Jeg er så ked af det... fuldstændig grædefærdig...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Jeg er så ked af det... fuldstændig grædefærdig...
Jeg ved ikke hvor jeg skal komme af med dette henne.. jeg har bare brug for at sætte ord på.....

Jeg har fået svar på nogle af mine blodprøver. De viser, at udover min PCO har jeg nedsat leverfungtion (MEGET høje levertal) Og mit faste blodsukker viser jeg med 99% sikkerhed har type 1 sukkersyge. PCOén er jo medvirkende til min overvægt.

Så udover vi ikke selv kan få vores meget ønskede fællesbarn, har jeg pludselig også en lever der ikke fungere som den burde, og sukkersyge. Jeg er grædefærdig...

Jeg begyndte jo for 1½ uge siden at leve efter KISS-Kuren og skal nu have både insulin, og metformin :(

Jeg er virkelig knust... aner ikke hvad jeg skal stille op, ud over at leve sundt som jeg jo er begyndt på... Det lyder sikkert forkert, men jeg glæder mig til ungerne skal sove, jeg trænger til at græde ud..

Det er længe siden jeg har været så ked af det...

Jeg er stadigt super motiveret ang mit vægttab og min sundelivsstil... Jeg falder ikke i... men tårene presser sig på

Undskyld det negative/triste indlæg...

Liseje
14 år8. september 2010 kl. 18:30
re: Jeg er så ked af det... fuldstændig grædefærdig...
Hej Liseje,

Jeg var nødt til at oprette mig som bruger for at kunne svare på dit indlæg.

Det er noget af en lussing du har fået! Der er ikke noget at sige til at du føler dig noget nedslået af pludselig at vide, at du skal leve med mere end en sygdom. Og det skal du have lov til at være ked af, MEN - forhåbentlig kan noget af det følgende hjælpe lidt på humøret:

For det første kan du få masser af hjælp ifm. din nykonstaterede diabetes, blandt samtale med diætist.

Det Metformin du får for din diabetes udover insulin, kan hjælpe med til at reducere din vægt.
Og ellers findes der et nyt alternativ til Insulin der hedder Victoza, som reducerer appetitten og derfor også hjælper med vægttab. Spørg din læge om det.

Når du taber dig (og det skal du nok hvis du er så motiveret), så hjælper det på din PCO!

Nu ved jeg ikke hvor hårdt du er ramt af din PCO, men jeg kender flere der har fået børn helt naturligt på trods af PCO!

Levertallende kan jeg desværre ikke lige sige noget til - ved du hvorfor de er forhøjede?

Med håbet op stakkels dig, selvom det er det aller sværeste lige nu. Du kan sagtens tabe dig og fortsætte din diæt. Og det vil gøre både din sukkersyge og PCO bedre!

Håber det hjalp bare en lille smule.

Mvh
14 år8. september 2010 kl. 18:52
Hej...

Først tak fordi du ville bruge tiden til at oprette dig, og svare mit indlæg.

Jeg er top motiveret til at foresætte mit vægttab, og jeg ved det hjælper på mange ting.

Nogle PCO patienter har let forhøjede levertal, men det kan ikke forklare mine. Der skal nærmere udredning til.

Jeg må op på hesten igen... men jeg er godt nok ked af det..

Knus Lise
14 år8. september 2010 kl. 20:00
Victoza, er det ikke kun til type 2 diabetes
14 år8. september 2010 kl. 20:02
Åh hvor er jeg ked af det på dine vejne, jeg kan godt forstå du er ked af det.

Jeg kender desværre ikke rigtig noget videre til nogen af sygdommene, så der kan jeg ikke hjælpe dig, men jeg håber at du snart kommer til at se tingene fra den lyse side igen, selvom der nok går lidt tid inden du får fordøjet de barske nyheder.

Og du skal ikke undskylde....her må man læsse alt af, også alt det negative :-)

14 år9. september 2010 kl. 07:56
det er rigtigt synd for dig. men nogle har fået børn på tros af din diagnose. og så må vi glæde os over at du har fået nogle børn allerede.
god bedring
14 år9. september 2010 kl. 08:30
Dit indlæg gør mig virkelig ked af det. Jeg forstår godt din grædefærdighed. Græd ud..

Men når det er skrevet, skal du også vide følgende.

Jeg har PCO og har haft det de sidste 20 år efterhånden. Jeg vejede 20 kg for meget, da jeg gerne ville have børn. Og kunne ikke få det. Jeg tabte mig - og selvom det tog 1 år efter jeg havde tabt mig, så blev jeg gravid ved naturens vej.

Jeg har idag to børn. Jeg arbejder stadig med min overvægt. Min vægt røg op igen - og nu skal jeg så tabe mig igen.
Det er hårdt, for erkendelsen er efterhånden, at jeg kun kan tabe omkring 500 gram om ugen. Det er hårdt, når alle andre bare rasler det af sig. Men når jeg først har vendt den - og VED at 500 gram er SUCCES - så går det fint!
Men det kan lykkes! Og livet ser helt anderledes ud, når man motionsmæssigt og kostmæssigt gør det rigtige. Overskuddet i hverdagen er langt størrer:

Så græd ud.. Tør tårerne væk - og vid, at det hele kan lykkes, trods alle de voldsomme og barske beskeder, du har fået!! Der er noget bedre lige om hjørnet.
14 år9. september 2010 kl. 09:31
Hej Liseje.
Det var frygtelige nyheder. Det er jeg rigtig ked af at høre. Håber at det vil gå bedre i fremtiden!
Knus Honey
14 år9. september 2010 kl. 12:53
Jeg er lige begyndt på metformin, og håber det hjælper mig til at få noget der ligner en cyklus igen...

Noget siger mig jeg kommer til at kæmpe med vægten for altid... Nu mangler erkendelsen deraf...

Har du fået nogen behandling for din PCO. Jeg prøver KISS kosten, og her i starten syns jeg det er svært.

Knus Lise
14 år9. september 2010 kl. 15:18
Kaere ven. Det var da en hel masse elendighed oven i hinanden. Jeg kan godt forstaa at du kar svaert ved at se hvordan du skal stille op med alt det. Jeg haaber du kan faa lidt hjaelp hos din laege for det er rigtigt meget at skulle kapere paa een gang!! Han eller hun har sikkert et forslag til en aktionplan for noget maa vel vaere vigtigere for din sundhedstilstand end andet.... Det kunne maaske hjaelpe dig til at faa en hverdag til at fungere igen.

De venligste hilsner og oensker om godt helbred Rie
14 år9. september 2010 kl. 16:45

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...