#2 af Dyrvig (slettet)
Jeg er mæt
Du læser en tråd i debat > vægttab 10+Dyrvig (slettet)
re: Jeg er mæt
Hey,
er nødt til lige at sige: at jeg på ingen måde vil kalde det for en lille sejr! - det er ret fantastisk - og tillykke:)
Der findes jo diverse kostpsykologer, der støtter mennesker med at finde "ind" til deres krop - finde den naturlige sult osv.. efter man/vi/jeg i årevis har ignoreret den;)
Uden at der går Dr Phil i den, lyder det som om, du har fået vendt en helt fundamental ting inde i dig!
Den største kamp er for mig ikke den mod remouladeflasken - men den mod dårlige vaner, der bor i krop og sjæl - eksempelvis psykologisk sult..
og det er dejligt inspirerende at høre at det faktisk kan lykkedes!
Tillykke! og håber meget at det er en milepæl for et vedvarende vægttab!
er nødt til lige at sige: at jeg på ingen måde vil kalde det for en lille sejr! - det er ret fantastisk - og tillykke:)
Der findes jo diverse kostpsykologer, der støtter mennesker med at finde "ind" til deres krop - finde den naturlige sult osv.. efter man/vi/jeg i årevis har ignoreret den;)
Uden at der går Dr Phil i den, lyder det som om, du har fået vendt en helt fundamental ting inde i dig!
Den største kamp er for mig ikke den mod remouladeflasken - men den mod dårlige vaner, der bor i krop og sjæl - eksempelvis psykologisk sult..
og det er dejligt inspirerende at høre at det faktisk kan lykkedes!
Tillykke! og håber meget at det er en milepæl for et vedvarende vægttab!
14 år7. juli 2010 kl. 12:57
hemmeligspion (slettet)
Hej Dyrvig
Tak for perspektivet - du har ret, det er noget jeg skal se som noget stort!
Jeg tror stadig der er et stykke vej til den dag, hvor jeg rent faktisk formår at lytte til og tilpasse efter en indtrædende mæthed. Det foregår alt sammen som megen kognitiv planlægning lige nu. Og det er netop også kilden til flere nederlag, når jeg fejler ifht. det planlagte.
Just the same - så er det dejligt, at jeg oftere og oftere begynder at have perioder, hvor jeg føler og er bevidst om fraværet af sult. Der er helt klart et vendepunkt gemt i det - tak fordi du pegede det ud for mig!
Jeg deler dine forhåbninger på mine vegne om at dette må blive et et solidt skridt på vej mod et varigt vægttab og et sundere liv.
Dejligt er det i hvertfald. Og FYI: Jeg er stadig mæt og har kun drukket en kop kaffe siden 12:36 :)
Tak for perspektivet - du har ret, det er noget jeg skal se som noget stort!
Jeg tror stadig der er et stykke vej til den dag, hvor jeg rent faktisk formår at lytte til og tilpasse efter en indtrædende mæthed. Det foregår alt sammen som megen kognitiv planlægning lige nu. Og det er netop også kilden til flere nederlag, når jeg fejler ifht. det planlagte.
Just the same - så er det dejligt, at jeg oftere og oftere begynder at have perioder, hvor jeg føler og er bevidst om fraværet af sult. Der er helt klart et vendepunkt gemt i det - tak fordi du pegede det ud for mig!
Jeg deler dine forhåbninger på mine vegne om at dette må blive et et solidt skridt på vej mod et varigt vægttab og et sundere liv.
Dejligt er det i hvertfald. Og FYI: Jeg er stadig mæt og har kun drukket en kop kaffe siden 12:36 :)
14 år7. juli 2010 kl. 14:00
PostED (slettet)
Kæmpe tillykke - kæmpe sejr!
14 år7. juli 2010 kl. 21:27
Siden februar, hvor jeg startede mit vægttab seriøst, har jeg haft store problemer med at føle mig mæt ved måltiderne - uanfægtet af hvor meget jeg spiste rent volumenmæssigt. Det var hjerteskærende og ødelæggende flere gange at sande, at jeg efter at have spist 2000kcal i løbet af en dag, så måtte jeg stadig døje med sult ved samtlige måltider.
Jeg har altid haft problemer med at føle mig mæt: Det var noget, der kom når mine ribben knagede efter alt, alt for store måltider. Og det var faktisk ikke mæthed, men ubehag efter alt for store portioner.
Den sidste måneds tid har jeg slet ikke haft det samme problem - bortset fra når jeg har været ude og rejse, og der simpelthen ikke har været serveret nok mad ! !
Jeg har i hvert fald ikke følt problemet så tungt som tidligere og jeg sidder nu her efter frokost og tænker "Jeg er mæt!" - Helt uden at opleve, at min mavesæk er udspilet og træt.
Jeg tror jeg har fået en helt almindelig mæthedsfornemmelse tilbage igen - efter at have undværet den i mange år.
Det gør mig helt vildt glad :-)