Nu skal det ske...

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Nu skal det ske...
Hej...
Jeg har sat mig for at nu skal det være. Startede for 12 dage siden med en vægt på 108 kilo. Jeg er 191 cm høj og selvom det sidder "pænt på mig, skal jeg ned i vægt.

Jeg er nu efter 12 dage nede i 103 kilo og kæmper videre. Jeg vil prøve at holde gejsten oppe og skrive herinde til andre der forhåbentligt kunne blive motiveret til at gøre det samme...

Kost:
3 skiver groft rugbrød til morgen mad. Tallerken fyldt med grønt og lidt fisk eller kylling til frokost. Aftenmåltid bestående af et nupobrev eller en skål 0,1% yoghurt. Jeg drikker Coca Cola light.

Motion: 2-3 gange om ugen i motionscenter med styrketræning og konditræning på crosstrainer i 2 timer pr. gang.
14 år21. juli 2010 kl. 14:05
re: Nu skal det ske...
Hov glemte målet.... :o)

90 kg!
14 år21. juli 2010 kl. 14:06
Det er flot at du har tabt 5 kilo på 12 dage! Det er sindssygt hurtigt! Held og lykke med resten af kuren! Du skal nok nå dit mål.

Morgenmaden er lidt ensidig, og jeg har svært ved at forestille mig at du spiser 500 g frugt og grønt til frokost, selv om tallerkenen er fyldt. Husk at du også skal have vitaminer og mineraler, og ikke kun kulhydrater og proteiner nok. Og jeg ville droppe cola light til fordel for vand - det gør intet godt, tvært imod.
14 år21. juli 2010 kl. 19:03
Flot så hurtigt du har tabt dig!
Jeg synes du skal blive ved med at drikke Cola light, for du har jo bevidst, at man kan tabe sig samtidig med at man drikker Cola light.
Fortsæt den gode vægttabsstil!
14 år21. juli 2010 kl. 21:19
Det er en flot start med hele 5 kg på så kort tid! Jeg synes også du skal fortsætte med cola light - livet skal jo også nydes.
14 år22. juli 2010 kl. 15:16
Det er ikke så meget t spørgsmål om nydelse, men om at lightprodukter er noget lort som udløser 'cravings'.
14 år22. juli 2010 kl. 15:22
Tror ikke det gælder for alle - er masser af slanke mennesker der indtager light uden at få cravings. Desuden er der noget galt med næsten alt vi indtager. Mener personligt det er i orden at have nogle laster.
14 år22. juli 2010 kl. 15:37
Laster er ok. Min er chokolade. :-) Jeg mener ikke der er noget i vejen med det meste af det 'vi' spiser. Ihvertfald ikke det jeg spiser. Og jeg prøver ikke at gøre mig hellig her, men vil bare minde om at mad er mere end kalorier.
14 år22. juli 2010 kl. 15:46
Tak for alle jeres svar.

Enig Cola Light gør ikke noget godt, men det er min "belønning" så det ikke bliver en alt for hård tur...

Ny vægt 102,0 kg
14 år24. juli 2010 kl. 19:23
Hello AKJ,

Velkommen til, og tillykke med en fantastisk start!...

.......

Du har valgt et godt sted at udveksle vaegt-tabs erfaringer med andre. Madital.dk er det mest positive sted til formaalet online ifoelge min erfaring.

Det kan maaske undre hvordan folk faar overskud, da vi jo allesammen har vore problemer at slaas med. Men faktum er, at man kan naesten hele tiden laere noget nyt, og her er altid masser af stoette og opmuntring.

.......

Maa jeg spoerge dig om du er af hankoen? At vide dette goer det lettere at faa et indtryk af dit forloeb.

SiriS... Du har helt ret i at Cola Light (el. 'Cola Zero') ikke er godt, og af mange aarsager.

Selv drikker jeg det stadigt, omend ikke saa meget som jeg gjorde i starten. - Jeg ser det lidt som "Jamen jeg maa da have NOGET af det, jeg saa godt kan lide, og naar nu COla Zero faktisk ikke feder!..."

Jeg anser det dog for yderst vigtigt at ikke drikke Cola el. nogen anden form for Soda - el. saagar te, kaffe el. andre drikkevarer overhovedet - i stedet for Rent Vand.

Det gaelder i almindelighed, men i saerdeleshed naar man taber sig, fordi kroppen bliver belastet af processen.
14 år24. juli 2010 kl. 21:00

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...