#2 af hemmeligspion (slettet)
Sur på mig selv
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+hemmeligspion (slettet)
re: Sur på mig selv
Hej Karina
Brugt tøj ser "løsere" ud og vil altid se større ud end nyt tøj - så jeg tror slet ikke det er så slemt, som du gør det til.
Jeg har tit og ofte lignende oplevelser med bluser, jeg køber. De ser fine ud på bøjlen i butikken og jeg tænker "ihh så er jeg ikke så tyk" og når de så er blevet vasket, så græmmes jeg over, hvor store de egentlig er :( :(
Glæd dig over det gratis tøj - det kan syes ind efterhånden som du svinder ind. Gid der var nogen, der havde lyst til at forære mig en masse tøj i str 40/42 :)
Brugt tøj ser "løsere" ud og vil altid se større ud end nyt tøj - så jeg tror slet ikke det er så slemt, som du gør det til.
Jeg har tit og ofte lignende oplevelser med bluser, jeg køber. De ser fine ud på bøjlen i butikken og jeg tænker "ihh så er jeg ikke så tyk" og når de så er blevet vasket, så græmmes jeg over, hvor store de egentlig er :( :(
Glæd dig over det gratis tøj - det kan syes ind efterhånden som du svinder ind. Gid der var nogen, der havde lyst til at forære mig en masse tøj i str 40/42 :)
14 år15. juli 2010 kl. 08:46
GLB (slettet)
Tænk på dine positive fremskridt, som du fremhæver i slutningen af dit indlæg. Og frem for alt - vær blid mod dig selv!
Jeg var selv rigtig flot og lækker for tre år siden, havde tabt de sidste stædige kilo, og var glad for min vægt på 67 kilo. Siden blev jeg gravid og tog 42 kilo på under graviditeten!!! Jeg har tabt mig 24 kilo, hvoraf de 23 af dem har været med prygl, selvhad og afsavn... TRIST!
Jeg er for nogle måneder siden begyndt at gå hos en psykoterapeut for at få gjort noget ved mit forhold til min krop og min vægt, og for at få hjæp til resten af vægttabsprocessen, for jeg fik det mere og mere skidt af at gå og skælde ud på mig selv hele tiden.
Jeg har fået nogle gode redskaber og er begyndt at se på processen med et mere positivt og kærligt sæt øjne. Og det føles GODT!
Jeg mangler stadig 18 kilo, det er mange kilo, men de kan komme af på et års tid :-) Når jeg er god og blid ved mig selv, løser tingene sig, og jeg har det langt bedre i processen, end jeg tidligere har haft.
Og de positive tanker om mig selv, fremmer virkelig processen for mig:
Min krop er den, der forbinder MIG til det der "er" og sørger for jordforbindelse - min krop er mit hjem og jeg passer godt på det.
Jeg har en stærk krop, som har båret min søn, givet ham liv og givet ham næring.
Jegkan danse, løbe langt og cykle hurtigt!
Min krop er smidig, sensuel og fortryllende.
Min krop er mange ting.. Frem for alt vidunderlig!!
Måske kan du bruge mine tanker til noget, måske kan du ikke - men de er hermed givet videre :-)
- Githa
Jeg var selv rigtig flot og lækker for tre år siden, havde tabt de sidste stædige kilo, og var glad for min vægt på 67 kilo. Siden blev jeg gravid og tog 42 kilo på under graviditeten!!! Jeg har tabt mig 24 kilo, hvoraf de 23 af dem har været med prygl, selvhad og afsavn... TRIST!
Jeg er for nogle måneder siden begyndt at gå hos en psykoterapeut for at få gjort noget ved mit forhold til min krop og min vægt, og for at få hjæp til resten af vægttabsprocessen, for jeg fik det mere og mere skidt af at gå og skælde ud på mig selv hele tiden.
Jeg har fået nogle gode redskaber og er begyndt at se på processen med et mere positivt og kærligt sæt øjne. Og det føles GODT!
Jeg mangler stadig 18 kilo, det er mange kilo, men de kan komme af på et års tid :-) Når jeg er god og blid ved mig selv, løser tingene sig, og jeg har det langt bedre i processen, end jeg tidligere har haft.
Og de positive tanker om mig selv, fremmer virkelig processen for mig:
Min krop er den, der forbinder MIG til det der "er" og sørger for jordforbindelse - min krop er mit hjem og jeg passer godt på det.
Jeg har en stærk krop, som har båret min søn, givet ham liv og givet ham næring.
Jegkan danse, løbe langt og cykle hurtigt!
Min krop er smidig, sensuel og fortryllende.
Min krop er mange ting.. Frem for alt vidunderlig!!
Måske kan du bruge mine tanker til noget, måske kan du ikke - men de er hermed givet videre :-)
- Githa
14 år15. juli 2010 kl. 09:02
KarinaHadsten (slettet)
Tak - jeg forsøger netop det med at vende tingene positivt. Så i stedet for at se mig selv i spejlet og sige øv hvor er du grim og hvorfor tog du på når nu du var så lækker. Så forsøger jeg at sige - det er sådan jeg ser ud nu og jeg arbejder mod at der skal blive mindre af mig og det går ret godt, så giv det tid og så skal spejlbilledet nok blive bedre ;-)
Det positive er at jeg har en masse tøj som ligger og venter på at jeg skal komme til at passe det igen. Inkl. en skøn lang selskabskjole. Jeg glæder mig vildt til den dag jeg kan få den på igen :-D Der er ingen store fester i farvandet endnu, så jeg har fortsat tid at løbe på.
Det positive er at jeg har en masse tøj som ligger og venter på at jeg skal komme til at passe det igen. Inkl. en skøn lang selskabskjole. Jeg glæder mig vildt til den dag jeg kan få den på igen :-D Der er ingen store fester i farvandet endnu, så jeg har fortsat tid at løbe på.
14 år15. juli 2010 kl. 11:40
bruger slettet
Med et så flot vægttab hidtil har du kun grund til at være glad og stolt. Men ja jeg bliver da også ærgelig over vægten. Et af mine lår er nu større end min talje plejede at være det. Kan slet ikke få nederdele op over låret - og det er nederdele jeg plejede at gå med og som var løse. Men vi skal nok klare den.
14 år15. juli 2010 kl. 11:54
KarinaHadsten (slettet)
Det er da det vi skal.
14 år15. juli 2010 kl. 13:20
MEN jeg prøver fluks at smide de tanker væk og fokusere på at jeg har genfundet motivationen. Jeg har fået gang i en god løbefrekvens og jeg har slået mine egne personlige rekorder ved at løbe distancer på op til 5 km uden gå-pauser. Jeg har fået brudt lidt med den vane med at SKULLE spise et eller andet udundt HVER aften. Og så har jeg altså lige tabt 1,3 kilo på en uge. Så jeg prøver lige at være stolt af mig selv i stedet for sur.
Skulle bare lige have det ud her - forhåbentlig sparker det også lige til motivationen igen.