Første dag i mit nye liv!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Første dag i mit nye liv!
Jeg hedder Anna Marie og har besluttet, at nu skal det være. Altså at jeg skal have en anden vægt, nemlig 68 kg om et år, dvs. 20 kg mindre end nu. Delmålet 5 kg på 8 uger. Jeg har forsøgt rigtigt mange gange, men denne gang lykkes det, jeg er meget motiveret, og har bl.a. lige læst den lille bog "tanker der slanker", som handler om at sætte sig mål, og se for sig hvordan man så har det og ser ud meget konkret, når man har nået målet. Det er vigtigt hele tiden at arbejde hen imod noget i stedet for at ville undgå noget, dvs. bedre at sige jeg vil have en normal vægt, end at sige jeg vil ikke være fed mere. Det giver mere energi og større motivation. Tanker er ikke toldfrie, men det sætter sine spor, så det er også vigtigt at tænke positivt om sin krop, og om hvordan man gerne vil have det. Ikke kun vægt mæssigt men også i forhold til arbejde, familie, venner. Med sig selv, at kunne sige til og fra og forholde sig til hvad man gerne vil . Det vil jeg også arbejde på det næste års tid.

Nå, men da jeg søgte efter kalorieregnskab på nettet fald jeg over dette site. Det ser lovende ud, så jeg glæde mig allerede til at poste mine resultater.
Anna Marie
14 år30. juli 2010 kl. 00:00
re: Første dag i mit nye liv!
Velkommen til!! :-)
14 år30. juli 2010 kl. 10:26
Hjertelig velkommen

Held og lykke

;-)
14 år30. juli 2010 kl. 12:29
Det er vist en af de bøger jeg ikke har. Men jeg har hørt om den. Jeg har ellers en del bøger om vægt, slankekure, sund kost o.lign. Mangler bare at lære at holde ud og ikke opgive når det går godt.
14 år30. juli 2010 kl. 12:43
Hej med dig, og velkommen til her. Jeg er også relativ ny her men været rigtig glad for det. Et godt råd fra mig er at huske at måle dig og ikke kun veje dig. Det kan hjælpe på motivationen indimellem når det jo uundgåeligt bliver surt. pøj pøj
14 år30. juli 2010 kl. 21:46
Tak for velkomsten og for rådene. De første dage er gået godt. Jeg har været til fødselsdag i går, men det gik også fint uden at overspise og hvor jeg følte at have kontrollen over maden. Det har det nemlig indimellem knebet med, at jeg bare har ladet mig styre af hvad der stod foran mig, og så spist løs.
14 år1. august 2010 kl. 12:20

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...