13 dages kuren.

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

re: 13 dages kuren.
så har jeg været på vægten igen. og den sagde et rigtig fin skridt ned af vægtstigen.
så nu ser det sådan ud:

d. 2/7 73,2 kg
d. 5/7 69,8 kg (-3,4 kg)
d. 8/7 68,4 kg (-1,4 kg)
samlet vægttab på 4,8 kg på 6 dage så det er sku da helt godt. :D
14 år8. juli 2010 kl. 07:35
Først og fremmest, hvor er det flot du ikke stiger på hver dag! Det gør jeg, desværre! Er lige glad med udsvingene, det er bare pricippet af at være afhængig af vægten!

Og så for det andet, hold kæft hvor du sparker røv:-) Skide flot vægttab!
14 år8. juli 2010 kl. 07:57
Tillykke med det super flotte vægttab (:
Det må være dejligt, når det går så stærkt!
14 år8. juli 2010 kl. 09:01
takker for alle de søde ord.

ja det er rigtig dejligt at der sker noget, det hjælper også på motivationen, også til et fortsætte den gode livsstil efter de sidste dage er overstået, men bare lidt træls jeg ikke kan se det på mig selv endnu. fandt lige ud af i morges at det faktisk "kun" er 8,4 kg til jeg er i normalvægt området, mit endelige mål er så 55-60 kg så det er jo ikke så langt igen.
det kræver også meget af mig selv ikke at sku gå på vægten hver dag, fordi det var jeg jo vant til før, men det går faktisk meget godt, så håber på at det her stofskifte noget hjælper mig af med de sidste kg bagefter også fordi, jeg går helt død hvis det går tilbage til 100 g om ugen som før, men tror helt sikkert at det hjælper, jeg kan nu mærke at jeg ikke bare brug for så meget sukker som før, og alt det salt er ikk nødvendigt for at få maden til at smage godt ( var meget afhængig af salt før) , så er fuld af forhåbninger. skal på en vægt her senere i dag som kan måle min fedt% og alt det så jeg kan se om det kun er vand eller om det er musklerne der er taget af. :D
14 år8. juli 2010 kl. 09:48
så er der røget yderligere 400 g. fra igar til nu, og jeg er mega glad for mit vægttab indtil videre, havde ikke troet jeg ville komme op på så meget, ved godt jeg tager lidt på i væske igen, men det ved man jo når man starter, men jeg har en hel uge igen. spændende.
14 år9. juli 2010 kl. 08:12
nu er jeg så halvvejs i dette forløb og jeg elsker det, der er simpelthen ikke noget ved denne kur som jeg ikke kan li', jeg har bare fået så meget energi og overskud, vægttabet siger nu 5,2 indtil videre, sys så småt jeg kan begynde at se en lille ændring i mine former, men familien siger at de kan se der er sket en del, de ser mig jo heller ikke så tit som jeg selv gør, (kigger mig tit i spejlet hver dag) så det kan jo ske de faktisk har ret, glæder mig til at se en del af familien som vi skal på ferie sammen med som jeg ikke har set siden jeg begyndte mit lille projekt her, bliver sjovt om de kan se en ændrig, om de kommentere det eller de ikke kan se der er nogen ændringer, jeg har jo stadig små 10 kg tilbage endnu inden jeg er i mål. :D men jeg er godt på vej sys jeg selv, det er simpelthen det bedste jeg har gjort for mig selv i mange år. wee.

jeg er bare blevet afhængig af en fast struktureret madplan over mine måltider, sys det er rart jeg kan gå ind på en seddel og se at de næste dage skal jeg ha de og de ting, at spise, og jeg skal lige huske at købe de og de ting inden, det gir mig mere overskud til så meget andet, før var jeg led og ked af mad fordi det skabte så meget besvær, (bor sammen med min søster, som er så kræsen, og som ikke selv kan lave mad) så det var altid mig som hang på det, og det blev jeg træt af, så nok derfor det blev til en del lette løsninger, men det er slut, nu laver jeg min egen mad og jeg hjælper hende med hendes.
så jeg skal i gang med en madplan over hva jeg skal spise når jeg kommer hjem fra ferie, det hjælper mig igennem det her på en eller anden sær måde, at vide at jeg skal ike forholde mig til hva jeg skal ha at spise, jeg skal bare ha det der står på listen, jeg skal ikke stå i supermarket og kigge på hva det er jeg lige har lyst til i dag, fordi så vælger jeg ikke altid det sunde valg.

er der nogle der har en god hjemmeside hvor man kan lave sådan en madplan, (kan man forresten det her inde)eller selv ligger inde med en kostplan som indeholder 1000 kcal, kan ikke rigtig tabe mig hvis jeg spiser meget mere. og nu har jeg jo vænnet mig til ikke at spise så store portioner og det så det vil jeg helst ikke op på igen. :D

jeg spiser for at leve, og ikke, leve for at spiser.
14 år10. juli 2010 kl. 09:41
nu er der kun lige omkring 2 dage til jeg er færdig, og jeg er skrækslagen, jeg aner ikke hvordan jeg skal spise bagefter, jeg ved ikke hva jeg skal vælge af mad når jeg kommer på ferie.
har tænkt mig at lave en plan så jeg har noget at forholde mig til når jeg kommer hjem igen, så må vi jo se hva der sker på ferien, jeg vil jo heller ikke komme hjem og ku sige "ej gid jeg dog havde smagt det" fordi jeg vil jo gerne nyde den her ferie, men vil heller ikke tage det hele på igen, nogle råd?

indtil videre siger vægten 67,7 så 5,5 kg siden start.
14 år12. juli 2010 kl. 12:59
Til lykke med det gode resultat!

Prøv at kigge under kost, der må da bestemt være gode madplaner og tips og tricks, du kan bruge.

Det vigtigste er at undgå at fråde ved at spise nok til alle måltider, lægge faste små mellemmåltider ind i din dagsplan, få protein nok og masser af frugt og grønt. Tast alt ind her og følg programmets anbefalinger, prøv at få så mange glade smiles som muligt, så skal det nok gå.
14 år12. juli 2010 kl. 14:14
Det er skide flot! Tillykke med det!

Jeg vil også sige, prøv at planlægge din mad efterfølgende!

Held og lykke!
14 år12. juli 2010 kl. 18:24
Tillykke med det flotte vægttab
Jeg har fulgt dig på sidelinien og er selv gået igang med kuren i dag :-)

Mit råd til dig er mådehold! Intet smager så godt som slank føles! Husk det.
Synes det lyder som en rigtig god idé, at lave en kostplan, så får du struktureret dine måltider og dine indkøb, ikke at forglemme :-)

Jeg tror noget af det du skal være rigtig opmærksom på er kulhydrater fra brød, ris og pasta - der er faktisk overraskende mange kalorier i!! Magert kød fra fx kylling, kalkun, svin, kalv og okse indeholder i gennemsnit 110 kcal pr 100 g, så det kan alstå blive til pænt meget kød og pænt meget mæthed ved et måltid, hvis du vælger at skrue lidt op for proteinerne..

Jeg har en kostplan fra en diætist, hvis du skulle være interesseret.. Jeg kan maile den til dig hvis du skriver din mailadresse til mig i min dagbog. Jeg er sikker på du kan finde masser af inspiration til gode opskrifter på nettet, i boghandelen og på biblioteket :-)

Hepper på dig her de sidste to dage af din kur og vil ønske dig en rigtig god ferie! :-) (nøjs med fire mundfulde af den lækre dessert.. så får du smagt på de dejlige sager, uden at give los.. *smiler* )
14 år12. juli 2010 kl. 18:25

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...