hjælp jeg skal tabe mig inden......

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

hjælp jeg skal tabe mig inden......
jeg skal giftes og det skal jeg i okt, og vil rigtig gerne have tabt mig mindst 10 kil inden og gerne mere. jeg vejer 93,3 og er 162 cm. er der nogle der har nogle gode råd til hva jeg kan gøre. både med hensyn til mad og motion. er ik den store kødspiser og spiser ik svinekød og ang motion så er jeg virkelig doven men skal altså igang, nogen der har nogle forslag, skulle jo gerne være en smuk brud:) hilsen karima
14 år13. juli 2010 kl. 21:59
re: hjælp jeg skal tabe mig inden......
Hej Karima.

Først tillykke med det forstående bryllup.

Du kan begynd at skrive din mad ind her(HUSK at være ærlig overfor dig selv), og finde noget motion du syntes er sjovt og som du kan holde ud i længere tid.

Jeg startede i marts med at cykle på arbejde, det var hårdt i starten men nu kan jeg ikke undvære det.

Så er der ikke andet for end at komme op af sofaen:)

Go' vind med vægttabet
Hilsen Annefie.
14 år14. juli 2010 kl. 06:16
Det bedste råd jeg kan gi dig er at bruge siden her til at indtaste dit mad og brug forum til at holde fokus. Og så udnyt det at du skal i brudekjole som den absolut bedste motivationsfaktor. Jeg gjorde det samme for to år siden. Og dengang begyndte min kur inden jeg vidste at jeg skulle giftes, men jeg er slet ikke i tvivl om at motivationen blev boosted da jeg skulle giftes. Det kan jeg jo mærke i dag hvor jeg har taget 13 af de 20 kilo på igen og slet ikke kan finde ud af at tabe dem igen :-(

Nå men hvis du vil se lidt motiverende billeder.... Jeg vejede 96 inden jeg tabte mig og kom ned på 76 inden brylluppet. Nå men hvis det kan motivere dig at se nogle bryllupsbilleder, så kig her : karinaogflemmingskalgiftes.blogspot.com

Prøv i øvrigt at lave en motivationsliste - en liste med punkter, som skal motivere dig. Øverst på min stod der at "Jeg vil se brandgodt ud i min brudekjole" - topmotiverende.
14 år14. juli 2010 kl. 06:22
tillykke med det kommende bryllup!

Jeg vil give de andre ret i at du skal taste maden ind her på siden - og bare husk at det er kun dig selv der kan se hvad du har tastet ind - så man snyder kun sig selv!!

jeg har sat mig et motionsmål om at cykle minimum 10 km om dagen x 6 i ugens løb! og nøj hvor jeg i starten synes det var hårdt! men nu bliver det rask væk til 23 - 24km! og godt nok siger min vægt ikke det store tab endnu, men er overbevist om at det kommer, da mit tøj er begyndt at blive løsere.. især på maven! hvor heldig kan man være ;-)
i starten tog jeg cyklen på tidspunkter hvor jeg ellers ville have taget bilen, på arbejde, til købmanden, på besøg ved en veninde - jeg har tilmed cyklet på besøg hvor mand og barn er kommet bagefter i bilen! prøv det - prøv det!!!

lad vær med at tænke i du ikke er den store kødspiser, men spis bare det du kan.. der skal faktisk ikke de store mængder til! og det er meget sundere at vælge kylling, kalkun eller fisk end svin og oksekød!

jeg er selv omkring de 162 høj pg har desværre nogen flere kilo jeg skal af med, men har klaret de første ti!
glæder mig til at følge med, og høre om ikke du bliver totalt brudekjole klar!!
mvh. Katj
14 år14. juli 2010 kl. 08:24
Til lykke med at du skal giftes! Dejligt! :-)

Motionsråd som jeg selv bør følge: Rør dig så meget du kan generelt! Dvs. vær aktiv når du arbejder, lav lidt gymnastik, hent et glas vand (drik masser af vand!), tøm skraldespanden o.lign. I fritiden gør du rent, slår græs, vasker trapper, vinduer og cykel, alt hvad du kan komme i tanker om - det sætter fut i forbrændingen. Det er i øvrigt også rigtig dejligt at få det gjort.

Derudover starter du dagen med noget gymnastik og evt lidt styrketræning, bare 10-15 min.

Gå en rask tur på 20 min 3 gange om dagen, om morgenen, til frokost og om eftermiddagen/ aftenen, det sætter fut i forbrændingen i nogle timer efter.

Transport til fods eller med cykel er en rigtig god idé på mange måder.

Om aftenen kan du igen lave øvelser, måske lidt mavetræning og strækøvelser, bare 15 min.

Lad det være bunden, noget du bare gør.

Derudover kan du træne ved at gå i svømmehallen, cykle, gå til zumba eller hvad du har lyst til et par gange om ugen eller flere. Hvis du ikke ved hvad du har lyst til, så tag prøvetimer og hav det sjovt. Find evt. nogen at gøre det med.

Det er godt at lave noget som giver muskler, træner konditionen og øger din smidighed.

Når du ved hvad du vil, så læg eller brug et program, det er en stor hjælp. De ligger mange steder på nettet, bla iform.dk.

Lad være med at anstrenge dig for meget i starten, det kan få selv den bedste til at opgive, fordi det bliver for hårdt, eller du kan få skader. Det er ikke meningen det skal være en straf. Fokuser på at få tingene gjort! Og nyd det, glæd dig over de gode ting du gør for din krop, hvor godt den fungerer og at du bliver mere harmonisk, slank og stærk hver dag.

Sørg for at få protein til alle måltider og spis masser af grønsager (og frugt) 600-1000 g hver dag. Tast alt hvad du spiser ind her, og prøv at score så mange glade smileys som muligt. Så vil du se kiloene rasle af dig.

Held og lykke, og tak for lejligheden til at repetere de her ting for mig selv ;-)
14 år14. juli 2010 kl. 11:07
Det var altså mig der var gæst her ovenfor...

hilsen Siri
14 år14. juli 2010 kl. 11:09
hej alle, mange tak for jeres råd og lykønkninger:) hvis man nu ik lige ved hvor meget man har spist i gram, skal man så stadig skrive det ind. det er nemlig ik altid jeg lige har tid til at veje min mad af, selvom ´jeg nok burde få det indarbejdet i min hverdag.

karinahadsten: sikke flot du var, håber du havde en super god dag. nu ved jeg ik hvordan min brudekjole kommer til at se ud, for det er min forlovede som kommer til at stå for at arrangere det hele og så er det i marokko. men glæder mig meget og vil bare se godt ud når jeg kommer ned til ham. men ja det er en god motivation at tænke på at jeg snart skal giftes:)
14 år15. juli 2010 kl. 09:30
WOW det lyder spændende med bryllup i Marokko. Og wow at lade manden stå for kjolen - det turde jeg ikke ;-)

Mht. indtastninger af det du ikke har vejet. Det er alligevel vigtigt at få det med. Du har jo spist det og det vil tælle i kroppens regnskab. Jeg plejer at gætte vægten på det meste af min mad. Jeg gider nemlig ikke slæbe en vægt med alle steder. Hjemme har jeg en overgang vejet det meste af min mad, men efterhånden lærer man hvad tingene vejer. Og ellers gætter jeg. Og jeg har altså tabt 20 kilo på den måde, så det virker fint.
14 år15. juli 2010 kl. 11:43
Tillykke med det kommende bryllup!
14 år15. juli 2010 kl. 11:46
er også spændt på at se hvordan det kommer til at gå. har været inde på youtube for at se på nogle af de marokanske brylupper og det er noget mere anderledes end de traditionelle danske. Også kjolen er meget anderledes:)

ok jamen så vil jeg da til at bruge det i dag og ik lade det forhindre hvis jeg ik lige får det vejet. glæder mig til den dag jeg har tabt mig alt det jeg vil, kan nok ik nå det hele inden bryluppet men jeg kan nok nå at få tabt en del inden, håber jeg, hvis jeg kæmper for det.

hilsen karima

hilsen karima
14 år15. juli 2010 kl. 12:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...