Når det ikke kan ses?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Når det ikke kan ses?
Hej med jer ;)

Jeg har er nødt til at få lidt opbakning lige nu!
Jeg har været på kur i 73 dage, og har, trods hjælp fra Alli, kun tabt 10 kg (da jeg lider af PCOS).

Problemet er bare, at det på INGEN MÅDE KAN SES at jeg har tabt mig.

Da jeg kun er 157 cm høj og de fleste af mine kilo sidder på min mave, ser jeg nok væsentligt større ud, end min vægt siger (96 nu).

Nå, men der er røget 10 kg og ikke EN ENESTE cm!
Jeg har ikke haft målt mig (det er FOR pinligt), men der er bare intet af mit tøj der sidder løsere end før, og min mave er nøjagtigt så stor som den plejer.
Heller ikke ansigtet er blevet mindre rundt :(

Det jeg gerne vil vide er, hvor mange kilo der skal til før det kan ses jeg har tabt mig?
14 år30. juni 2010 kl. 22:02
re: Når det ikke kan ses?
åhhh kan sådan følge din frustration... og det er da skide træls!! men der er bare ingen formler for hvornår det kan ses - hvor meget der skal til..
he he og en ting har jeg efterhånden lært jeg taber mig aldrig der hvor jeg gerne vil - men alle mulige andre steder!
ville så gerne kunne give dig et godt fif, men har ingen :-(
14 år30. juni 2010 kl. 22:11
Jeg er en stor fan af TheBiggestLoser - i særdeleshed Jillian Michaels og for at quote hende, så MÅL frem for at VEJE.... vær hård ved dig selv, tæl dine kalorier og arbejd hårdt... selvom man er nede i et hul eller møder en mur, så skal man ikke stoppe... det kan være, at det giver 10 fold igen ;)
14 år1. juli 2010 kl. 00:54
Bliv ved, bliv ved!
14 år1. juli 2010 kl. 07:48
Årh for dælan da skal have krammer, det er filme hårdt at blive ved når man ikke føler det kan ses !!!

Men omvendt, så er du SUPER SEJ, at du bliver ved !!! Bare bliv ved det kan være din krop skal omstille sig, et er sikkert at det nok skal vise sig blot du bliver ved :)

Vær stærk - du kan godt ! :)

Knus
14 år1. juli 2010 kl. 20:09
Jeg vil også sige du skal i gang med at måle dig, skid hul i hvad målene er hvis du er flov, du holder målene for dig selv :) Det er en super fed fornemmelse når man kan se der er røget cm her og der - og det vil du helt sikkert kunne se :)

Bare frem med målebåndet :)
14 år1. juli 2010 kl. 20:10
Både min kæreste og jeg gik på kur for nu 25 dage, hvor jeg også startede herinde. Jeg er meget større end min kæreste ( start 131,6 - nu 126,1 ) og vi har begge tabt omkring de her 5,5 kilo. Det ses heeelt vildt tydeligt på ham og jeg føler heller ikke der kan ses spor på mig :(.

Men sådan er det at være stor - også selvom de generelt siger at -5 kilo = 1 str ned i tøj

Jeg har før været på kur med mange kilo tabt og ved det først kan ses på mig efter første 10-12-15 kilo ... men jeg VED det, når jeg står på vægten og det får mig til at fortsætte.

Det kan du også!!!! - Bare klem på....vi er mange i samme båd og vi må støtte hinanden :) Knus

14 år1. juli 2010 kl. 23:01
Blev nysgerrig over hvad PCOS var, da jeg ikke lige kendte udtrykket og søgte lidt på google og faldt over dette - hvilket du jo nok selv helt sikkert ved i forvejen - og hvis ikke, måske kan være en af grundene til dit vægttab ikke er gået så stærkt, som ønsket ....

Insulin resistens er den tilstand, at musklerne i kroppen ikke optager sukker fra blodet lige så godt som hos menneske,r der ikke har insulin resistens. Det vil sige at Insulinet, det stof som får sukkeret ind i musklerne, skal op i meget højere koncentrationer i blodet før det virker. D.v.s. piger der har insulin resistens (80 % af kvinder med PCO) har et meget højt insulin niveau i blodet. Denne hyperinsulinæmi betyder meget for følgetilstande til PCO som fedme, sukkertrang etc. Hver gang en kvinde med insulin resistens spiser noget der er sukker i eller noget som i maven kan laves om til sukker, så får hun forhøjet insulin i blodet med det samme. Dette medfører sult, endnu større sukkertrang og hermed større indtag af føde.

Så er hun fanget i sukkerfælden, spiser mere sukker eller noget der ligner sukker, og hermed igen mere insulin og så igen mere mad. På denne måde kan en PCO pige på meget kort tid indtage store mængder kalorier.

Hvad gør man så? Ja, igen er det enkelt at sige, hold dig fra sukker eller ting der ligner sukker som kartofler, spaghetti, hvide ris, hvidt brød etc.Dette kan man dog ikke uden at spise noget andet og det skal være kød, frugt, salat og groft brød.

Håber ikke du tager min nysgerrighed ilde op :))
14 år1. juli 2010 kl. 23:10
@ MssMystic:

Jeg tager det bestemt ikke ilde op; tværtimod synes jeg det er cool du sætter dig ind i en masse, bare for at besvare et indlæg ;)

Jeg har heldigvis undgået de fleste "fedmefælder"; sukkerindtag osv.
Det er PCOS skyld jeg er så stor, da jeg alle dage har spist sundt.

Til jer andre: Tusind tak for de søde ord og råd; det varmer;)

Desværre er det ikke nødvendigt at måle mig, da jeg kan se det på mit tøj, der ikke er et hak løsere end før jeg begyndte.

Jeg tror heller ikke jeg vil kunne måle mig samme sted hver gang, og så er det jo forskellige resultater.
14 år3. juli 2010 kl. 23:16
Hello PanzerPrincesse,

Det samme skete for mig. Jeg vejede ca. 96kg da jeg begyndte at spise mere sundt (og mindre). Jeg tabte temmelig hurtigt de foerste 12-15kg, og en dag hoerte jeg et par af de andre tale om hvorvidt det kunne ses - vi har en msn messenger klub, som du er velkommen til at vaere med i, :-) - men jeg havde ikke bemaerket nogen forskel hos mig selv, og det undrede mig, eftersom alle de andre kunne se forskel fra foer de tabte sig.

Paa et tidspunkt besluttede jeg at tage et billede af mig selv og sammenligne det med et billede fra foer jeg tabte mig, men jeg blev bekraeftet i min foerste antagelse: Der var ingen synlig forskel!

Jeg er 10 cm hoejere end du, men jeg havde tabt mig mere, saa jeg vil tro vores situation er nogenlunde ens.

Det pussige var saa, at efter endnu en uges tid skete der en forandring, og den kom i loebet af faa dage! ... Jeg kunne stadigt ikke SE en forskel, men mit toej sad loesere.

Endnu et par uger senere kom endnu en forandring, og nu kan jeg faktisk se forskellen.

.......

Det, jeg proever at sige er (som nogle af de andre ogsaa har vaeret inde paa), at der gaar af og til meget lang tid foer man kan se et resultat, men hvis man folder fast, saa kommer resultatet foer el. senere.

Jeg tror ogsaa, at det sandsynligvis gaar langsommere, naar man har insulin-resistens. Selv har jeg ikke faaet det undersoegt, men det er ret tydeligt efter min mening, at jeg maa have udviklet nogen insulin-foelsomhed igennem aarene. Det er ikke medfoedt, men udelukkende en foelge af usund levevis for mit vedkommende. Og hvad mere er: Der er rigtigt mange af os, som har en mild form for PCOS uden at vide det.

The good news for de fleste er dog, at det er reversible, altsaa, at det kan aendres, selv efter at man har udviklet reel diabetes.

Hvis din PCOS er blivende, er det dog noget du altid vil have present. Men det ved du selvfoelgelig bedre end jeg goer - jeg skriver mest dette for Madital-medlemmer i almindelighed.

.......

Foerst og fremmest: Hold ud! Det er rigtigt at man kan vaere paa kur i lang tid uden at det kan ses (det kan jeg saa sandeligt bekraefte!), men der VIL ske synlige forandringer. Det er udelukkende et spoergsmaal om tid!

Don't lose heart, my dear!! Du er staerk, det har du allerede bevist, og du skal nok opnaa det, du har sat dig for! :-)
14 år5. juli 2010 kl. 10:27

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...