For få kalorier

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

For få kalorier
Hep!

Ny herinde, men har været i gang med vægttab i 2 måneder og har tabt 8 kg.

Desværre er det gået lidt i stå og jeg ved ikke hvorfor... Spiser 3-5 måltider om dagen, og kommer kun op på 800-1000 kalorier om dagen. Motionerer moderat i løbet af ugen (i gennemsnit 1 time om dagen) og arbejde desuden i børnehave, hvor den fysiske aktivitet er høj.

Hvad gør jeg mon forkert?
14 år5. juli 2010 kl. 21:58
re: For få kalorier
Må nok også lige oplyse, at jeg i rigtig mange år har levet med spiseforstyrrelsen BED. Jeg har været i behandling og er rask nu, men er bange for, at jeg er igang med at udvikle anoreksi eller bulimi...
14 år5. juli 2010 kl. 22:04
Hej Kramalie

Jeg tænker at du nok skal op på et lidt højere kalorieindtag. 12-1400 kcal dagligt vil din krop nok have bedre af! Hvis kroppen får for lidt brændstof begynder den at spare, og det virker til at du har nået et "plateu". Du bør se lidt på din kost og ændre lidt på den, så kroppen ikke bliver for vant til menuen.

Prøv at skær lidt ned på kulhydraterne (brød, pasta, kartofler, ris, gulerødder m.m) og erstat med mere protein til måltiderne - så skal der nok komme gang i det igen!
14 år5. juli 2010 kl. 22:31
Hej.

Tak for dit svar!

Jeg spiser 1 stk. brød (30 g) og ca. ½-1 dl. pasta/ris/kartofler om dagen. Men ja, det er nok rigtigt, at jeg godt kan spise noget mere protein og færre gulerødder (og så, selvfølgelig, erstatte med andre grøntsager).

1000 Tak for hjælpen :-)
14 år5. juli 2010 kl. 22:38
Husk også at få noget fedt! Kroppen har brug for at få tilført fedt for at kunne forbrænde fedt. Spis enten 15 g god olie, f.eks rapsolie, eller 30 g minarine ( f.eks 40 % lätta), hver dag. Og sørg desuden for at spise fed fisk mindst 1 gang om ugen. En dåse makrel i tomat til frokost er udemærket som kilde til omaga-3.
Man kan nemt gå fra den ene grøft til den anden, så pas på dig selv. Jeg tænkte at hvis man bare prøvede at være så sund som mulig, så var man sikret imod spiseforstyrelser, men nu har jeg lige hørt at det også kan føre til en forstyrrelse, så der er ikke andet at gøre end prøve at holde hovedet koldt og leve så normalt som muligt, selvom man er nødt til at gå op i sin mad.
14 år6. juli 2010 kl. 09:14
,re: For få kalorier
Kramalie,

jeg har noget af det samme problem ... altsaa med at vaere rendt ind i et plateau (er heldigvis hverken ana el. mia, men nok en smule BED).

Det jeg forsoeger for tiden er at aendre min kost, idet jeg vil vende mig af med at spise saa meget broed. Men jeg maa indroemme at det er svaert.

Du skriver at du har haft BED i mange aar ... naar jeg faar et binge bliver jeg daarlig bagefter, men jeg kaster ikke op. Jeg ligger syg og holder det ud indtil det er ovre.

Naar du vil gaa paa badevaerelset ... har du proevet at lytte til musik, el. goere noget andet som kan aflede din opmaerksomhed? ... Kender du nogen du kunne tale med (simpelthen ringe til dem) i stedet for at gaa paa badevaerelset? ... Ellers er det maaske noget vi kunne arrangere!?...

De fleste andre herinde virker saa sunde, lol. Men vi ved jo godt at der er et problem - el. rettere mange problemer - derude, saa jeg synes det er virkelig modigt at du fortaeller os om dine! Og der er virkelig god stoette at finde blandt medlemmerne hos madital.dk.

- Jeg er glad for, at du besluttede at vaere med. Velkommen til!... :-)
14 år7. juli 2010 kl. 11:23
Kramalie,

jeg har noget af det samme problem ... altsaa med at vaere rendt ind i et plateau (er heldigvis hverken ana el. mia, men nok en smule BED).

Det jeg forsoeger for tiden er at aendre min kost, idet jeg vil vende mig af med at spise saa meget broed. Men jeg maa indroemme at det er svaert.

Du skriver at du har haft BED i mange aar ... naar jeg faar et binge bliver jeg daarlig bagefter, men jeg kaster ikke op. Jeg ligger syg og holder det ud indtil det er ovre.

Naar du vil gaa paa badevaerelset ... har du proevet at lytte til musik, el. goere noget andet som kan aflede din opmaerksomhed? ... Kender du nogen du kunne tale med (simpelthen ringe til dem) i stedet for at gaa paa badevaerelset? ... Ellers er det maaske noget vi kunne arrangere!?...

De fleste andre herinde virker saa sunde, lol. Men vi ved jo godt at der er et problem - el. rettere mange problemer - derude, saa jeg synes det er virkelig modigt at du fortaeller os om dine! Og der er virkelig god stoette at finde blandt medlemmerne hos madital.dk.

- Jeg er glad for, at du besluttede at vaere med. Velkommen til!... :-)
14 år7. juli 2010 kl. 11:24

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...