#2 af SiriS (slettet)
Er gået igang :)
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+SiriS (slettet)
re: Er gået igang :)
Hej honey, det er stort at komme i gang! Trangen til at give op kender vi vist alle. Motivationen skal hele tiden holdes ved lige, indtil de nye vaner er en fast del af livet. Jeg arbejder med mit vægttab på 2. år, og det som bærer mig igennem er mit stædige ønske om overvejende at leve sundt. Jeg har haft mange tilbagefald, men de bliver stadig færre. Jeg taster alt ind, så jeg tydeligt kan se hvad der er godt eller skidt. Så hav tålmodighed med dig selv og ros dig selv for hvert et skridt i den rigtige retning, og begynd hver dag, hver uge, hvert måltid på en frisk.
14 år22. august 2010 kl. 22:57
honey18 (slettet)
Ja, og indtil videre holder den her side min motivation ved lige. Jeg elsker at jeg kan se at det går ned af. startede omkring de 88, men nu stod der 85,8 på vægten i morgen. Det var super dejligt at se at der endelig skete noget med vægten, altså i den positive retning. Det motiverer mig til at blive ved.
14 år23. august 2010 kl. 07:44
vikiri (slettet)
Hej honey18,
ligesom dig har jeg også endelig taget mig sammen til at det nu skal være nu de mange ekstra kg skal væk. Jeg vejer dags dato 88,6 kg - kg som har sneget sig på gennem 3 graviditeter og for meget hygge i sofaen. For 4 måneder siden fødte jeg ved kejsersnit, som også betød at det var meget begrænset hvor meget jeg kunne være fysisk aktiv. Altså endte jeg foran fjernsynet med samme mængde motion som dig - fra sofaen til køleskabet. Nu skal det være slut!
Jeg håber også på hjælp og støtte herindefra, så jeg når mit mål, som tyndere og mere overskud til min mand og vores 3 børn.
ligesom dig har jeg også endelig taget mig sammen til at det nu skal være nu de mange ekstra kg skal væk. Jeg vejer dags dato 88,6 kg - kg som har sneget sig på gennem 3 graviditeter og for meget hygge i sofaen. For 4 måneder siden fødte jeg ved kejsersnit, som også betød at det var meget begrænset hvor meget jeg kunne være fysisk aktiv. Altså endte jeg foran fjernsynet med samme mængde motion som dig - fra sofaen til køleskabet. Nu skal det være slut!
Jeg håber også på hjælp og støtte herindefra, så jeg når mit mål, som tyndere og mere overskud til min mand og vores 3 børn.
14 år23. august 2010 kl. 13:56
honey18 (slettet)
Ja, det må være ekstra svært at få taget sig sammen efter man har født. Og især når det sidste var ved kejsersnit. Jeg skal gudskelov starte på ny skole i morgen. Så derfor får jeg noget motion på den bekostning. :) Jeg håber at det vil hjælpe en smule. Jeg håber også at du kan få smidt den trælse overlast, og komme igang med et sundere liv.
14 år23. august 2010 kl. 17:53
SiriS (slettet)
Min erfaring er at både de gode og dårlige vaner kommer i bølger. Så hvis jeg befinder mig i en dårlig periode skal jeg gøre noget bevidst for at sætte en god udvikling i gang. Fx gå en tur. Ikke nødvendigvis lang.
Det kan også være at behovet for at sidde i sofaen skyldes reel træthed, som kan være begrundet i manglende søvn, vitaminmangel eller at livet bare er lidt indholdsløst p.t.
Det kan også være at behovet for at sidde i sofaen skyldes reel træthed, som kan være begrundet i manglende søvn, vitaminmangel eller at livet bare er lidt indholdsløst p.t.
14 år24. august 2010 kl. 16:14
honey18 (slettet)
Ja, synes det er gået nemmere siden jeg startede i skole. Men jeg er jo kun i starten. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg skal klare det denne gang. det hjælper mig utrolig meget at føre maddagbog, for så har jeg ikke lyst til at snyde som jeg ellers har gjort. Selvom jeg ved at den eneste jeg snyder er mig selv, så er det bare nemmere at gøre det når man ikke skal skrive alt ned. Indtil jeg får styr på maden, er det en super måde for mig at kontrollere mig selv :) Nu har jeg holdt en uge og de først 1, 7 kg er røget. Så det er skønt! :)
14 år25. august 2010 kl. 06:59
SiriS (slettet)
Wauw, flot!
14 år25. august 2010 kl. 11:13
honey18 (slettet)
Puha.. Det har været nogle skønne uger. Jeg er helt stolt over mig selv. det har virkelig hjulpet for mig at jeg skulle skrive alt ind. Jeg er nu kommet ned på 83,8. Det betyder at jeg kun mangler 13,8 kg. Det er til at overskue, og om 4 kgs tid er jeg halvvejs. Det er virkelig noget om sætter motivationen i gang. Jeg har brugt de første par uger til at få gjort noget ved min kost, så den er overvejende sund. Og nu føler jeg efterhånden at jeg er klar til at få noget motion integreret. Jeg vidste at jeg skulle bruge noget tid til først at vænne mig til den nye kost ellers ville jeg blive træt af det. Så bare på nogle uger med ny kost er der røget 4,2 kg!
Jeg er virkelig virkelig glad for den her side, uden den var jeg faldet tilbage i de dårlige vaner, og havde formodentlig taget endnu flere kg på..
Jeg er virkelig virkelig glad for den her side, uden den var jeg faldet tilbage i de dårlige vaner, og havde formodentlig taget endnu flere kg på..
14 år6. september 2010 kl. 12:53
liseje (slettet)
Hej :-)
Jeg er som dig lige gået igang. Jeg syns det kan være svært, MEN min mand tog et bilede af mig den dag vi begyndte, og nu tager vi hver lørdag. Jeg har så kun 2 endnu... men man kan SE forskellen. Hvergang jeg er ved at falde i kigger jeg på billederne :-) Og glæder mig til lørdag. Godt nok ved jeg godt det ikke går så hurtigt mere... tabte 2,1 kg og 23 cm den første uge. Har taget 500 g på men tror det er fordi jeg er begyndt at motionere. Jeg syns også det er fedt vi er flere her der kæmper sammen... :-) Nu er jeg på 9. dagen helt uden sukker og kan mærke abstinenserne være ved at slippe mig.
Jeg er som dig lige gået igang. Jeg syns det kan være svært, MEN min mand tog et bilede af mig den dag vi begyndte, og nu tager vi hver lørdag. Jeg har så kun 2 endnu... men man kan SE forskellen. Hvergang jeg er ved at falde i kigger jeg på billederne :-) Og glæder mig til lørdag. Godt nok ved jeg godt det ikke går så hurtigt mere... tabte 2,1 kg og 23 cm den første uge. Har taget 500 g på men tror det er fordi jeg er begyndt at motionere. Jeg syns også det er fedt vi er flere her der kæmper sammen... :-) Nu er jeg på 9. dagen helt uden sukker og kan mærke abstinenserne være ved at slippe mig.
14 år6. september 2010 kl. 15:07
Jeg har endelig taget mig sammen til projekt vægttab. Nu skal det simpelthen være. Jeg har gennem det sidste år taget 10-15 kg på og frygter at det bliver ved og kan allerede nu mærke at min dovenskab og min madglæde har taget overhånd. Jeg spiser simpelthen for store portioner og for sjældent, og så består min motion kun af at bevæge mig ud til køleskabet fra sofaen. Jeg har stadig en pæn figur, men jeg kan mærke at jeg bliver nødt til at gøre noget for at blive sundere. Så nu må det være. Jeg har lige ligget en uge i sengen da jeg havde blindtarmsbetændelse med efterfølgende infektion i såret, så det er lidt svært at tage sig sammen. Og jeg kan godt mærke at stemmen i mit hoved engang i mellem siger at jeg bare skal ligge mig ned i sofaen med en flaske cola. så derfor har jeg brug for jer til at hjælpe mig igennem mit vægttab og håber at kunne få noget støtte herinde fra. Jeg er utrolig taknemmelig for denne side allerede.