ROS

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

ROS
Jeg har været rigtig god til at banke mig selv i hovedet med hvor dumt det er at jeg nu skal tabe alle de skide kilo for anden gang. Men forsøger gang på gang at holde fokus på de positive tanker omkring vægttabet. Så derfor starter jeg lige en tråd op, som flere sikkert vil genkende fra tidligere. Ideen stammer fra Becks diet solution, som er en bog, der handler om vægttab. Principperne i bogen handler meget om at lave om på den måde man tænker. Man får en opgave hver dag og en af de første dage handler om at give sig selv ros. Så tråden her skulle gerne blive en forfærdelig positiv tråd ;-) hvor man skamroser sig selv for de ting man har gjort godt. Og det handler virkelig om at rose - også selvom man har haft en OFF-dag, hvor man SLET intet godt kan finde. Så er der ALTID et eller andet positivt at sige. Om ikke andet at man igen er på sporet og aktiv på madital ;-)

Lad mig starte med min egen ros. Jeg skal ha ros for:
- at jeg fortsat holder fast i at komme ud at løbe - max to dage uden løb, så skal jeg afsted igen.
- at jeg har fået magt over mine aftener, så jeg ikke som en regel skal have noget usundt at spise. Jeg har flere gange tænkt at hvis jeg får brug for noget må jeg tage en kop te, men har så fundet mig selv på vej i seng, hvor jeg tænker - hov jeg glemte teen. Føler sig lidt sulten, men går alligevel bare i seng.
- at jeg har fået gang i at spise grønt til hvert måltid igen.
- at jeg gør hvad jeg kan for at holde fast i de positive tanker og skræmme de destruktive tanker væk.
- at jeg har tabt 1,3 kilo den sidste uge.

Nogle der vil være med - det føles rigtig godt.
14 år15. juli 2010 kl. 13:32
Super ide ;o)
Jeg vil starte med at rose mig selv for, at jeg allerede har smidt 30 kg (faktisk betydeligt mere, da jeg ligesom flere andre har tabt og taget på flere gange)

Jeg skal have ros for, at jeg det sidste år har klaret at holde min vægt, med kun minimale sving op/ned.
Mangler stadig 20 kg, men af flere grunde måtte jeg sande at fokus skulle være et andet sted - det har jeg klaret med nogenlunde humør og en masse accept fra/af mig selv.

Nu skal jeg have ros for, at jeg er i sving igen - og at kg rasler af i øjeblikket. Jeg har fundet den kost der virker og har ikke spor lyst til at spolere det med "synderi".
Jeg har virkelig ikke spor lyst til fede/søde sager - forleden spiste manden resten af den jordbærtærte jeg havde lavet til grillfest dagen før - jeg spiste jordbær.. uden tærte ;O)

Jeg skal have ros for, at jeg har fundet glæden ved at cykle igen - drøner afsted på arbejde (11 km hver vej), tog cyklen til stranden forleden (12 km hver vej), mens mand og børn tog bilen (de er ikke gamle nok til at cykle så langt).

Håber, at jeg om nogen uger kan rose mig selv for, at jeg er kommet igang i træningscentret igen - lysten er der, men med en alvorligt hjertesyg far, mand med 3 holds arbejde og 3 mindre børn, så har overskuddet ikke været der....

Nå, kom så ros jer selv, grin!

14 år15. juli 2010 kl. 13:41
re: Super ide ;o)
Uha det er noget jeg er god til ved andre. Men lad mig nu se.

Jeg har haft en rigtig god dag 1 på kur og endda fået en smule motion i stuen.
14 år15. juli 2010 kl. 14:04
re: ROS
Fantastisk idé!

Jeg vil gerne rose mig selv for;
- at endelig at have fået styr på et ordentligt vægttab
- at være begyndt på at sætte langt mere pris på mad (især grøntsager)
- at tro på mig selv, selv når vægttabet kniber en smule
- at holde mig væk fra chips i OVER 4 uger (virkelig min yndlingssynd!)
- snart at have tabt min første 5 kg, hvilket er en kæmpe overvindelse for mig!

Held og lykke til alle jer andre (:
14 år15. juli 2010 kl. 14:18
Vil da også lige rose mig selv for, at jeg igår kunne hoppe i den cowboynederdel jeg ikke kunne lukke i søndags.... Har den på i dag på job og kan rent faktisk trække vejret ;O)
14 år16. juli 2010 kl. 08:29
Glæder mig til at kunne være i det tøj jeg ikke har været i i årevis :)
14 år16. juli 2010 kl. 09:51
DEJLIG tråd:

Og skide flot alle i andre! Jeg vil rose mig selv:
- Fordi jeg har smidt 20,9 kg
- Fordi jeg har ændret mit liv for atid
- Fordi jeg har lært at elske de rigtige madvarer
- Fordi jeg har lært at nyde sødt med måde
- Fordi jeg helt sikkert vil give min lille næsten nye datter en sund livsstil
- Fordi jeg er pisse sej hi hi (den var bare for sjov)
14 år16. juli 2010 kl. 11:24
YES - det her er en god idé!!!!!!!!!!

Jeg vil rose mig selv for:
- at have cyklet 25 km i dag selvom det er varmt!
- at have spist fornuftigt indtil nu i dag
- at have lysten til at lave mere aktivt istedet for at sidde stille
- at være blevet rigtig god til at drikke vand!!
- at være så sej at jeg ser min vægt i øjnene og gør noget ved det!!!!!!!!
14 år17. juli 2010 kl. 13:49

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...