NUPO start - nogen med erfaringer

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

NUPO start - nogen med erfaringer
Hejsa,

Ja jeg har simpelthen besluttet at prøv NUPO, har en veninde som er med på det, så vi starter på lørdag! Vi har købt ind til en uge, for at se om det er os! Og hvis det er, så vil vi tage 3 uger i alt. Måske mere.

Jeg har ikke problemer med at jeg tager på for tiden, men jeg kan ikke rigtig komme ned i mit kcal indtag. Så for tiden spiser jeg det jeg skal og derfor bibeholder vægten. Det er jo i og for sig godt, bare ikke så mange uger! Da jeg godt ved hvordan jeg skal spise resten af livet, ser jeg NUPO løsningen som en meget bedre løsning end suppekuren som jeg virkelig har overvejet!

Men jeg kunne godt tænke mig at hører om jeres erfaringer med NUPO. Vi satster på den barske, evt. med lidt grønt så det ikke bliver for træls. Eller hvis vi ikke bryder os om smagen, så blende det med en lille bitte smule frugt! Men håber da det ryger lige ned!

Vi er meget spændt på om det mætter os!

Kunne godt tænke mig at hører jeres erfaringer med NUPO, altså hvordan den var for jer osv. Er slet ikke i tvivl om den virker, da det jo er et antal kcal man får.

Tillægsspørgsmål..... Må man kun erstatte 1 af de 6 måltider med enten suppe eller en bar? Og er suppen en erstatning?
14 år1. juli 2010 kl. 18:15
re: NUPO start - nogen med erfaringer
bare svarer til 2x pulver men jeg synes det er sindssygt kun at leve af 6 x pulver da det kun giver 600 kcal om dagen, og så ville jeg være bange for at ødelægge mit stofskifte. jeg er begyndt at bruge det lidt fx i går morgen 2 knækbrød med ost. kl 12 nupo kl 14 nupo kl 16 en bar og 18.30 en salat med skinke og feta. jeg endte med et kcal indtag på 1300. jeg synes egentlig jordbær shaken er god skal bare blendes og godt med is i men kan ikke holde mig mæt længere end 2 timer. programmet her siger jeg skal have 1600 kcal om dagen for at tabe et kg om ugen, men min vægt har stået stille en uge trods det kun er 3 uge på kur så fatter minus. jeg vejer 94 kg så burde uanset hvad tabe mig på 1300 kcal. jeg har bestilt en startpakke på nettet så jeg kan smage de andre varianter og supperne.
14 år2. juli 2010 kl. 09:09
Jeg lever ikke udelukkende af Nupo, men jeg bruger det som supplement stort set hver dag, i de situationer, hvor jeg ikke kan nå at lave sund og nærende kost (læs: hvor jeg bare VED, at jeg ville elske at spise ½ plade chokolade og derefter en bolle med chokolade - og hvor jeg ikke kan tænke på andet).

Jeg bruger Replacement Shake med chokolade smag.

Jeg har også købt en pakke bland-selv-pulver med chokolade-smag, og det smager ok, hvis det er blevet blendet med vand, der har været i fryseren ½ times tid først. Hvis jeg bare ryster det i shakeren, så smager det lidt for meget af pulver.

Men replacement-shaken smager af chokolade og ikke andet. Og når jeg har drukket sådan en + nogle dl vand, så er jeg MÆT, og det holder nogle timer, oftest 3.

Jeg drikker også dagligt smoothies lavet af ananas, banan, æble + ½ liter vand (der har været i fryseren ½ times tid først).

og så spiser jeg regelmæssigt frugtsalat, masser af frugt + 1 dl. Cheasy Vanille 0,1% - det smager himmelsk :)

Og pastasalat med meget mere salat end pasta, og så en lille smule dressing lavet af ½ dl creme fraiche, lidt mayonaisse, salt, peber og karry - det smager også himmelsk :)

Så indtil nu har jeg tabt 7 kg på 6 uger, og jeg mangler "kun" 10 endnu ;-)
14 år2. juli 2010 kl. 10:44
Hej, Jeg er vild med NUPO Café Latte og tager som regel 1 brev til morgenmad (når jeg ikke har tid til at lave en smoothie af frugt og ymer naturel). Ofte også 1 brev om eftermiddagen inden jeg skal hjem fra arbejde - det afholder mig fra at købe noget hurtigt og usundt på vej hjem. Til frokost tager jeg som regel 1 brev Thai suppe - den er også pragtfuld - og har lige købt grønsagsuppen som jeg skal prøve. Jeg synes NUPO er en fantastisk opfindelse - men man bør finde sin smag - jeg kan hverken drikke chokolade eller jordbær. Good Luck
14 år2. juli 2010 kl. 11:41
Jeg har ikke læst de andres svar, så måske skriver jeg noget som allerede er skrevet :)
Det er rigtigt forstået, at I kan erstatte en af de seks pulvershakes eller supper med 1 bar eller en færdigshake, om dagen. Grunden til, at de ikke anbefaler at gøre det flere gange er, at man så ikke er sikret de rette mængder næringsstoffer og vitaminer.
Man kan sagtens blive mæt, de første 2-4 dage kan dog godt være ret hårde, med sult, hovedpine og træthed, men efterfølgende får man det godt igen og kan fortsætte. Husk at drikke 2 l væske ved siden af, ellers kan I få den grimmeste forstoppelse, grundet alle de fibre som er i produktet (det er også fibrene der sørger for mæthenden)
Håber I finder ud af det. Kan I ikke lide chokoladesmagen, har jeg god erfaring med at blende ½ banan i, det smager rigtig godt synes jeg. Supperne er skide gode, især grønsag og spicy chiken :)
Held og lykke!!
14 år2. juli 2010 kl. 13:41
Jeg har også brugt nupo, og bruger det stadig.

Som en anden skriver, så skal man lige vænne sig til at bruge nupo i starten. Maven skal lige vænne sig til det, og det kan i starten godt give hovedpine og en del sult, men sådan er det jo med det meste andet tilvænning også.

Altså supperne kan du spise på lige fod med brevene.

En halv af barerne kan erstatte et måltid, dog er snackbarerne (dem med tranebær og blåbær) kun ment som et mellemmåltid, da de ikke indeholder de vitaminer og mineraler der skal til.
14 år3. juli 2010 kl. 00:14
Tak for svar!

Min første dag er i gang. Er super motiveret og har ingen vilde aftaler de næste 3 uger, udover med ikke fristende aftaler. Jeg har smagt kakaoen, og til min store overraskelse. Frygtede det smagte grimt som så mange skriver. For det første smager det jo af kakao, og så synes jeg hvis jeg skal kritisere det, så er det ret sødt!

Men glæder mig til at prøve det!
14 år3. juli 2010 kl. 04:45
held og lykke med nupo, du må endelig holde os opdateret om hvordan det går.
14 år4. juli 2010 kl. 09:01

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...