Nu græder jeg lidt mindre... Mangler inspiration til grønt
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Annefie
re: Nu græder jeg lidt mindre... Mangler inspiration til grønt
Hej Lise.
Jeg ved ikke hvad du kan gøre anderledes, men jeg vil bare lige sige det er godt du har været ved læge.
Go' vind med det hele:)
Knus Annefie.
Jeg ved ikke hvad du kan gøre anderledes, men jeg vil bare lige sige det er godt du har været ved læge.
Go' vind med det hele:)
Knus Annefie.
14 år10. september 2010 kl. 06:14
Linda Skovgaard
Hej Liseje,
Det lyder til at være en hård kur!
Synes det er rigtig flot du tager hånd om dit helbred!! :)
Hvis du har overskud til det kan du prøve at skele lidt til vegetar-mad. Det har jeg selv gjort - ikke for at blive vegetar, men fordi vegetarer gør mere ud af tilberedningen når grøntsagerne ikke bare er tilbehør :)
Der er kommet nogle nye gode kogebøger, som er noget mere spændende end dem fra 60'erne med klid og bønner ;)
Blandt andet en som hedder Vegetarisk Vellyst.
Vi er meget glade for at bage vores grøntsager - men ved ikke om du må spise det på din kur. Især gulerødder og pastinak bliver lækre og søde. Champignon, løg, squash, aubergine og lignende er også godt bagt.
Jeg ved ikke om du kan bruge det, men det er mit bedste bud.
Held og lykke med projektet
Det lyder til at være en hård kur!
Synes det er rigtig flot du tager hånd om dit helbred!! :)
Hvis du har overskud til det kan du prøve at skele lidt til vegetar-mad. Det har jeg selv gjort - ikke for at blive vegetar, men fordi vegetarer gør mere ud af tilberedningen når grøntsagerne ikke bare er tilbehør :)
Der er kommet nogle nye gode kogebøger, som er noget mere spændende end dem fra 60'erne med klid og bønner ;)
Blandt andet en som hedder Vegetarisk Vellyst.
Vi er meget glade for at bage vores grøntsager - men ved ikke om du må spise det på din kur. Især gulerødder og pastinak bliver lækre og søde. Champignon, løg, squash, aubergine og lignende er også godt bagt.
Jeg ved ikke om du kan bruge det, men det er mit bedste bud.
Held og lykke med projektet
14 år10. september 2010 kl. 07:51
Katj (slettet)
hey
har selv haft det så svært med avocado - men hvis du nu skærer den i små tern, vender det i 5-10 gram citronsaft, tomater i tern, lidt rå rødløg, snackærter, frisk spinatblade, evt. agurk eller andre lidt hårde grøntsager lidt salt og peber, så virker avocadoen som tja dressing og det smager fantastisk med det syrlige fra citronen.. prøv det... uhmmm
har selv haft det så svært med avocado - men hvis du nu skærer den i små tern, vender det i 5-10 gram citronsaft, tomater i tern, lidt rå rødløg, snackærter, frisk spinatblade, evt. agurk eller andre lidt hårde grøntsager lidt salt og peber, så virker avocadoen som tja dressing og det smager fantastisk med det syrlige fra citronen.. prøv det... uhmmm
14 år10. september 2010 kl. 08:23
GLB (slettet)
Måske du kan finde inspiration i atkinsonsdiætens opskrifter. Det er meget lig KISS-diæten, og der er et væld af gode opskrifter og lækre grøntsagsretter m.m.
Jeg får selv metformin for PCO og insulinresistens. Jeg spiser heller ikke ris, pasta, sukker, bulgur osv. - Dog spiser jeg af og til 1 dl havregryn, 1 kartoffel, en stor rød kartoffel, grov pasta el. lignende om dagen.
Har du prøvet at slå en smut forbi helsekosten. Der kan man få quinua-gryn. De er fiber og proteinrige og kan erstatte ris og bulgur. Og bruges i grød og bagværk.
Jeg får selv metformin for PCO og insulinresistens. Jeg spiser heller ikke ris, pasta, sukker, bulgur osv. - Dog spiser jeg af og til 1 dl havregryn, 1 kartoffel, en stor rød kartoffel, grov pasta el. lignende om dagen.
Har du prøvet at slå en smut forbi helsekosten. Der kan man få quinua-gryn. De er fiber og proteinrige og kan erstatte ris og bulgur. Og bruges i grød og bagværk.
14 år10. september 2010 kl. 09:34
Tak for jeres søde beskeder i tråden: Jeg er grædefærdig.. Har været ved lægen idag, og er begyndt på metformin, og afventer yderlige prøver. Nu må jeg op på hesten igen. Nu har jeg jo også PCO, og må helst ikke spise stivelse. Men jeg har svært ved de 600 gram grønt, når kun ET må være frugt... jeg ELSKER frugt :-)
Jeg spiser broccoli med lidt smør, max 5 gram, og blomkål kogt (nogle gange supper) Men det er så også de grøntsager jeg kan lide kogte.
Af rå spiser jeg... Tomater, agurk, lidt mini majs, iceberg, revet gulerod (evt med et revet æble, men så er dagens frugt brugt der), champion, PRØVER at få en kvart advokado ned (kan ikke lide fedt) (ærter og majs elsker jeg men de er non go) Rukula og de fleste salater er gode, frisk spinat kan gå.. altså det må ikke være tilberedt. Jo og radisser er gode :-)
Jeg laver en dip af 2 spk græsk yoghurt, og et fed hvidløg og en anelse salt.
Jeg kan ikke fordrage peberfrugt og chilli, selleri, blad selleri, og den type...
Gode råd om grøntsager modtages, for jeg har ski lidt svært ved at få nok med... jeg følger KISS- diæten.
Kort sagt er det ingen hvidt brød, pasta, kartofler, gryn, sukker, ris, bulgur osv... får ET stk rugbrød om dagen med ost.
Af kød spiser jeg kyllingfilet, og laver tun frikadeller....
Hvad kan jeg gøre anderledes...
Knus Lise