#1 af xxm (slettet)
hvor meget sidder du ned hverdag????
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+xxm (slettet)
jeg har været på et super kursus idag ang. kropsholdning og her kom vi til at tale om det at sidde ned..... har du nogenside regner ud hvor meget du sidder ned på en dag i gennemsnit..... jeg vil de næste par dage skrive ned i løbet af dagen når jeg sidder ned og så regne det sammen.... hvis du har mod på det så gør det samme og skriv her hvor meget du sidder... jeg tror desværre vi bliver overrasket over hvor meget vi sidder!!!!
14 år8. september 2010 kl. 17:00
Stronger (slettet)
re: hvor meget sidder du ned hverdag????
ALT for lidt ;-)
I løbet af min arbejdsdag(landbruget) sidder jeg ned i en time (pause og bil til og fra arbejde).
Når jeg kommer hjem skal der laves mad, vaskes tøj osv. Så når den bette er puttet kl. 18-19 så sidder jeg ned. Og jeg rejser mig kun igen for at komme ind i sengen:-)
Har lige været på barsel, så synes det er ret hårdt at komme igang igen. Da jeg var på barsel sad jeg MEGET ned!
Så jeg sidder ned i gennemsnit i 4 timer i løbet af en dag!
I løbet af min arbejdsdag(landbruget) sidder jeg ned i en time (pause og bil til og fra arbejde).
Når jeg kommer hjem skal der laves mad, vaskes tøj osv. Så når den bette er puttet kl. 18-19 så sidder jeg ned. Og jeg rejser mig kun igen for at komme ind i sengen:-)
Har lige været på barsel, så synes det er ret hårdt at komme igang igen. Da jeg var på barsel sad jeg MEGET ned!
Så jeg sidder ned i gennemsnit i 4 timer i løbet af en dag!
14 år8. september 2010 kl. 18:28
bruger slettet
Altså lige på det punkt er jeg glad for mit stående/gående arbejde, og med 3 børn i huset når jeg kommer hjem, så bliver det ikke til meget sidden ned. I weekenderne bliver det dog til noget mere end i hverdagene, men i snit, tror jeg at jeg sidder ned 3-4 timer i hverdagene, og så 1-2 timer mere i weekenderne.
14 år8. september 2010 kl. 18:45
TinaR (slettet)
Jeg sidder MEGET ned - jeg er lægesekretær på sygehus og mit primære arbejde foregår foran skærmen. Vil tro, at jeg sidder ned 7 ud af 8 timer på jobbet.
Den sidste time er til/fra printer, toilet, køleskabet osv - det bliver ikke til ret meget, selvom jeg prøver.
Jeg er faktisk ret træt af det, men det er svært at ændre på når arbejdet foregår på pc....
Når jeg kommer hjem skal der ordnes lidt vasketøj, måske handles, der skal leges lidt med børnene og måske en tur med hunden - men det er jo heller ikke meget sammenlagt. Dvs. at jeg helt sikkert får alt for lidt daglig motion - til gengæld træner jeg (spinning, cykling og styrketræning) 3-5 gange om ugen med maks. gas ;O)
Den sidste time er til/fra printer, toilet, køleskabet osv - det bliver ikke til ret meget, selvom jeg prøver.
Jeg er faktisk ret træt af det, men det er svært at ændre på når arbejdet foregår på pc....
Når jeg kommer hjem skal der ordnes lidt vasketøj, måske handles, der skal leges lidt med børnene og måske en tur med hunden - men det er jo heller ikke meget sammenlagt. Dvs. at jeg helt sikkert får alt for lidt daglig motion - til gengæld træner jeg (spinning, cykling og styrketræning) 3-5 gange om ugen med maks. gas ;O)
14 år9. september 2010 kl. 08:38
xxm (slettet)
HEJ TINA
har du ikke hæve sænke bord så du kan stå op i løbet af dagen og arbejde... det har lægesekr. på min afd. eller hvad med en fitness bold at sidde på bare et kvarter om dagen..... og så evt. printe ud på en printer længere væk så du bliver nød til at gå!!! tænk i små ændringer
knus Tine
har du ikke hæve sænke bord så du kan stå op i løbet af dagen og arbejde... det har lægesekr. på min afd. eller hvad med en fitness bold at sidde på bare et kvarter om dagen..... og så evt. printe ud på en printer længere væk så du bliver nød til at gå!!! tænk i små ændringer
knus Tine
14 år9. september 2010 kl. 09:29
TinaR (slettet)
Jo, jeg kan hæve bordet - men det giver i stedet en masse vrid i ryg mv. pga. arbejdspladsen indretning (som jeg ikke lige kan ændre på)
Bolden har jeg brugt i perioder, men jeg må indrømme at den bliver beskidt og med de ting der lander på et sygehusgulv er jeg ikke meget for at bruge den.
Mht. printeren - nej desværre!
Jeg skal dog snart skifte afdeling og der håber jeg, at få bedre muligheder - for man bliver noget stiv i kroppen.
Bolden har jeg brugt i perioder, men jeg må indrømme at den bliver beskidt og med de ting der lander på et sygehusgulv er jeg ikke meget for at bruge den.
Mht. printeren - nej desværre!
Jeg skal dog snart skifte afdeling og der håber jeg, at få bedre muligheder - for man bliver noget stiv i kroppen.
14 år9. september 2010 kl. 11:55
xxm (slettet)
aaaaaarrr jeg havde ikke lige tænkt det med bolden med puha ja det er da rigtig sygehus gulvet er ikke for lækkert... håber for dig at din nye arbejdsplads kan give dig nye muligheder!!!
14 år9. september 2010 kl. 20:45