#2 af Ywon (slettet)
Nu er det NU!
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Ywon (slettet)
re: Nu er det NU!
Hello Lisa,
Velkommen til, og tillykke med beslutningen!
Det er en god ide med del-maal. Jeg havde (well, har) det samme delmaal som du, og det har faktisk virket fordi det hele er lidt mere overskueligt. - Jeg har mindst 20 kg tilbage, saa det har vi til faelles. =)
Og saa er Madital.dk et rigtig godt sted at deltage. Jeg er forbavset over saa venlige og imoedekommende allesammen er, og der er masser af stoette og raad at hente ... hele tiden!
.......
Jeg maa sige det er modigt af dig med den bikini! Det ska' du ha' ros for!!
Jeg faktisk spekuleret paa hvordan vandet mon er?... Jeg har altid ELSKET at svoemme... - Var vandet varmt? :-)
Jeg er ikke et oejeblik i tvivl om at du sagtens kan tabe dig 20 kg foerend du skal i kirke!!
Rigtigt mange har gjort dette foer du og jeg, og selvfoelgelig kan du ogsaa! .
Hvis jeg maa give mit personlige raad... Saa forbered dig paa den tid som kommer. Planlaeg nogle maader du kan goere det lettere el. som kan hjaelpe naar det bliver svaert. Lav en plan som ikke er for haard i starten.
Saet nogle enke regler for sig selv!... Here er nogle eksempler (det er Kun eksempler):
# Ingen slik i huset!
# Ikke noget broed om morgenen!
# ALDRIG smoer paa broedet!
# Gaa en tur paa 30 min hver dag (gerne lige foer el. efter et maaltid)!
...Osv. osv. Det er vigtigt saa vidt muligt at reglerne er personlige. Hvis du f.eks. i forvejen ikke spiser slik er saadan en regel selvfoelgelig ligegyldig, og det samme gaelder hvis du allerede motionerer. - Men du forstaar hvad jeg mener. =)
Held og lykke paa vejen!... '^L^,
Velkommen til, og tillykke med beslutningen!
Det er en god ide med del-maal. Jeg havde (well, har) det samme delmaal som du, og det har faktisk virket fordi det hele er lidt mere overskueligt. - Jeg har mindst 20 kg tilbage, saa det har vi til faelles. =)
Og saa er Madital.dk et rigtig godt sted at deltage. Jeg er forbavset over saa venlige og imoedekommende allesammen er, og der er masser af stoette og raad at hente ... hele tiden!
.......
Jeg maa sige det er modigt af dig med den bikini! Det ska' du ha' ros for!!
Jeg faktisk spekuleret paa hvordan vandet mon er?... Jeg har altid ELSKET at svoemme... - Var vandet varmt? :-)
Jeg er ikke et oejeblik i tvivl om at du sagtens kan tabe dig 20 kg foerend du skal i kirke!!
Rigtigt mange har gjort dette foer du og jeg, og selvfoelgelig kan du ogsaa! .
Hvis jeg maa give mit personlige raad... Saa forbered dig paa den tid som kommer. Planlaeg nogle maader du kan goere det lettere el. som kan hjaelpe naar det bliver svaert. Lav en plan som ikke er for haard i starten.
Saet nogle enke regler for sig selv!... Here er nogle eksempler (det er Kun eksempler):
# Ingen slik i huset!
# Ikke noget broed om morgenen!
# ALDRIG smoer paa broedet!
# Gaa en tur paa 30 min hver dag (gerne lige foer el. efter et maaltid)!
...Osv. osv. Det er vigtigt saa vidt muligt at reglerne er personlige. Hvis du f.eks. i forvejen ikke spiser slik er saadan en regel selvfoelgelig ligegyldig, og det samme gaelder hvis du allerede motionerer. - Men du forstaar hvad jeg mener. =)
Held og lykke paa vejen!... '^L^,
14 år25. juli 2010 kl. 00:05
Berit Lyng
Hej Lisa.
Velkommen på madital det er et fantastisk site.
Tillykke med det forstående bryllup, selv om der er længe til er det en god gulerod at have.
Det er sejt at du har været på stranden og i bikini, jeg er altså også kommet dertil at jeg godt kan vise mig i en bikini og jeg er +30 kg. Men hellere nyde livet og hygge sig, så får vi også svømmet lidt og det er god motion.
Nu hvor du ikke kan motionere så meget, jamen så er der jo mere overskud til at koncentrere sig om kosten og få den på plads.
Tror det er vigtigt at tage det hele lidt af gangen og ikke gå i gang med for meget på engang. Så det er sikkert helt fint, men så må du jo bare tage det med at det går lidt langsommere med at komme af med kiloene.
Jeg har selv startet med kosten først og er nu ved at lægge motion ind som en del af hverdagen.
Held og lykke, du skal nok se smuk ud på din store dag.
Berit.
Velkommen på madital det er et fantastisk site.
Tillykke med det forstående bryllup, selv om der er længe til er det en god gulerod at have.
Det er sejt at du har været på stranden og i bikini, jeg er altså også kommet dertil at jeg godt kan vise mig i en bikini og jeg er +30 kg. Men hellere nyde livet og hygge sig, så får vi også svømmet lidt og det er god motion.
Nu hvor du ikke kan motionere så meget, jamen så er der jo mere overskud til at koncentrere sig om kosten og få den på plads.
Tror det er vigtigt at tage det hele lidt af gangen og ikke gå i gang med for meget på engang. Så det er sikkert helt fint, men så må du jo bare tage det med at det går lidt langsommere med at komme af med kiloene.
Jeg har selv startet med kosten først og er nu ved at lægge motion ind som en del af hverdagen.
Held og lykke, du skal nok se smuk ud på din store dag.
Berit.
14 år25. juli 2010 kl. 04:52
SiriS (slettet)
Velkommen til! :-)
14 år25. juli 2010 kl. 09:19
conse (slettet)
Hej Lisa, velkommen til dette vidunderlige forum...
Jeg startede i januar med en kampvægt på 91,4 og vejer nu 80,5, Jeg har satset på at tage det stille og roligt, da jeg tidligere har tabt 12 kilo på 3 mdr, men de kom alle på igen med et par bonus kg :o(
Denne gang er jeg gået i gang med motionen først, startede i november og er nu en rimelig løber, som kommer afsted 2-3 gange om ugen på ca 5 km.
Du kan med fordel lave nogle øvelser med cirkel træning, det skulle give en god forbrænding og du kan lave dem hjemme foran PCen.
Håber du hænger ved, det skorter ikke på opbakning herinde.. :o)
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
Jeg startede i januar med en kampvægt på 91,4 og vejer nu 80,5, Jeg har satset på at tage det stille og roligt, da jeg tidligere har tabt 12 kilo på 3 mdr, men de kom alle på igen med et par bonus kg :o(
Denne gang er jeg gået i gang med motionen først, startede i november og er nu en rimelig løber, som kommer afsted 2-3 gange om ugen på ca 5 km.
Du kan med fordel lave nogle øvelser med cirkel træning, det skulle give en god forbrænding og du kan lave dem hjemme foran PCen.
Håber du hænger ved, det skorter ikke på opbakning herinde.. :o)
(et forældet link til motion-online.dk er blevet fjernet)
14 år25. juli 2010 kl. 10:58
LSH87 (slettet)
Tusind tak for den varme velkomst. Hvor var det dejligt at læse :)
Ywon: Tak for rosen ang. bikini. Det var altså heller ikke let. Jeg sad nok på stranden i fuld påklædning i, i hvert fald en halv time, inden jeg langsomt begyndte at smide tøjet. Og tak for eksemplerne på regler. Det med slikket, bliver nok det aller sværeste. Jeg er afhængig. Men jeg har faktisk gjort det før, kommet ud af min afhængighed, nu skal jeg desværre bare starte forfra igen.
Berit: Jeg VED at du har helt ret i det med at starte med én ting ad gangen. Jeg kender mig selv nok til at, går jeg i gang med det hele på en gang, så holder det i max 14 dage. Så bliver det for meget, og så falder jeg i. Så jeg starter nok med kosten, som du også siger. Så kan motionen komme, når jeg engang er helt sikker på at kunne bruge min fod igen.
SiriS: Mange tak.
Conse: Tak for linket, det ser spændende ud. Vil jeg helt klart prøve når jeg er ved at komme oven på med foden. :)
Jeg er faktisk slet ikke kommet igang med alt det herinde på madital endnu. Der er nemlig noget der forvirrer mig lidt. Skal man veje al sin mad? Når jeg prøver at taste ind hvad jeg har spist, så beder den om det i gram, og jeg har jo ikke vejet det. Skal jeg til at gøre det så? Måske et dumt spørgsmål, men jeg skal jo lige starte op :)
- Lisa
Ywon: Tak for rosen ang. bikini. Det var altså heller ikke let. Jeg sad nok på stranden i fuld påklædning i, i hvert fald en halv time, inden jeg langsomt begyndte at smide tøjet. Og tak for eksemplerne på regler. Det med slikket, bliver nok det aller sværeste. Jeg er afhængig. Men jeg har faktisk gjort det før, kommet ud af min afhængighed, nu skal jeg desværre bare starte forfra igen.
Berit: Jeg VED at du har helt ret i det med at starte med én ting ad gangen. Jeg kender mig selv nok til at, går jeg i gang med det hele på en gang, så holder det i max 14 dage. Så bliver det for meget, og så falder jeg i. Så jeg starter nok med kosten, som du også siger. Så kan motionen komme, når jeg engang er helt sikker på at kunne bruge min fod igen.
SiriS: Mange tak.
Conse: Tak for linket, det ser spændende ud. Vil jeg helt klart prøve når jeg er ved at komme oven på med foden. :)
Jeg er faktisk slet ikke kommet igang med alt det herinde på madital endnu. Der er nemlig noget der forvirrer mig lidt. Skal man veje al sin mad? Når jeg prøver at taste ind hvad jeg har spist, så beder den om det i gram, og jeg har jo ikke vejet det. Skal jeg til at gøre det så? Måske et dumt spørgsmål, men jeg skal jo lige starte op :)
- Lisa
14 år26. juli 2010 kl. 23:09
hemmeligspion (slettet)
Hej Lisa
Ja, du skal veje din mad. På den måde kan programmet beregne hvor meget energi du får i alt og for at opnå et vægttab skal det så tilsvarende være under det, du forbrænder i alt. Derfor skal du også "måle" din motion.
Ovenstående har jeg godt nok aldrig gidet - så jeg vejede mine havregryn en morgen og så gik jeg mere eller mindre ud fra, at det var samme portionsstørrelser dagene efter. Så kom jeg i øvrigt hurtigt frem til, at jeg i hvert fald ikke havde råd til havregryn om morgenen - så nu får jeg enten grød & æbler eller melon & yoghurt.
Held og lykke!
Ja, du skal veje din mad. På den måde kan programmet beregne hvor meget energi du får i alt og for at opnå et vægttab skal det så tilsvarende være under det, du forbrænder i alt. Derfor skal du også "måle" din motion.
Ovenstående har jeg godt nok aldrig gidet - så jeg vejede mine havregryn en morgen og så gik jeg mere eller mindre ud fra, at det var samme portionsstørrelser dagene efter. Så kom jeg i øvrigt hurtigt frem til, at jeg i hvert fald ikke havde råd til havregryn om morgenen - så nu får jeg enten grød & æbler eller melon & yoghurt.
Held og lykke!
14 år27. juli 2010 kl. 08:37
LSH87 (slettet)
Hemmeligspion: Tak for svaret. Så må jeg jo bare i gang med at have fundet køkkenvægten frem :)
14 år27. juli 2010 kl. 11:20
conse (slettet)
De første par uger vejede jeg næsten alt, men nu er det meste på slum. Altså jeg gætter mig lidt frem.
Har nogle gange prøvet ar veje efter at jeg gættede, og det er ret utroligt som jeg ramte næsten rigtigt på grammene.
Der gik helt sport i det for ungerne :-)
Men jeg syntes egentlig at det er rart at vide hvad man propper i munden.
Jeg bruger osse den med at 2/3 af tallerken skal indeholde grønt. DET virker.......
Har nogle gange prøvet ar veje efter at jeg gættede, og det er ret utroligt som jeg ramte næsten rigtigt på grammene.
Der gik helt sport i det for ungerne :-)
Men jeg syntes egentlig at det er rart at vide hvad man propper i munden.
Jeg bruger osse den med at 2/3 af tallerken skal indeholde grønt. DET virker.......
14 år28. juli 2010 kl. 10:00
LSH87 (slettet)
Det første skridt for mig i dette vægttabskapitel, må blive at HUSKE vægten, så jeg kan få vejet maden. Og derefter håbe på at jeg også kan gøre det lidt på slum. :)
14 år29. juli 2010 kl. 00:00
Mit navn er Lisa, og jeg har endelig taget springet og oprettet mig herinde. Det ser spændende ud!
Mit mål er i første omgang at komme ned på 80 kg. Jeg vejer (i dag) 93,7 kg. Når jeg er nået ned på de 80, så kommer der nok et nyt mål. Egentligt ville jeg jo gerne tabe 20+ kg. Men i første omgang, tror jeg at det er bedst for mig, at lave nogle delmål.
Min motivation hedder bryllup. Kæresten og jeg skal nemlig giftes 2. juli 2011. Og der skulle gerne være røget, så meget som muligt inden da. (helst de 20+)
Derudover ville det jo da også bare være rart, ikke at have alt det ekstra at bære rundt på. Det kan mærkes i knæene og ryggen indimellem. Så er det ikke sjovt. Derudover så er det jo ikke særlig sjovt at købe tøj heller, og hvad her om sommeren, hvor meget hud kan man tillade sig at vise, når man har en masse fedtdepoter. Jeg er dog kommet mig over én hurdle her til sommer. JEG fik med besvær købt en bikini, og fik den også brugt. JEG lå ved stranden en hel weekend, kun iført bikinien. JEG var ude at bade. Det var skønt. Jeg må indrømme at jeg er spændt på om jeg kan få vægten ned på den ønskede vægt, vi har desværre en tendens til at passe rigtig godt på vores kilo i min familie. Nu må vi se, hvad fremtiden bringer. Jeg ved i hvert fald, at NU er det NU!
Jeg ved dog ikke om det er et dumt tidspunkt at starte på? - Jeg går nemlig sygemeldt med en meget dårlig fod, noget med noget forstuvning og et ledbånd der er revet delvist over. Så motion bliver det jo ikke til så meget af, kun i overkroppen, af at gå med krykker. Puh, det er altså hårdt. Nok for nu. I kommer nok til at se en del til mig herinde. Jeg glæder mig i hvert fald til at blive en del af fællesskabet herinde.
God lørdag aften til jer alle.
- Lisa