#2 af barbie princess (slettet)
Vægtøgning...... hvorfor
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+barbie princess (slettet)
re: Vægtøgning...... hvorfor
Taster du din vægt ind hver dag? For selvom vægten svinger fra dag til dag, burde du kunne se på kurven at det hele går i den rigtige retning. Jeg kan sagtens tage 1 kg på fra den ene dag til den anden, selv i perioder på 1000-1200 kcal. Men så kigger jeg på kurven, og kan se at det jo alt i alt går den rigtige vej.
14 år9. august 2010 kl. 09:06
mopsie
Kender det godt, jeg forstår heller ikke altid hvad der foregår på vægten. Jeg vejer mig også næsten hver dag og ved godt at den kan have udsving.
Jeg har efterhånden lært ikke at tage mig så meget af det. Jeg "snyder" også lidt, jeg taster ikke udsvingende ind i madital hvis de giver +. Syntes en kurve der går op og ned hele tiden er meget deprimerende, så det er kun hvis vægten ved ugens slutning fortsat er steget at jeg taster det ind.
Jeg tror du skal gøre som barbie siger, se på det overordnede billede, så længe det overvejende går i den rigtige retning så burde det være iorden. Ellers tror jeg ikke at der findes nogle gode råd.
Men i hvert fald må du ikke give op. 200 gram er jo så godt som ingenting. Det er sikkert ikke fedt men bare væske det drejer sig om.
Jeg har efterhånden lært ikke at tage mig så meget af det. Jeg "snyder" også lidt, jeg taster ikke udsvingende ind i madital hvis de giver +. Syntes en kurve der går op og ned hele tiden er meget deprimerende, så det er kun hvis vægten ved ugens slutning fortsat er steget at jeg taster det ind.
Jeg tror du skal gøre som barbie siger, se på det overordnede billede, så længe det overvejende går i den rigtige retning så burde det være iorden. Ellers tror jeg ikke at der findes nogle gode råd.
Men i hvert fald må du ikke give op. 200 gram er jo så godt som ingenting. Det er sikkert ikke fedt men bare væske det drejer sig om.
14 år9. august 2010 kl. 10:57
flatrunner (slettet)
Ja jeg taster vægt ind hver dag, kan ikke lade være ;o)
Jeg kommer ikke til at give op, men det er demotiverende når man kæmper så hårdt og så går vægten op ad....
Nå men det er bare op på hesten igen, har trods alt tabt 5,5 kilo på 20 dage og er godt klar over at starten selvfølgelig går hurtigst
Jeg kommer ikke til at give op, men det er demotiverende når man kæmper så hårdt og så går vægten op ad....
Nå men det er bare op på hesten igen, har trods alt tabt 5,5 kilo på 20 dage og er godt klar over at starten selvfølgelig går hurtigst
14 år9. august 2010 kl. 11:11
jackpot (slettet)
Jeg er ikke i tvivl om, at når du finder det demitiverende, og bliver ked af en øgning på 200 gram, så burde du holde dig fra at veje dig hver dag...
200 gram er jo ikke mere end hvad en ekstra tur på toielettet til en tisse tår kan give af udsving...
Havde du sovet en time længere havde du sikkert ikke vejet de 200 gram ekstra.
Hvis man vil veje sig hver dag, så er man nød til at kunne se stort på den slags udsving, og ikke finde dem demotiverende.
Jeg vil helt klart anbefale dig at enten kigge på hvad din motivation er, for at finde ud af om 200 gram fra den ene dag til den anden betyder noget, eller også holde op med at veje dig dagligt.
Held og lykke..
i øvrigt er 5,5 kilo på 20 dag efter min mening alt for hurtigt et vægttab, og hvis jeg var dig ville jeg sætte mit daglige kallorie indtag op, så det går med ca 1 kilo om ugen (med mindre du er 40+ i overvægt)
200 gram er jo ikke mere end hvad en ekstra tur på toielettet til en tisse tår kan give af udsving...
Havde du sovet en time længere havde du sikkert ikke vejet de 200 gram ekstra.
Hvis man vil veje sig hver dag, så er man nød til at kunne se stort på den slags udsving, og ikke finde dem demotiverende.
Jeg vil helt klart anbefale dig at enten kigge på hvad din motivation er, for at finde ud af om 200 gram fra den ene dag til den anden betyder noget, eller også holde op med at veje dig dagligt.
Held og lykke..
i øvrigt er 5,5 kilo på 20 dag efter min mening alt for hurtigt et vægttab, og hvis jeg var dig ville jeg sætte mit daglige kallorie indtag op, så det går med ca 1 kilo om ugen (med mindre du er 40+ i overvægt)
14 år9. august 2010 kl. 21:18
TinaR (slettet)
Jeg vejer mig også hver dag - selvfølgelig er det træls, hvis vægten en dag går lidt op... men det er mere træls, at hoppe på vægten efter en uge og den enten står stille eller er steget.
En lille vægtøgning fra dag til dag er nemmere at forholde sig til, end en hel uges knokleri og en skuffelse når man med spænding stiger på vægten.
For mig fungerer det langt bedre ;o)
En lille vægtøgning fra dag til dag er nemmere at forholde sig til, end en hel uges knokleri og en skuffelse når man med spænding stiger på vægten.
For mig fungerer det langt bedre ;o)
14 år10. august 2010 kl. 09:58
Min vægt stod stille igår og er øget med 200 gr. idag, og jeg spiser mellem 1.000 og 1.200 kcal om dagen, hvordan kan det overhovedet lade sig gøre
Jeg dyrker ikke overdreven motion, men igår gik jeg da 1 1/2 time på stranden/engen i regnvejr, så jeg får da rørt mig
Jeg ved godt at jeg ikke burde veje mig hver dag, men kan ikke lade være, men for pokker hvor er det frustrerende at det ikke går den rigtige vej
Godmorgen til alle jer andre ;o)