#2 af Stronger (slettet)
Mindre mål kortere perioder
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Stronger (slettet)
re: Mindre mål kortere perioder
Det lyder som en rigtig god ide. Kan godt følge teorien at langsigtede mål kan blive uoverskuelige!
Og et kilo pr. uge kan også blive for presset så man giver op!
Held og lykke!
Og et kilo pr. uge kan også blive for presset så man giver op!
Held og lykke!
14 år25. august 2010 kl. 10:04
EK (slettet)
Lyder rigtig fornuftigt!!!! Vil også gerne selv smide 10 kg inden jul.... synes at det er lidt uoverskueligt, men der er jo ikke rigtig nogen vej udenom. ;)
14 år25. august 2010 kl. 10:29
SiriS (slettet)
Jeg er også sikker på at du er inde på det rigtige.
Min strategi har været at tage det som det kommer, og projektet er behageligt stille og roligt, men også uendeligt, og en mere utålmodig sjæl var gået amok over det forlængst. :-) Men sådan skal det vist være for mig. Jeg bliver demotiveret hvis jeg kommer bagefter en langsigtet plan, Det gælder også motionsprogrammer, særligt løbetræning. De er motiverende i starten, men kommer jeg bagefter, er jeg dømt til at opgive at indhente det før eller siden, og det fungerer ikke blot at fortsætte med et nyt nulpunkt - nederlaget hviler over og forbander resten af projektet. For øjeblikket følger jeg derfor ikke noget motionsprogram, men glæder mig over at min cykel kan nå at føre mig videre omkring end mine ben.
Det er resten af mit liv jeg vil have den livsførelse som jeg grundlagde for et år siden, da årsagerne til og følgerne af min snigende overvægt for alvor gik op for mig. Vægttabet er en form for følgevirkning af det, og det må tage den tid det tager. Engang imellem kan jeg give den en skalle, som fx nu hvor jeg har tabt næsten et kilo på 10 dage, men generelt kan processen ikke forceres.
Jeg tror jeg prøver at sige at det måske kunne fungere for dig og være mindre frustrerende at lægge dit fokus (og måle din succes) på processen og mindre på resultatet i kilo.
Min strategi har været at tage det som det kommer, og projektet er behageligt stille og roligt, men også uendeligt, og en mere utålmodig sjæl var gået amok over det forlængst. :-) Men sådan skal det vist være for mig. Jeg bliver demotiveret hvis jeg kommer bagefter en langsigtet plan, Det gælder også motionsprogrammer, særligt løbetræning. De er motiverende i starten, men kommer jeg bagefter, er jeg dømt til at opgive at indhente det før eller siden, og det fungerer ikke blot at fortsætte med et nyt nulpunkt - nederlaget hviler over og forbander resten af projektet. For øjeblikket følger jeg derfor ikke noget motionsprogram, men glæder mig over at min cykel kan nå at føre mig videre omkring end mine ben.
Det er resten af mit liv jeg vil have den livsførelse som jeg grundlagde for et år siden, da årsagerne til og følgerne af min snigende overvægt for alvor gik op for mig. Vægttabet er en form for følgevirkning af det, og det må tage den tid det tager. Engang imellem kan jeg give den en skalle, som fx nu hvor jeg har tabt næsten et kilo på 10 dage, men generelt kan processen ikke forceres.
Jeg tror jeg prøver at sige at det måske kunne fungere for dig og være mindre frustrerende at lægge dit fokus (og måle din succes) på processen og mindre på resultatet i kilo.
14 år25. august 2010 kl. 11:10
Jeg har kigget på mit mål om at tabe ca 10 kilo inden jul det er ca 16 uger (excl den uge vi er i nu og den uge juleaften ligger i). Dvs. jeg skal tabe 5 kilo på 8 uger (2 gange) men igen er det lidt langsigtet.
Da jeg for et par år siden tabte 20 kilo blev jeg kickstartet af en kollega, som også var med herinde. Hun anbefalede at tage små korte intervaller og det virkede altså - små sejre med korte mellemrum. Men derfor kan man godt stadig have det langsigtede mål for øje.
Dengang brugte jeg tit at sige 14 dage frem 1 kilo ned. Men hvis jeg skal nå mine 10 kilo inden jul skal jeg tabe i gennemsnit 1,25 kilo om ugen, så jeg tror jeg vil starte med at sætte et mål på 1,5 kilo på 14 dage.