jubel osv - det bliver helt vanedannende, og det er virkelig fint at "aflægge rapport" dagligt om mad, følelser osv.

Held og lykke med projektet - jeg vil følge med!

Knus

Lovely
14 år13. september 2010 kl. 09:06
Hr du lyst tl at skrive din madplan? Og hvor mange kcal den er på?
14 år13. september 2010 kl. 22:43
Hej alle sammen,

Hold op jeg synes det er svært... Min hjerne siger hvor svært kan det være - men hold op... det kan jo sammenlignes med at holde op med at ryge.

I de sidste par dage har det gået virkelig dårligt... - jobbet er noget mæg, kærlighedslivet ligeså... og så er der svært at fokuserer på noget så simpelt som kost...
Men ved at jeg skal klare det, kan klare det og vil klare det... så det er bare om at komme op på hesten igen. Ingen grund til at græde over spilt mælk.
Ywon - Jeg har fået lagt en kostplan hos diætisten charlotte hartvig. Min kostplan er meget lig den der findes i hendes 2 bøger - dog har jeg fået lidt vin + sukkerfrit slik ind i min da jeg desværre ikke er standhaftig nok til en kold tyrker.

Frk. Jacob:

Min madplan kunne se sådan her er - men det der er godt er at du kan mixe og matche lige så meget du vil...

morgenmad: (høj fiber + protein indhold)
2dl. cheasy youghurt
2 dl .- fromage frais ( man kna ik smage det når det er blandet sammen)
10 g fiber musli

Formiddag:
1 sstk knækbrød
40 gr ost 40+
igen handler det om at få protein

frokost:
her kan man variere meget men jeg ender normalt med:
1 stk rugbrød
ca. 100 gram kylling
200 gram grønt

eftermiddag:
lidt til den søde tand - en isis chokoladeprotein bar. ( det siges at protein indholdet i den er lige som en kyllinge fillet så den er ikke så gal igen at spise da protein indholdet sætter forbrændingen igang igen

aften:
ca. 120 gram fisk eller fjerkræ
250 gram grønt

Planen er ca. på 1300 kalorier pr. dag - heri er så også indregnet et glas vin + lidt sukkerfrit slik.

Håber du blev inspireret - ellers så gå på biblioteketer og lån hendes 2 bøger
14 år15. september 2010 kl. 07:13
Træls for dig, at du er igennem en hård periode.

Min erfaring er helt klart, at jeg reagerer på en af to måder (ingen af dem særligt sunde!!)

enten lader jeg fuldstændig stå til, og fylder mig med alt mad, slik osv. der er indenfor rækkevidde. Bliver mere og mere ked af det, imens jeg ser Dr.Phill i sofaen og forbander tilværelsen langt væk.

ELLER jeg bliver fuldstændig rigid. Hvis jeg ikke har kontrol med andet - ja så kan jeg da kontrollere mit madindtag. Og så er det, at jeg tæller kalorier - træner for meget (på den kedelige måde), og i det hele taget bliver nærmest sygelig i mit forhold til kalorier, fedt og sukker.

Det er ikke nemt.

Jeg har læst Charlotte Hartvigs bøger med stort udbytte. Min kostplan er stærkt inspireret af hende - hun er da noget nær det eneste menneske der kan skrive en slankebog med noget så sjældent som HUMOR. Hun er heller ikke så fanatisk som "mange af de andre" - ikke religiøs i sit forhold til mad. Hun er mere til løsninger, der bare fungerer for den enkelte. Respekt for hende.

Klø på - en eller anden dag er du pludselig glad igen.

Lovely
14 år15. september 2010 kl. 11:09
Det har simpelthen været en møg uge hele vejen igennem. Havde intet overskud så nu ændre jeg taktik så jeg kan få motivationen tilbage og komme tilbage hvor jeg burde være hvis jeg skal kunne nå mit mål.

Så nu har jeg købt ind til NUPO i et par uger... den får fuld skrue... Så håber på 1,5 kg om ugen... Lad os krydse fingre :-)
14 år18. september 2010 kl. 11:25
Så er første uge på nupo igang og jeg kan mærke at motivationen er tilbage igen. Dejligt.

Jeg melder ind på mandag hvad vægten siger.... Los os håbe den er under de 72. ( hedder 72,7 her til morgen)
14 år21. september 2010 kl. 07:42
puha - det har været en lang uge. men vægten siger 71,5 og det er jeg rigtig glad for. Mit mål var 71,6 så 100 gram mindre er en kæmpe sucess.

Jeg fortsætter på Nupo da det åbenbart er det der skal til for at få min motivation sparket igang.

På fredag rejser jeg en weekend til Stockholm så der bliver det svært at være på kur og der vil jeg heller ikke være på Nupo. Men vil prøve at spise sundt alligevel .

Håber også det går fremad for alle jer andre.

Mit mål hedder 70,6 næste mandag.
14 år27. september 2010 kl. 07:40
Ej, hvor flot. Jeg kæmper stadig med at komme under de 72 og blive derunder...

Mvh. Lilian
14 år28. september 2010 kl. 12:14

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...