At få spist nok

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

At få spist nok
Det har intet at gøre med mit vægttab at gøre... det vil sige.. jeg sulter mig ikke.

Men min nye kostplan uden sukker og chips osv fylder bare mere i min mave, og så når jeg ikke op på det jeg burde.... nogen gode råd?

Lise
14 år2. september 2010 kl. 21:06
re: At få spist nok
Hvad er det du ikke får nok af - er det fordelingen af fedt, kulhydrater og protein eller er det for lidt kalorier?

14 år2. september 2010 kl. 21:19
Idag har jeg fået 1200 kalorier for lidt, men jeg er prop mæt...
14 år2. september 2010 kl. 22:15
En nem måde at få flere kalorier på er, at tilsætte lidt sirup til yoghurten, lidt olie i salaten, snuppe et par mandler, spise avocado, fed fisk (fx. makrel) osv.
Skifte æblet ud med en banan...

Men det er vigtigt, at du kigger på fordelingen i din mad - får du allerede nu det fedt du skal, skal du fokusere på andre områder.

Du kan også vælge at øge din mængde af mad langsomt, spise lidt mere fra dag til dag... efter noget tid burde din mave have vænnet sig til rummængden af mad ;O)

14 år3. september 2010 kl. 07:17
Idag har jeg sat mobilen til: Morgenmad, formiddag, middag, eftermiddag, aften, og sen aften (kl 20) Og har overholdt det...

Alligevel har jeg "kun" spist 1234 kalorie.. er det ok? Er det nok...??

14 år3. september 2010 kl. 22:42
Det der slår mig når jeg læser din dagbog om hvad du har spist i den forgangne uge er, at det er en helt forfærdelig madplan, jeg kan godt se at du skriver at du har været syg, men hvis du ønsker at blive sund samtidig med at du slanker dig skal der ske nogle ændringer.

Du henter de få kalorier du får i kød og peanuts og pistacienødder, i min verden har du brug for en meget mere alsidig kost.

Du skal have en mere grov kost, spis nogle karofler eller grove kornprodukter, og så skal du have flere grøntsager for at få dækket dit vitaminbehov. Desuden er det bedst hvis du sørger for at det fedt du får kommer fra sunde kilder som fx olier. Nødder er også en god kilde, men så skal du sørge for at de er enten helt naturlige eller i hvert fald tørristede, både peanuts og pistacie nødder er fyldt med salt.

Og så husk alt med måde, 90 gram peanuts i en 1200 kaloriedag er ikke iorden. Næsten halvdelen af dit indtag kom fra en meget fed kilde, det vil sige at du har ikke fået meget fylde og vitaminer den dag.

Jeg kan læse at du har fået konstateret PCO og følger noget der hedder KISS kuren, er det den der siger du skal spise som du gør?

I hvert fald vil jeg så henvise dig til noget af al den litteratur og slankebøger der er skrevet for os der er i tilstanden.

Jeg har selv PCOS og har haft konstateret tilstanden i ca. 2 år. Jeg har ikke nogle problemer med at tabe mig, sukkerafhængigheden driller mig selvfølgelig en del, men håber efterhånden jeg er ved at lære at ignorere den. I mit hoved skal sukker og andre former for sødestoffer simpelthen bare undgås så meget som muligt, der er intet fornuftigt i at spise det.
14 år4. september 2010 kl. 11:12

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...