Forbrænding op?

Du læser en tråd i debat > vægttab 10+

Forbrænding op?
Ja....så kom det jeg havde forventet, en vægtstigning på 900 GRAM! Var i byen fredag (og noget af lørdag morgen), og har derfor ikke spist rigtigt lørdag. Igår søndag var jeg hjemme, og havde INTET i køleskabet ud over rester fra festen. så der var endnu engang svag og blev forfalden til 3 grillpølser :(

så nu har jeg altså taget på....vil derfor høre om der er nogle madvarer der sætter forbrændingen op?
14 år28. juni 2010 kl. 07:27
re: Forbrænding op?
Chili og peberrod skulle vist sætte forbrændingen op. Så masser af stærk mad!
14 år28. juni 2010 kl. 08:38
Lene Hansson har haft nogle powerfoods med i det der min fede familie.. kan desværre kun huske søde kartofler og rødbeder... udover chili.. men de skulle være super til forbrænding! måske det kunne googles...

håber det kan bruges
katja
14 år28. juni 2010 kl. 11:32
Grove grøntsager og protein sætter forbrændingen op. Det gør kokosolie i øvrigt også..
14 år28. juni 2010 kl. 13:53
Kender alt alt alt for godt det problem, der følger med alkoholen. Har selv haft en forholdsvis fornuftig uge, men lørdags røg der alkohol indenbords.

Men så kan det jo være der er nogen, som kan svarer mig på, hvornår alkoholen stopper med at påvirke kroppen? Madital siger at jeg skulle have tabt mig ca. 800 gram i sidste uge, men jeg har derimod taget 100 gram på. Kan det nå at udligne sig i løbet af ugen eller hvad?
14 år28. juni 2010 kl. 13:59
Hej Johanne
hørte fra en fysioterapeut, der havde noget kost kursus at alkohol i hvertfald er i systemet 2-3 dage.. hvor det påvirker forbrændingen..
14 år28. juni 2010 kl. 14:35
Ja, det er jo bare endnu en påmindelse om, at jeg skulle have undgået det - så sjovt var det heller ikke :)
14 år28. juni 2010 kl. 15:44
Min veninde er diætist og hun siger, at et studie fra Oxford har påvist, at forbrændingen er stagneret i op til 5 timer efter du indtager den sidste alkoholiske drik. Dvs. at du i reglen forbrænde normalt igen, når du vågner efter en våd nat.

Problemet er derfor ofte det, der indtages af pizza og grillsnask på vej hjem fra byen, samt at aktivitetsniveauet er enormt lavt dagen derpå, hvor kroppen oveni skriger på fastfood.

Jeg sørger derfor altid at have stocked up på sunde snacks og zero, samt have lavet noget lækkert fedtfattigt mad, der bare skal varmes dagen inden :)

Mht. til forbrændingsmaksimerende fødevarer, så er der en anden tråd om det... under kost mener jeg, og der er masser af input... chili, cayenne, mælk, omega3 og kaffe er super :)
14 år28. juni 2010 kl. 15:52
Roedbeder og kokosmaelk!... Hm, man laerer noget nyt hver dag. ^^

.......

Det er en god ide med denneher traad, saa ...

*bump* ... :-)
14 år7. juli 2010 kl. 11:58

For at deltage i debatten:
Log ind
eller opret en profil, hvis du ikke allerede er medlem

Henter...