Status efter sommerferien og hvad så nu?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Status efter sommerferien og hvad så nu?
Hejsa - er der nogle som vil være med til at gøre status efter sommerferien og lægge en plan, komme med nogle løfter eller sparke gang i moivationen for hvordan vi kommer videre herfra?

Min egen status er den at jeg lige inden ferien tabte et kilo og vejede 88 kilo. På ferien har jeg så taget 2,8 kilo på og vejede her til morgen 90,8. Det er jeg bare slet ikke tilfreds med. Så min umiddelbare tanke er at de kilo skal af NU !!!! Nogle hurtige mål er at jeg skal ned på 85 inden min fødselsdag d. 1. oktober og ned på 80 inden nytår. Burde være realistisk. Og hvordan har jeg så tænkt mig at gøre det?

Motion:
Karate 1-2 gange om ugen
Løb 2-3 gange om ugen (jeg har købt løbesko til mine unger, så de skal også ud at løbe nu :-) )

Kost:
Sørg for at drikke masser af vand
Ingen eller meget lidt brød/ris/pasta
Ingen junkfood
Minimum af chokolade
14 år9. august 2010 kl. 09:35
God ide
Pøj pøj med projektet Karina ,O)

Jeg gik igang med de sidste 20 kg i juli, smed hurtigt 4 kg - men siden 19.juli har vægten stort set ikke flyttet sig, lidt op, lidt ned og står stadig på ca. 87 kg, grrrr!

De sidste 2-3 uger har der været lidt ekstra "hygge", da vi har holdt ferie og der har været et par fødselsdage osv.
Desuden har weekenden været til den "slemme" side, da jeg spiste vafler med is lørdag og junkfood søndag.

Men nu skal jeg i sving igen, der er ingen undskyldninger ;O)

Planen er:
Spise korrekt, rigelig mængder grønt, spare på kulhydrater, ekstra protein, mange små måltider og mindre portion til aften. 2 l vand - ekstra ved træning osv.
Ingen søde sager af nogen art, før den 28/8, hvor min lillebror holder grillfest.
Motion: Starter til spinning i dag, cykle mere på landevejene, styrketræning i centret og cirkeltræning hjemme.

Det er stort set som jeg plejer at gøre, det plejer at virke, men den skal have maks gas, for jeg har et mål der hedder 70 kg til nytår.... hvilket jeg sikkert ikke når, men det er med til at presse mig lidt ekstra ;o)

14 år9. august 2010 kl. 10:37
re: Status efter sommerferien og hvad så nu?
Hej Karina, velkommen tilbage fra ferie.
Jeg har haft en lang ferie da jeg er studerende, så det er siden 1/7 jeg har holdt ferie. Jeg har tabt mig i den periode, men ikke så meget som jeg ville kunne. 3,3 kg er det blevet til.

Vægten har svinget op og ned, men heldigvis mest ned. Men det er tydeligt at mærke at sommeren er fyldt med grill og store fede is. Men det har sgu været dejligt.

Jeg vil meget gerne tabe mig et kilo om ugen, eller i hvert fald vil jeg meget gerne være under 89,9 kg til efterårsferien da jeg der skal ud og rejse. Det er efterhånden rigtig mange år siden at jeg var under 90 kg så det ville være helt fantastisk for mig.

Min måde at nå dertil er:

Motion:
Spinning 2 gange om ugen
Løb 1-2 gange om ugen

Kost;
Fortsætte min gode rutine med sund mad, desværre er jeg ved at køre lidt sur i maden og skal vidst ud og søge noget ny inspiration
Indføre en ugentlig snydedag hvor jeg må spise lidt godt, så det ikke bliver for surt.
14 år9. august 2010 kl. 10:38
Første dag efter ferien er det gået okay med kost og motion. Jeg spiste cornflakes til morgenmad - grønne bønner og lidt ost til frokost. Til aften fik jeg en kotelet og masser af grøntsager til. Ind imellem blev det til dadler og nødder. Startede godt nok med at springe karate over i dag, men har til gengæld løbet 4 km her til aften. Spiste en lille smule planlagt chokolade her til aften, så alt ialt er jeg godt tilfreds med dagens forløb. Jeg har også fået drukket en del vand i dag.
14 år9. august 2010 kl. 22:17
Her gik det super duper med første "opstramningsdag" efter en uges "sløs" ;o)

Holdte mig 100% væk fra alt det forbudte, intet sødt, ingen tyggegummi eller andet der kunne lokke mig ud i trangen til noget lækkert ;o)

Fik spist masser af grønt, de måltider man skal, fik drukket nok og var afsted til spinning.

Resultat: Minus 800 gram fra igår... selvom noget sikkert er væske, så er det fint med mig, grin!
14 år10. august 2010 kl. 09:17

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...