Når vægten stabilisere sig!

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Når vægten stabilisere sig!
Jeg har lagt mærke til noget som ofte sker. Min vægt tager nogle spring (som jeg jo selv sørger for) og så går den i "stå" lige pludselig, eller som jeg ser det så stabilisere den sig. Lige meget om jeg spiser meget, lidt, sundt eller usundt så står den bare bom fast! Spiser selfølgelig sundt selv om. Men synes bare det er sjovt at kroppen sådan lige stopper op og siger, hey kan du lige vente på mig.

Oplever i andre også det, og hvad er den biologiske forklaring på det?

Varme sommerhilsner fra en nysgerrig, der nyder at grillen er i gang = mange sunde alternativer!
14 år23. juli 2010 kl. 00:29
re: Når vægten stabilisere sig!
Yep, det er rigtigt set.

Set fra kroppen's synspunkt er det, den goer netop at forsoege at Stabilisere sig.

Det har at goere med hvad den har vaeret vant til (ogsaa selvom det var over-vaegt, el. evt. under-vaegt), og med hvad den er blevet vant til i en periode ... en saerlig kalorie-fattig diet, f.eks., virker et stykke tid, men saa vaenner kroppen sig til den og opretter en art stabilitet, hvor den forseoger at opretholde den tilstand, den nu har vaeret i senest ... hvis man har tabt sig en masse vil kroppen goere endnu mere for at stoppe forloebet, da den opfatter det som en fare-situation - selvom det i realiteten er en forbedring imod et godt helbred.

For kroppen er status quo bedre en forandring selv til det bedre. Og det er der en vis raison i, for at tabe sig, el. at tage paa, er usundt uanset hvor tyk el. tynd man oprindeligt var ... el. rettere: endnu mere, jo tykkere el. tyndere man oprindeligt var!

Ja, kort sagt, du har ret! ... '^L^,
14 år23. juli 2010 kl. 02:26

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...